33 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb m'n eerste bevalling in bad gedaan, ik kon geen pijnstilling meer krijgen dus het was het enige wat nog een optie was:p ik vond het heel veel helpen, meer dan ik had verwacht. En ik bleef nadat m'n kindje geboren was eventjes zitten maar toen eruit gegaan voor de placenta. Geen idee of je ook langer kan blijven, op een gegeven moment is het misschien niet zo goed omdat dat water vies is en je natuurlijk wel open wonden hebt. Ik kan het iig aanraden:)
5 maanden geleden
Ik zat tijdens mijn vorige bevalling in het bevalbad tot ik een ruggenprik wilde. Het leek me vooraf heel fijn maar ik kon de weeën er niet perse beter in opvangen. Het was ook best warm vond ik maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. De rest van de bevalling heb ik in m’n bikinitop gelegen en ik heb het nooit koud gehad 🤷🏻♀️
Deze keer ga ik het daarom denk ik niet doen.
5 maanden geleden
Ik heb m'n eerste bevalling in bad gedaan, ik kon geen pijnstilling meer kr ...
Vond je het op een gegeven moment te warm worden? Of was het gewoon goed te doen? Ja je kan langer blijven begreep ik van de vk, zolang het met moeder en baby goed gaat is er geen haast om eruit te komen zei ze
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Vond je het op een gegeven moment te warm worden? Of was het gewoon goed te ...
Ik vond het niet perse te warm worden geloof ik maar ik douche normaal ook heel erg heet dus misschien heb ik gewoon een gekke huid ofzo. Volgens mijn man ben ik een heetwatermonster
5 maanden geleden
Ik heb totaan de persfase in bad gezeten. Toen ik erin stapte dacht ik heerlijk, maar ik kon moeilijk een fijne positie vinden, maar ik denk dat ik dat op bed ook zou hebben. Ik kon geen pijnstilling meer krijgen en m'n ontsluiting vorderde zo snel, dat die weeën nogal pijnlijk waren. De washand vond ik wel erg fijn op m'n gezicht. Dit keer wil ik toch weer het bad in, meer omdat ik denk dat het op bed niet veel fijner had geweest.
5 maanden geleden
Ik ben in bad bevallen, laatste uur er in gezeten en dat werkte heel goed voor mij. Persfase ook in bad en daarna de placenta. Omdat het water ook gaat afkoelen ben ik er daarna wel uit gegaan. Ik heb het geen seconde te warm gehad. Wat ik heel fijn vond was een natte hydrofiele doek over m'n rug (als je op all fours gaat zitten), ik vond dat zelf prettig met warm water ipv koud.
5 maanden geleden
Droom bevalling gehad in bad! Geen scheurtjes geen interventies met medicatie alles natuurlijk door samen te werken met het water wat er voor zorgde dat mijn lichaam relaxed was.
Ik was niet bezig met de warmte - maar heb wel water gedronken tussen de weeeen door. Ijskoud water :P
De verpleegkundige liet heet water stromen over mijn rug wat zorgde dat de weeeen opgevangen werden. Ik zat in all fours.
Heb de baby opgevangen in het water en kort daarna er uit en de placenta buiten het water laten komen. Terwijl de baby op de borst lag. Ik zou iedereen het beval bad aanbevellen! Ga het dit keer weer doen lekker het water in!❤️❤️❤️🥰🥰🥰 Succes!!
5 maanden geleden
Ik heb er een hele fijne ervaring mee! Het werkte voor mij alleen niet pijnstillend zoals ik hoopte, ik kreeg juist een weeënstorm in bad (waarschijnlijk doordat ik er juist goed in kon ontspannen). Ik heb geen last gehad van warmte oid. Ik heb er tijdens de ontsluitingsfase een half uur in gezeten (3 tot 6 cm ongeveer, ging allemaal erg snel), daarna de laatste 4cm onder de douche gedaan en er met de persfase weer in gegaan. Placenta is niet in bad geboren, de vk vond het fijner om dat naast het bad te doen omdat ze dan het bloedverlies beter kan monitoren. Ik had daar geen problemen mee, lag lekker met de baby te knuffelen om het matras dat naast het bad lag :)
5 maanden geleden
Ik vond het niet perse te warm worden geloof ik maar ik douche normaal ook ...
Hahah heetwatermonster🤣 nee ik houd ook van erg warm douchen, maar af en toe kan ik het wel te heet krijgen. Ben benieuwd
5 maanden geleden
Reactie op Mandyr91
Ik heb totaan de persfase in bad gezeten. Toen ik erin stapte dacht ik heer ...
Ja denk dat een “fijne” positie met weeën sowieso lastig te vinden is. Niks is echt fijn, maar denk dat het warme water toch wel 1 van de betere opties is. Op bed vond ik zelf echt geen pretje
5 maanden geleden
Reactie op Nikkiii333
Droom bevalling gehad in bad! Geen scheurtjes geen interventies met medicat ...
Dit vind ik nou echt fijn om te lezen! Bij mn vorige bevalling echt goed uitgescheurd (7 hechtingen) en een hele traumatische ervaring tijdens mijn postpartum fase ivm de pijn. Ik hoor idd vaak dat de kans op uitscheuren etc nihil is in bad & dat geeft mij zo een rustgevend gevoel. Idd dat lees ik ook vaak “genoeg koud water blijven drinken tussendoor” krijg je dat steeds van het ziekenhuis, bijv. In de nacht? Of moet je dat echt zelf bij je hebben? En wat betekent de term all fours haha lees het al een paar keer, maar heb echt geen idee. Heerlijk en fijn dat je zo een mooie ervaring gehad hebt😘💕 dankjewel voor het delen!
5 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Ik heb er een hele fijne ervaring mee! Het werkte voor mij alleen niet pijn ...
Hoe ging het staan onder de douche? Had je veel last en lukte het ook echt om goed te blijven staan en ontspannen onder de douche? Wat fijn dat dat gewoon gelukt is en dat je weer in bad kon gaan!! Ik had zoveel pijn dat ik vroeg om de ruggenprik 😂 dus vind het echt fijn om te horen dat dat gewoon gelukt is bij je! Bidden dat ik dat ook mag meemaken dit keer❤️
5 maanden geleden
Reactie op Liberté
Ik heb tijdens de ontsluitingsfase een tijdje thuis in bad gezeten, maar op ...
Ah heeft het wel even gewerkt toen je in bad zat of vond je het niet veel anders toen je eenmaal uit bad was?
5 maanden geleden
Reactie op Tipi
Vanaf het moment dat het kon in bad gegaan in het ziekenhuis. Zo'n 8 uur la ...
Heel erg bedankt voor het delen van je fijne ervaring in bad! Had je last van een “gerimpelde” huid in bad, omdat je er zo lang in zat? En hoe deed je dat met plassen etc. bleef je gewoon lekker in bad zitten? Fijn dat je er niet uit hoefde!
5 maanden geleden
Reactie op LR87
Ik had synthetische rug en been weeën en kon deze in het bad echt niet opva ...
Ah en hoe ging het toen je eenmaal uit bad was, was dat fijner?
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Hoe ging het staan onder de douche? Had je veel last en lukte het ook echt ...
Ik hoop het ook voor je! Het lukte mij heel goed om te ontspannen onder de douche, ik denk ook doordat ik het heel fijn vond om alleen in de ruimte te zijn, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. De ruimte was ook vrij donker, met alleen kaarslicht en ik had muziek op staan. Staan vond ik niet fijn, ik heb volgens mij eigenlijk de hele tijd onder de douche gezeten. Gewoon op de grond en bij het opstaan toen ik pedsdrsng kreeg heb ik gebruik gemaakt van de douchekruk die er voor de zekerheid stond. Daar kon ik me aan opduwen :)