13 Reacties

2 maanden geleden

Hi ik geef nu zelf nog bv, maar bij mijn eerste dochter na 3 mnd ook flesvoeding gegeven en ook niet bijgehouden hoeveel ze precies per fles kreeg. Vind het eerlijk gezegd ook onnodig.. als mijn kind minder of meer drinkt dan het “gemiddelde” maar wel gewoon goed groeit en tevreden is maakt het echt helemaal niet uit.. snap ook niet waarom dat een ding is. Je kan je kindje ook altijd laten wegen bij het CB bij twijfels

2 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Hi ik geef nu zelf nog bv, maar bij mijn eerste dochter na 3 mnd ook flesvo ...
Ja ik zie wel dat hij echt groeit 😊 maak me daar geen zorgen over. En op 11 sept gaan we weer naar het cb. Maar omdat iedereen het lijkt bij te houden denk ik dat ik iets over het hoofd zie ofzo? 😅

2 maanden geleden

Ik heb geen ervaring met flesvoeding maar als je geen problemen ervaart met je kindje en hij groeit goed dan lijkt het me juist veel “normaler” om het niet zo bij te houden eerlijk gezegd. Ik verbaas mij ook over hoe nauwkeurig moeders alles bijhouden. Hoe veel minuten de baby drinkt, hoe laat en hoe lang precies de slaapjes zijn en zelfs de wakkertijden die op de minuut in de gaten worden gehouden. Absoluut no judgement verder want ik heb waarschijnlijk makkelijk praten omdat het hier allemaal vrij easy en vanzelf gaat maar het zou voor mij erg obsessief en onnatuurlijk voelen om alles zo nauwkeurig af te meten en bij te houden. Als je mij nu vraagt hoe vaak mijn baby gedronken heeft vandaag (bv) of hoe veel en wanneer hij geslapen heeft dan heb ik geeeen idee maar hij is tevreden en hij doet het goed dus helemaal prima 😊👍🏼 Zolang alles goed gaat gewoon lekker je kindje en je gevoel volgen!

2 maanden geleden

Bij de 1e hadden we een lang traject in het ziekenhuis. We hebben toen gevraagd waarom je niet boven de liter mag zitten en kregen te horen dat te veel geven en dat voor langere tijd nierschade kan veroorzaken. Dit doordat er anders te veel eiwit binnenkomt. Met borstvoeding past je lichaam hierop aan dus dat is dan weer anders. Daarom let je eigenlijk op hoeveel je kindje binnen krijgt. Zo kun je eventueel overleggen om iets vullende toe te voegen aan een fles etc.

2 maanden geleden

Reactie op Sopermama-Lisa

Bij de 1e hadden we een lang traject in het ziekenhuis. We hebben toen gevr ...
Oke en als je zowel borstvoeding als flesvoeding geeft? Moet je dat dan gewoon bij elkaar optellen? Weet je dat? En is het dan niet handiger om het alleen bij te gaan houden als de baby teveel gewichtstoename heeft volgens het cb?

2 maanden geleden

Oke en als je zowel borstvoeding als flesvoeding geeft? Moet je dat dan gew ...
In principe kun je bv onbeperkt geven en aan kv zit een grens. Dus zou kv ‘bijhouden’.

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik heb geen ervaring met flesvoeding maar als je geen problemen ervaart met ...
Hoe hou jij bij bv bij welke borst je als laatst gegeven hebt en welke je bij de volgende voeding moet aanbieden ?

2 maanden geleden

Oke en als je zowel borstvoeding als flesvoeding geeft? Moet je dat dan gew ...
Wat momlin zegt

2 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Hoe hou jij bij bv bij welke borst je als laatst gegeven hebt en welke je b ...
Elastiek om je pols of een armband en wisselen bij elke voeding. Dat werkt het beste.

2 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Hoe hou jij bij bv bij welke borst je als laatst gegeven hebt en welke je b ...
Ik kan altijd duidelijk voelen welke borst voller is. De meest volle gaat al snel lekken en is een stuk harder en zwaarder, dus ik hoef het niet echt bij te houden 🙈

2 maanden geleden

Ja ik zie wel dat hij echt groeit 😊 maak me daar geen zorgen over. En op 1 ...
Nee ik hou ook niks bij. Hier ook 150 en op verzoek (soms 3 uur, soms 4 uur) Volgens het cb zit hij redelijk aan de bovenkant van de curve qua gewicht en zouden we kunnen overwegen kleinere flesjes te maken. Doe ik niet, als het kind honger heeft, heeft ie honger 🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Wij houden het soms even bij omdat we dan weten of we goed zitten. Bij ons eerste zoontje hebben we altijd een extra fles gegeven. Die had gewoon honger... Nu kregen we juist het idee dat ons tweede zoontje te weinig dronk. Na een paar dagen bijhouden bleek dat hij inderdaad meer zou mogen drinken, maar vol=vol en als we op het CB is zien we wel hoe hij dan gegroeid is. Hij is verder tevreden en heeft wat spekkies dus komt vast goed 😃 Alleen bijhouden als je dat zelf nodig vindt dus!

2 maanden geleden

Ik hou ook niks bij. Bij mijn oudste wel gedaan en was toen altijd gestresst helemaal als hij eerder dan 3 uur weer een fles wilde. Nu geef ik op verzoek. Bied altijd 120+4 schepjes aan. Soms gaat het op, soms laat hij 30 staan en soms moet ik na bv een uur weer wat bij maken.