19 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Mandyr91
Ijzer elixer van de kruidvat gebruikte ik hiervoor
En hoe snel had je je energie weer terug?
3 maanden geleden
De eerste anderhalve week dacht ik ook dit komt nooit meer goed, zo moe😂 maar na 2 weken was het al weer bijna helemaal terug (uiteraard wel moe, door weinig slaap en af en toe merk je het nog wel). Ik heb na een week direct het opbouwen van wandelen etc goed opgepakt voor mn conditie
3 maanden geleden
Reactie op Jannekek19
En hoe snel had je je energie weer terug?
Ik heb niet veel bloed verloren, maar heb een lage bloeddruk en ben daardoor snel licht in m'n hoofd etc. Slik ook extra ijzer en neem ook vitamine c bruistabletten. Ben nu 2,5 week verder sinds de bevalling en merk dat het wel sinds 2 weken erna echt beter gaat. Maar er is wel nog vermoeidheid door de nachtelijke drinksessies
3 maanden geleden
Ik ben ook meer dan 1,5 liter bloed verloren en het is echt vreselijk hè! Heb ook ijzertabletten gekregen vanuit het ziekenhuis. Daar advies 3x per week maar de huisarts zei neem ze elke dag. Weet niet hoe vaak jij ze neemt? Daarbij drink ik nog Floradix, volgens mijn huisarts heeft dat weinig zin icm de ijzertabletten (te veel van hetzelfde , plas je dan weer uit geloof ik) maar voor mijn mentaal is het wel fijn om er elke dag wat aan te doen. Ik ben nu 10 dagen verder sinds de bevalling en vandaag voor het eerst sinds vanmorgen beneden. Morgen wil ik een blokje om het huis met de wagen… hele kleine stapjes en vooral proberen en veel rust nemen 😘
3 maanden geleden
Oh zo herkenbaar. Bij ons eerste kindje ben ik ook 1,6 liter bloed verloren. Ik heb me de eerste 2/3 weken echt belabberd gevoeld. En het duurde wel even voor ik mijn oude energie weer terug had, misschien wel maand of 3. Elke keer als ik iets ondernam werd ik gelijk weer teruggefloten. De gebroken nachten werkten ook niet echt mee.. maar met 4 maanden fietste ik weer 3 dagen per week naar werk, zo’n 30 km per dag. geef jezelf de tijd. Het komt uiteindelijk echt goed! Gezond eten, rusten, goed voor jezelf zorgen… voor je het weet ben je weer de oude🙏💫
3 maanden geleden
Ik ben 18/7 bevallen en ook 1.5 liter bloed verloren + ook nog narcose gehad dus dat hielp ook niet mee. En gebroken nachten/niet slapen natuurlijk ook niet.
Toen ik eenmaal weer een paar dagen wat uren had geslapen aaneengesloten voelde ik mij al weer wat beter, maar ik ben nu 4 weken verder en in week 3 had ik het idee mijn energie weer terug te hebben. Soms heb ik nog hoofdpijn na weinig slaap of drukke dag en heb wel echt het idee dat dat nog komt door dat ijzertekort. Ik slik dagelijks ferro en moet ook dagelijks foliumzuur slikken tot eind oktober.
Over 2 weken bloedprikken om hb te bepalen, ben heel benieuwd
3 maanden geleden
Ik ben 5 weken geleden bevallen en 2,5 liter bloed verloren. Ik kan zeggen: het wordt echt beter! De eerste 2 weken viel het mij ook heel erg tegen, ik kon nauwelijks de trap af omdat ik zo snel vermoeid raakte. Maar vanaf de derde week ben ik rustig aan elke dag gaan wandelen en dit bouwde ik dan op. Nu kan ik prima een rondje van 4 a 5 km lopen (mits het niet te heet is). Mijn conditie is echt nog niet wat het geweest is en soms valt het me ook nog steeds wel tegen dat ik nog niet zo fit ben, maar voor mij gaat het dus elke dag wat beter. Hopelijk is dat bij jou ook zo!
3 maanden geleden
Heb ook bijna anderhalf liter bloed verloren tijdens mijn keizersnede 3 weken geleden. Zij hebben toen geen bloed toegediend, maar ijzer via m’n infuus. Zij gaven aan dat het een paar weken kan duren voordat ik er echt iets van merken. Pas sinds eergisteren merk ik dat het ijzer dat zij hebben toegediend in werking is, ik kan nu niet at sneller opstaan en lopen. Voorheen moest ik na dat ik was opgestaan echt even op adem komen.. Denk dat het misschien nog een weekje duurt voordat je er iets van merkt! Ik hoop dat het snel beter gaat :)
3 maanden geleden
Ik ben ook ruim 1,5ltr bloed verloren maar veel minder last dan gedacht! Vanwege laag Hb gebruikte ik al ijzer tijdens de zwangerschap. Dé tip: ijzerbisglycinaat, ook wel “gentle iron” genoemd. Wordt veel beter opgenomen en geeft geen darmklachten zoals ferrofumaraat (de gewone ijzer zegmaar). Was een tip van de verloskundige waarmee mijn HB tijdens de zwangerschap zo weer opgekrikt was en nu na de bevalling ook. Gewoon via internet of in de drogist te krijgen. Als je ijzer om de dag slikt(combineer met vitC), wordt het beter opgenomen door de darmen. Ik nam om de dag 2-3 tabletten van 28mg.
3 maanden geleden
Reactie op plien95
Ik ben 2,5 liter bloed verloren en merk er bijna niks van 🙈 maar dat schij ...
Ik heb dit ook, ben 3 liter verloren en een hb van 8.nogwat naar 4 maar merk er ook weinig van, heb wel transfusie gekregen dus misschien dat dat geholpen heeft
3 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties! Hopelijk wordt het bij mij ook wat beter vanaf week 3. Mijn man gaat na volgende week weer aan het werk en heb ook nog een peuter(puber) van 2,5 rondlopen. Daar kijk ik wel een beetje tegenop. Ijzertabletten slik ik ook dagelijks en daarnaast roosvicee ferro en eet boterhammen met Stroop icm Sinaasappelsap, Evergreen Koekjes, let op eiwitten, etc. Probeer er alles aan te doen haha. Ben ook echt niet goed in rust nemen en houd van dingen ondernemen, voel me nu soms zo opgesloten.
3 maanden geleden
Reactie op Elisabeth3008
Ik ben ook ruim 1,5ltr bloed verloren maar veel minder last dan gedacht! Va ...
Deze heb ik inderdaad ook op advies van de verloskundige! Merk ook wel dat het elke dag een beetje beter gaat
3 maanden geleden
Reactie op MD999
Ik ben 18/7 bevallen en ook 1.5 liter bloed verloren + ook nog narcose geha ...
De gebroken nachten helpen inderdaad ook niet mee! Ben ook benieuwd, hopelijk is je hb weer op peil!