13 Reacties

3 maanden geleden

Wij stonden zo ook na 3 dagen weer in het ziekenhuis. Ons kindje prikte net te hoog en moest idd onder de lamp. Wij mochten er wel bij overdag maar niet oppakken als dit niet nodig was. Voor de luier en voeding ( deed toen combinatie voeden en nu volledig bv) mocht hij wel onder de lamp weg. Na 6 uur opnieuw geprikt (‘s nachts om half 2 ging hij onder de lamp) en nog te hoog dus kreeg hij een dekentje waar hij op moest liggen, ook tijdens voedingen. Hij heeft er bij ons in totaal 14 uur ongeveer onder gelegen en toen mocht hij weer naar huis. Omdat hij bij ons net over de grens prikte hoefde het gelukkig niet zo lang. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en duim voor jullie, voor een goede uitslag morgen

3 maanden geleden

En het is idd wel beter dat ze zoveel mogelijk onder de lamp liggen, want dan breekt het het snelste af. Ik vond het ook echt niet leuk en het was even afzien maar zo ontzettend blij dat het maar 1 nachtje en 1 dag was.

3 maanden geleden

Hier ook 2 dagen onder de lamp gelegen mocht haar in begin er niet onderuit halen op dag 2 wel.. dag 2 onder lamp uit nog wel 24 uur blijven ter observatie.. super kut in je kraamweek maar het is bizar hoeveel levendigheid ons meisje kreeg na de lamp.. gaat nu super goed en ze is echt heel sterk en alert

3 maanden geleden

Helaas ook ervaring mee bij de 1e, hij zat over grens van wisseltransfusie maar reageerde gelukkig snel en goed op de lamp, waardoor het “gelukkig” bij 3 dagen lamp (boven en onderlamp in couveuse) bleef. Nu, de 2e, ging ook geelzien op 2e dag. 3 dagen achter elkaar geprikt, maar waarde bleef gelukkig net binnen de norm. Trouwens, als de waardes licht verhoogd zijn heb je ook lampmatjes voor in de romper, dan kun je blijven knuffelen. En ik begreep zelfs dat sommige ziekenhuizen dit al voor thuis aan bieden! In ieder geval veel sterkte! Ik hoop dat de waardes morgen meevallen.

3 maanden geleden

Bij ons hebben we bij de opname van ons meisje gehad dat de verpleging haar elke keer te geel vond lijken. Elke dag voor de bilirubine waarde geprikt. Elke keer was de waarde net zo dat ze niet onder de lamp hoefde, wel verhoogd maar de waarde ontwikkelde zich de juiste kant op. De kinderarts zei ons toen ook dat het geelzien niet een accurate weerspiegeling hoeft te zijn van de waarde in het bloed. Hopelijk dat morgen de waarde zich goed heeft ontwikkeld

3 maanden geleden

Hier geen ervaring met onder de lamp moeten liggen maar 19 juli bevallen en diezelfde nacht inderdaad bpoed prikken ivm fors geel zien (ook al binnen de eerste 24uur) dit was net onder de waarde van wat mocht, zaterdag in de ochtend na controlkinderarts nogmaals getest voordat we naar huis mochten. Bleef onder de grens maar was wel hoog. Dag 2 thuis ook opnieuw geprikt en bleef hoog maar steeds net onder wat mocht. Gisteren naar cb geweest en volgende week nog een extra controle om z'n geelheidte checken. Is nu inbonze ogen zo goed als weg, maar geloof dat het volgende week echt over moet zijn. Wel zorgen om gehad, maar door de extra controles en vertrouwen op de artsen ook niet volledig in paniek ofzo..... gelukkig bleef hij net onder de maximale waarde. Hoop voor jullie ook dat het mee valt en anders is het inderdaad balen als je kleintje onder een lamp moet liggen maar fijn dat ze er snel op kunnen handelen en dat ze iets hebben het op te lossen

3 maanden geleden

Onze zoon had te hoge waardes en moest helaas ook onder de lamp en kreeg een water infuusje. Daarnaast kreeg hij flesvoeding als bijvoeding omdat mijn productie nog niet op gang was. Ja, ook ik heb het als zeer verdrietig ervaren. Het is niet fijn om je kindje aan de draden en het infuus te zien, het is niet fijn als ze weer eens komen bloedprikken, het is niet fijn om je kindje onder de lampen te zien waar hij gefrustreerd raakt van het brilletje dat hij moet dragen ter bescherming tegen het licht. Onze zoon had daarnaast ook te hoge infectiewaarden, dus extra monitoring (plakkertjes op borst) en antibiotica via het infuus. Ik mocht onze zoon wel eruit halen en voeden (15 min borst en daarna flesje). Verder knuffelen, huid op huid etc was niet mogelijk. En dan is je kindje net geboren. Vond het al met al echt een rot ervaring. Wat wel heel fijn was was dat we mochten blijven in het ziekenhuis. Geelzucht is super goed en snel te behandelen en heel belangrijk om te behandelen. Dus goed dat ze er zo bovenop zitten. We zijn uiteindelijk 4 dagen extra in het ziekenhuis geweest en hij is nu 16 dagen oud. Het enige wat nog wat moet bijtrekken in geelheid is het oogwit.

3 maanden geleden

Wij hadden dit van de week ook. Gelukkig was de dag erna het niet verder gestegen. Nu moeten we het extra goed in de gaten houden en bij twijfel laagdrempelig contact zoeken

3 maanden geleden

Wij hebben onze eerste 36 uur in het ziekenhuis moeten doorbrengen vanwege een mogelijke infectie waarvoor ze antibiotica preventief hebben gegeven (uiteindelijk was er geen infectie gelukkig). De kinderarts gaf wel aan dat er een verhoogde kans is dat ons dochtertje geel zou gaan zien vanwege haar hoge hb (geloof ik dat het was), maar zij zei ook dat dit ook thuis kan doormiddel van een matje. Wie weet is die optie er voor jullie ook?

3 maanden geleden

Hi, ik wilde de dag na de bevalling naar huis (in België is het gebruikelijk om 3 dagen in het ziekenhuis te blijven) mocht dus niet omdat ze te geel was. Bloedgeprikt en haar waardes waren idd te hoog, toen moest ze 24 uur op een soort matrasje met blauw licht liggen. Mocht haar gewoon pakken als ze huilde/wilde eten etc. Na 24 uur waardes niet gedaald, toen moest ze 24 in in de couveuse met een matrasje en een lamp op haar. En hier mocht ik haar idd niet zomaar uit halen, enkel voor te eten en dan gauw weer terug. Dat vond ik wel moeilijk eerlijk gezegd, maar na ongeveer 6 uur zag ik al duidelijk verschil dus het deed zijn werk goed! Na de 24 uur weer bloedgeprikt, waardes waren aanzienlijk gedaald. Toen nog 24 uur ter observatie gebleven, na die 24 uur weer bloedgeprikt en toen mochten we naar huis. (De laatste 24 uur lag ze gewoon weer in een normaal bedje). Het is even doorbijten, maar ik hield altijd in me achterhoofd “het is alleen maar beter voor haar”. Ik hoop dat het bij jullie niet nodig is, succes morgen ❤️🌸

3 maanden geleden

Hoe is het nu met Millie?

3 maanden geleden

Reactie op Mandyr91

Hoe is het nu met Millie?
Gister moesten we weer bloedprikken, de waarde was wel weer hoger maar dat mocht ook omdat ze weer een dag ouder is. Nog steeds net onder de grens gelukkig, dus we zijn weer thuis en moeten in de gaten houden of ze nog geler wordt of slechter gaat drinken. Dan bellen. Echt ontzettend dankbaar ❤️

3 maanden geleden

Reactie op veeriekie

Gister moesten we weer bloedprikken, de waarde was wel weer hoger maar dat ...
Oh wat fijn zeg! Hoop voor jullie dat het zo blijft🤞