19 Reacties
19 dagen geleden
Maar dan krijgt hij ineens een gekke fles minder. Die drinkt hij nu met gemak op… denk dat hij dat niet tof gaat vinden gaga
19 dagen geleden
Maar dan krijgt hij ineens een gekke fles minder. Die drinkt hij nu met gem ...
Ja ik snap het.. ik heb al sinds 4 maanden dit schema. Probeer er altijd 4 uurtjes tussen te houden omdat het best veel is voor zijn maagje. Dat flesje van 17:00 eigenlijk nooit gegeven. Zou een groentenhapje een optie zijn misschien?
19 dagen geleden
Reactie op Yassira99
Ja ik snap het.. ik heb al sinds 4 maanden dit schema. Probeer er altijd 4 ...
Jaa klopt. Het is ook echt mega zoeken de hele tijd. Hij slaapt overdag heel slecht waardoor die 4u ertussen weer een ding is omdat ik continue met z’n wakker tijd in de knel kom dan.. 🥲 hoe ziet jouw schema eruit? Eerst deden we om 17 en dan om 20 een fles maar hij redt het gewoon niet tot 20 wil wel eerder de nacht in vandaar dat we die fles van 17 kleiner hebben gemaakt.
We gaan met 5 maanden beginnen met oefenhapjes ivm de darmrijping.. ben jij toen je begon met hapjes gelijk een fles eraf gegaan?
19 dagen geleden
Reactie op Yassira99
Ik zou die van 17 weg laten en dan een groenten hapje geven, (of oefenhapj ...
Ik zou dit ook doen! Wij gaven eerst 5 flessen en zijn nu over op 4 flessen omdat hij door slaapt. Ondanks dat als we hem wakker maakte hij die fles wel op dronk. Ik zou het eens proberen, wie weet gaat het goed 🙂
19 dagen geleden
Jaa klopt. Het is ook echt mega zoeken de hele tijd. Hij slaapt overdag hee ...
Ja hier ook met 5 maanden begonnen. Rond 7:00 dan 180cc en dan 9:00 dutje tot 10:00 dan een fruithapje. Dan om 11:00 weer 180cc en daarna weer een dutje. Dan 15:00 180cc en doet daarna rond 16:30 een kleine dut. Dan 17:30 groentenhapje. 19:00 180cc en gaat dan de nacht in. Komt snachts nog voor een flesje
19 dagen geleden
Reactie op MD999
Ik geef nu 4 flessen van 180+6, 7.30-11.30-15.30-18.30 +-
hier om 17u ook ...
Ben je gewoon cold turkey naar 4 flessen gegaan? En hoe slaapt jouw kindje tussen de flessen? En hoe zag jouw schema er met 5 uit? Wauw 100 vragen hahaha. Wij beginnen as vrijdag met de groente hapjes. Fruit volgt de maand erna!
19 dagen geleden
Reactie op Charis91
Ik zou dit ook doen! Wij gaven eerst 5 flessen en zijn nu over op 4 flessen ...
Ohja! Maar hij liet er overdag al 4u tussen? Wij geven al heeeel lang geen fles meer zo laat. Ben zo bang de hele tijd dat ik hem te weinig geef haha. En hij slaapt overdag ook niet best dus kom altijd in de knel met de wkkertijden 😩
19 dagen geleden
Ohja! Maar hij liet er overdag al 4u tussen? Wij geven al heeeel lang geen ...
Zijn toen om de 3u-3,5u gaan voeden om hem wel 5 flessen te geven.
19 dagen geleden
Hier gewoon gelijk naar 4 flessen overdag en in het begin nog een nachtvoeding gegaan tussen de 3/4 maanden en die nachtvoeding verviel toen ben ik van 180/6 naar 210/7 gegaan. Eerst de 19;00 voeding en later ook ochtend en sinds deze week alles omdat hij hongerig leek. Dus ongeveer; 07;00 - 11;00 - 15:00 - 19;00 en dan rond 16/18 hoe het uitkomt groente
19 dagen geleden
Hoe zwaar zijn de babys die 4x180 krijgen? Want ik heb het idee dat dat voor mijn zoon van ik denk inmiddels acht kilo niet genoeg is 🫣 Wij geven 5x200 gekolfd of 180+6 om 7:30 - 10:30 - 14:30 (als hij een langer slaapje doet tenminste) - 17:30 - 21:30. Heb het al even niet uitgeprobeerd hem na de vierde fles te laten liggen want meestal werd hij uiteindelijk zelf nog wel wakker, dus denk nog niet aan toe? Overdag heeft hij na drie uren ook wel weer zin in wat, lijkt het. CB gaf laatst aan 210+7 te veel te vinden op deze leeftijd.
Fruit en groente geven wij tussen twee flesjes in, meestal in de laatste 20 minuten van de wakkertijd.
19 dagen geleden
Hi! Hier doen wij nu 180+6 rond 06:00 / 09:00 / 12:00 / 15:00 en dan om 17:00 een groente hapje en om 18:30 een 210+7 flesje (drinkt ze nooit helemaal op) Ik had eerst de laatste fles vroeger waardoor ze snachts nog kwam. Sinds ik het groentehapje ertussen doe en de laatste fles verhoog slaapt ze nu vanaf 19:00 tot ong 5 of 6 uur door! Mijn baby is 22 weken 😊
19 dagen geleden
Ben je gewoon cold turkey naar 4 flessen gegaan? En hoe slaapt jouw kindje ...
Toen ze bij de eerste 2 flessen van de dag veel liet staan en snachts onrustiger werd zijn we in 1x gestopt met die laatste fles.
Wij hebben nu dit schema, als alles mee zit qua slaapjes e.d.
7.30 fles 180+6
Slapen 9.00-10.00
10.00 fruithapje
11.30 fles 180+6
Slapen 12.00-14.00
15.00/15.30 fles 180+6
Slapen 16.00-16.45
17.00 groentehapje
Meestal rond 17.30 in bad om fles nog even te kunnen rekken, omdat ze dan eigenlijk al wil.
18.15/18.30 laatste fles
18.45 naar bed voor de nacht, dan lezen we voor en ligt ze meestal nog 15 min om zich heen te kijken en dan slaapt ze door tot 7.00 meestal. Alleen zitten we nu volgens mij zwaar in de regressie en is ze weer halve nachten wakker en veel aan het spoken.
19 dagen geleden
Reactie op FRL91
Hoe zwaar zijn de babys die 4x180 krijgen? Want ik heb het idee dat dat voo ...
Onze kleine is 6.2 kilo. En krijgt dus max 800 en gaat niet altijd op. De hoeveelheid die ze nu nodig hebben veranderd ook. 150xgewicht gaat niet meer op ip.
Alleen als je zoontje alles drinkt en tevreden is, niet veel spuugt. Zal hij die hoeveelheid wel prima vinden die hij nu krijgt.
19 dagen geleden
Reactie op FRL91
Hoe zwaar zijn de babys die 4x180 krijgen? Want ik heb het idee dat dat voo ...
Elk CB zegt ook weer wat anders. Of bedoelen ze dan in het totaal wat hij binnen krijgt? Want mijn zoon krijgt dus al wel sinds ie bijna 8 kilo was en bijna 4 maanden zijn laatste fles 210/7 en daar hebben ze niks over gezegd. Wel zeiden ze (met kunstvoeding) hou die liter in de gaten. Maar hier las ik weer dat andere CB’s dat achterhaalt vonden. Ik ga hem daarom nu gewoon 4x 210/7 aanbieden dan krijgt ie in totaal 960, maar als hij wel voor een nachtvoeding weer komt ga ik hem dat gewoon geven. Jammer dan maar een keer over die liter heen. Als jij denkt dat je kleintje einde dag 210/7 nodig heeft zou ik heg gewoon geven. Hier ging 180/6 4x heel lang goed ook toen ie bijna 8 kilo wordt maar ineens vond ie het te weinig en ging ie daarna ziek krijsen om meer haha. Tsja dan krijg je meer van me hoor vriend.
18 dagen geleden
Wij zaten op een gegeven moment op 4 flessen, half 8 half 12 half 4 half 8, maar merkte echt dat ze dan rond 5 uur half 6 niet meer te genieten was en het veelte lang duurde tot half 8. Nu doen wij er ook om 5 uur nog eentje geven (120). Puur zodat haar papa haar savonds ook nog even gezellig kan zien. (Die is pas kwart voor 7 thuis van werk).