17 Reacties

één maand geleden

Begrijp me niet verkeerd, hij is ook wel echt lief met de kleine als hij vrolijk is en dan kan ik ook echt genieten daarvan.. ik wil hem ook niet in een slecht daglicht zetten maar soms breekt het me gewoon echt even op

één maand geleden

Jeetje lastig is dat he ik heb ook gewoon soms het gevoel alsof mannen niet begrijpen hoe moeilijk t kan zijn om thuis te zijn en voor zoon klein wezentje te zorgen niet te vergeten dat er ook gegeten ect moet worden… ik wou zeggen praat erover maar je geeft al aan dat heeft weinig zin. Ik hoop dat het voor je veranderd ! Je bent een super mama weet dat🥰 wij vrouwen kunnen meer dan we denkne

één maand geleden

Lastig. En vervelend dat je je zo voelt ❤️ Als het voor hem snachts zo lastig is, kan je misschien zijn hulp vragen op andere momenten? Ik heb zelf ook een man die snachts niet wakker wordt dus ik vraag overdag of savonds meer van hem als ik hulp nodig heb

één maand geleden

Ik geef borstvoeding dus ik moet altijd opstaan. In het begin stond hij mee op (keizersnede). Maar na een tijd was het niet te doen. Hij werd zo chagrijnig van slaapgebrek dat ik gezegd heb, laat maar doe het wel alleen. Toen werd het wel stuk gezelliger in huis.... Slaapgebrek is echt een monster. Het beïnvloed echt zo ongelooflijk veel je humeur. Kunnen jullie niet afspreken wie wanneer doet, een soort schema? Dan kan de ene vroeger naar bed en de ander slaapt uit. Wij hebben ook nog een kleuter en die staat elke dag op tussen half 7 en 7 uur. Wij slapen nooit uit. Op zaterdag is mijn man nu de deur uit voor zwemles van de oudste. Alleen op zondag kunnen we uitslapen door de kleuter naar beneden te sturen en zelf de tv aan te laten zetten. Dan kunnen we tot half 9 blijven liggen.

één maand geleden

Ik had dit verhaal ook kunne typen. Gewoon precies hetzelfde.

één maand geleden

Dat hij weekend heeft is natuurlijk een k*tsmoes en zo lelijk doen tegen een baby kan echt niet. Ook niet tegen jou. Ik zou afspraken maken, wie welke ochtend en nacht pakt. Eerlijk verdelen, dan heb je hopelijk dit soort discussie niet meer.

één maand geleden

Het is heel herkenbaar! Ik denk dat het ook komt vanuit een verkeerd beeld dat ze hebben hoe zo’n dag is met een baby en het huishouden etc. Sinds ik werk en hij ook een dag thuis is, heeft hij veel meer begrip en zit hij opeens wel op de zaterdagochtend zonder gemopper de fles te geven. Ik kon het eerder alsmaar uitleggen, toch kwam het niet echt bij hem aan (jij kan toch wel slapen overdag?). Maaar ik denk dat je je dus geen zorgen hoeft te maken als je weer aan het werk bent. Je kan altijd het gesprek met hem aangaan dat je hier zelf over nadenkt en zorgen over maakt, en hoe hij daar over denkt

één maand geleden

Reactie op Marieriek

Het is heel herkenbaar! Ik denk dat het ook komt vanuit een verkeerd beeld ...
Nou ik hoop dat dat ook bij ons straks het geval is 🙏🏼 dat die dan inziet hoenhet is heel de dag met een baby!

één maand geleden

Het zal overigens altijd de ergenis zijn, we zijn eenmaal paar stappen verder in alles wat er moet gebeuren. Ook omdat wij daar paar maanden alleen maar mee bezig zijn geweest. Mijn vriend zei ook een keer - je moet het dan ook niet zelf alsnog doen. Zo leer ik het ook niet. Fair point

één maand geleden

Reactie op AnoniemLwd

Lastig. En vervelend dat je je zo voelt ❤️ Als het voor hem snachts zo last ...
Hij heeft hem wel eens als ik ga koken bijvoorbeeld maar verder wilt hij het vaak ook gewoon niet.. dus ook overdag of in de avond is het vaak lastig

één maand geleden

Reactie op Marieriek

Het is heel herkenbaar! Ik denk dat het ook komt vanuit een verkeerd beeld ...
Ik hoop het echt! Het breekt me soms echt een beetje op om alles zelf te doen, laat staan als ik ook weer 3 dagen in de week ga werken

één maand geleden

Oooo ik had dit ook kunnen typen🥴 Idd wel heel gezellig als de kleine gezellig is, maar zodra hij wat moet doen… Ben ik met de was bezig, begint kleine te huilen, zeg ik pak jij m ff kan ik verder; ‘pfff kan ook nooit ff liggen he’ (gast. Wel waar.) Klagen als kleine huilt, wat ie vrij weinig doet, maar in zijn ogen… Kan mij niet meer herinneren Wann hij voor t laatst een luier heeft verschoond.. ik sta 24/7 voor de kleine klaar, ook enkel BV, en doe t met álle liefde, maar een beetje meer hulp… Zo kan k nog wel een aantal situaties opschrijven, t is frustrerend

één maand geleden

Reactie op itisme01

Oooo ik had dit ook kunnen typen🥴 Idd wel heel gezellig als de kleine gez ...
Ja precies dat!! En als je dan vraagt of hij dan wat in huis wilt doen dan wilt hij dat ook niet want hij heeft de hele dag gewerkt en wilt ook even vrije tijd 🥲

één maand geleden

Reactie op Keesha1999

Ja precies dat!! En als je dan vraagt of hij dan wat in huis wilt doen dan ...
Ik denk dat een stevig gesprek wel op zn plaats is als ik zo meelees. Het is herkenbaar, maar dit klinkt meer alsof ie uberhaupt geen verantwoordelijkheid neemt voor de zorg van jullie kindje en alle andere taken. Denk je dat hij dat kan horen als je even rustig met hem gaat zitten op een rustig moment (wanneer de kleine slaapt?) Ik ga dit soort gesprekken overigens vaak aan als we bv op terras zitten. dan is de sfeer iets meer ontspannen en hebben we het over hoe het alfemeen gaat

één maand geleden

Ik woon gelukkig nog thuis dus krijgt veel hulp, maar van de vader van me dochter krijg ik amper (ook geen financiele) hulp. Steun van zijn ouders over zijn gedrag hoef ik ook niet op te rekenen. Snachts niet willen helpen en vooral tijd voor zich zelf willen. Ineens begonnen met nieuwe hobby en daardoor amper tijd hebben voor ons. Werkt ook het liefst de hele week en nog aangegeven bij cb dat hij een baby toch best vermoeiend vind🤣. Ik heb hem op een gegeven moment eruit getrapt (hij woonde praktisch bij ons). Als je niet wil helpen dan mag je gaan ook dan ga ik het ook in me eentje doen. Dat zal geen optie zijn bij jullie, maar je mag best wel even boos worden en inderdaad een stevig gesprek. Is niet het leukste gesprek maar dit is ook niks. Helemaal gek worden is ook zijn kind/huis. En anders gewoon de boel de boel laten in je huis. Bespaar je energie voor je kind(eren)! ❤️

één maand geleden

Reactie op Keesha1999

Hij heeft hem wel eens als ik ga koken bijvoorbeeld maar verder wilt hij he ...
Oh… Dat klinkt niet goed. Jullie hebben samen voor een kindje gekozen neem ik aan en niet alleen jij, dan moet hij ook zijn verantwoordelijkheid nemen. Het is heel makkelijk om alleen met een baby te spelen wanneer de baby vrolijk is maar zo werkt het natuurlijk niet. Als vader dient hij er ook gewoon te zijn op minder gezellige momenten. Dat hij werkt is een dom excuus. Werkende vaders kunnen er prima voor hun gezin zijn en daarnaast is de hele dag en nacht in je eentje voor een baby zorgen veel zwaarder dan werken… Ik zou op een goed moment met hem in gesprek gaan en dan heel duidelijk maken wat je van hem verwacht. Mocht hij dan niet veranderen dan consequenties eraan koppelen. Dit kan zo niet

één maand geleden

Wat shit dat het zo gaat zeg! Kan me voorstellen dat je je heel erg alleen voelt. Ik zou alleen echt geen genoegen nemen met deze situatie? Het is inderdaad ook zijn kind waar hij voor heeft gekozen dus daar hoort ook snachts een fles bij of een huilende baby troosten. Lelijk doen tegen de baby zou ik echt woest om worden, die kleine kan er niks aan doen. Zou echt meer op je strepen staan hoor en het meer verdelen, allebei een ochtend uitslapen in het weekend bijv? Aangeven hoe je je echt voelt? Verbaas me over alle reacties van herkenning, doe ik (gelukkig) niet. En zou ik ook zeker geen genoegen mee nemen 😉