33 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Heel erg bedankt voor het delen van je fijne ervaring in bad! Had je last v ...
Ik was achteraf behoorlijk gerimpeld inderdaad haha, tijdens de bevalling helemaal niet gemerkt.. plassen weet ik eigenlijk niet eens, ik drink uit mijzelf heel weinig, het zal daardoor misschien wel weinig geweest zijn? En anders zonder er bewust van te zijn geweest waarschijnlijk in bad. Als ik het water te koud vond worden lieten ze het bad half leeg lopen (was een breed vast bad), waardoor het ook wel weer wat verschoond werd.
5 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Ik hoop het ook voor je! Het lukte mij heel goed om te ontspannen onder de ...
Hele fijne tip ook met lichte uit en muziek aan, ga ik ook proberen!
5 maanden geleden
Reactie op Tipi
Ik was achteraf behoorlijk gerimpeld inderdaad haha, tijdens de bevalling h ...
Jaa ben je tijdens de weeën ook niet mee bezig natuurlijk haha, wat fijn zeg! Goed om te weten😊
5 maanden geleden
Vraagje, ik ben bezig met m'n vluchtkoffer en wil graag in bad bevallen in het ziekenhuis. Nu vroeg ik me af is een badjas handig? Ik twijfel om het mee te nemen omdat het zoveel ruimte in neemt
5 maanden geleden
Reactie op Mama1507
Wat een goede vragen!
Zijn er ook mensen die thuis in bad zijn bevallen? ...
Dit mag vaak niet als je vliezen zijn gebroken vanwege infectiegevaar.
Ik heb bij mijn eerste in beval bad gezeten, echt fantastisch. Helaas heb ik het niet af kunnen maken, maar om de weeën op te vangen vond ik het heerlijk. Geen gewicht aan je lichaam hangen, en warmte doet t goed tegen de pijn.
Koud washandje was oook fijn, mijn water was iets te warm achteraf🙈..
5 maanden geleden
Ik heb geen badbevalling gehad, maar wel wen groot deel van de ontsluitingsweeën opgevangen in bad. Wat een verademing was dat. Ik kreeg wee-opwekkers, dus belande in een weeënstorm. Bij 5cm mocht ik in bad en had toen gelukkig even een adempauze, omdat de weeën wat wegzakte. Was voor mijn man ook wel prettig, want hij kreeg ineens weer wat aanspraak van mij 😅
5 maanden geleden
Reactie op Flora_Flor
Vraagje, ik ben bezig met m'n vluchtkoffer en wil graag in bad bevallen in ...
Ik had die niet meegenomen. Ik had alleen een bh aan, verder alles uit. Ben ook zo uit bad, terug in bed gestapt om te gaan persen
5 maanden geleden
Reactie op Mama1507
Wat een goede vragen!
Zijn er ook mensen die thuis in bad zijn bevallen? ...
Ik heb een bad gehuurd en ook een heel mooie natuurlijke bevalling thuis in dat bad gehad. Ik heb er nu weer één gehuurd.
Vond het echt enorm helpen bij de weeen. Ik had geen last van de warmte, toen de baby eenmaal geboren was merkte ik juist dat ik wat koud geworden was.
Zie ook vragen over plassen etc. Ik ging er gewoon ook regelmatig uit. Maar ik heb er volgens mij ook uuuuren in gezeten. Mijn vriend zegt nu dat ik er wel om 20.30 al in ging en de baby is om 01.45 geboren 🤪 hij heeft er af en toe weer nieuw warm water bij gedaan.
Ik was overigens wel flink uitgescheurd. Dus een bad is geen garantie dat dit niet gebeurt. Maar het was verder een prachtige geboorte zonder enkel medisch ingrijpen/pijnstilling en dat vond ik heel fijn!
5 maanden geleden
Reactie op Lawo
Ik heb een bad gehuurd en ook een heel mooie natuurlijke bevalling thuis in ...
Ik dacht dat het de kans erop wel wat verminderde (ben ook flink uitgescheurd, maar op bed) heb er flink een trauma aan overgehouden & wilde daarom dit keer in bad, maar het kan me dus weer gebeuren🥺😩
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Ik dacht dat het de kans erop wel wat verminderde (ben ook flink uitgescheu ...
Als het de kans vermindert is het natuurlijk niet uitgesloten. Het is een goede reden om te proberen! Je hebt een geboorte niet in de hand, maar probeer je er op in te stellen dat dit dan voor jou beter werkt op dat vlak! Positiviteit is het halve werk denk ik. Het komt vast goed ❤️