14 Reacties
2 maanden geleden
Oefenen wanneer ze geen/minder honger heeft? Andere fles proberen? En denk dat het goed is om bij een toekomstig kindje de fles eerder te introduceren. Maar daar zijn verschillende meningen over.
2 maanden geleden
Toevallig zijn wij daar ook gisteren mee begonnen bij onze dame van bijna 6 weken (13/7). Ik heb de calma flessenspeen van Medela op de flesjes. Die lijkt qua vorm en zuigtechniek erg op drinken aan de borst. Ik heb toen ze bijna moest gaan drinken gekolfd en dit daarna zelf in een flesje aangeboden. Het was nog warm en ze zat gewoon bij mij. Tot mijn verbazing dronk ze gelijk alsof het de normaalste zaak was. Wellicht zou deze flessenspeen voor jullie ook een optie zijn.
2 maanden geleden
De introductie van het drinken uit een fles kan heel wat voeten in de aarde hebben! Ik weet niet wat jullie al geprobeerd hebben, maar tips die ik kreeg:
- flesje niet te strak dichtdraaien (dicht is dicht). Zeckunnen vacuüm trekken als ze te strak dicht zitten, en dan komt de melk er erg lastig uit
- baby zelf laten aanhappen (tikken met de speen op de wang, over de lippen, etc)
- speen zo kantelen dat je hem tegen het gehemelte legt. Als de speen op de tong ligt, kan dit het aanhappen veel moeilijker maken. Tegrn het gehemelte is juist een trigger om aan te happen.
- zoals al gezegd werd: niet bij teveel honger aanbieden. Ikzelf kolf nu voor de voeding 1 kant af en doe dat in een flesje. Dan start ik met de andere borst, en eindig met het flesje. Dat gaat hier prima.
2 maanden geleden
Heb je je verdiept in therapeutisch fles voeden? Is heel leerzaam.
- niet de fles geven als ze al hongerig zijn
- met de fles langs neusje wang etc af gaan
- zo rechtop mogelijk op de arm houden of helemaal liggend
- baby zelf laten aanhappen aan de fles
- kleinste speen kopen die er is (liefst prematuur)
Mocht niks werken kun je een lactatiekundige inschakelen om met je mee te kijken
2 maanden geleden
Reactie op inge!!!
Welk flesje heb je? Lansinoh fles is echt top voor borstvoedingskindjes
We hebben een flesje van dr brown, maar dan een smalle hals. We hebben nu een Medela flesje besteld met calma flessen speen, maar die komt dinsdag pas binnen. Alle tips hieronder beschreven doen we al, maar helaas wil ze de fles nog steeds niet pakken.
Dank voor deze tips, als de Medela niet werkt kunnen we deze proberen.
één maand geleden
Bij ons werkte met onze zoon enkel de lansinoh! We hebben bijna 3 maanden ‘gevochten’ met de fles en die van lansinoh pakte hij vrijwel meteen. Deze speen voelt heel anders als die van bijv. Dr Brown. (Veel zachter) Met onze dochter meteen met lansinoh begonnen en dit werkt goed.
Bij mijn man drinkt onze dochter beter als ik niet in de buurt ben, misschien kun je dat nog eens proberen?
Succes in iedergeval :)
één maand geleden
Reactie op TSLM2020
Ha Mirjam, wij hebben dit probleem nu met onze dochter van zes weken. Heeft ...
Wat vervelend dat jullie hier nu last van hebben. Bij ons heeft ze uiteindelijk de Philips avent fles gepakt. Het duurde 2 weken. Wat we wel eens deden was eerst een pink of tepel in dr mond en dan daarna heel snel wisselen en de fles erin doen maar dit lukte ook niet altijd. Na 2 weken pakte ze ineens de fles en nu blijven we om de dag 1 voeding met het flesje geven zodat ze het niet verleerd. En waarom ze ineens de fles wel pakte, geen flauw idee. Helaas geen gouden tip. Veel succes en geduld!
één maand geleden
Mam flessen! Enige die mn semi borst kindje accepteerde vanaf begin