14 Reacties
3 maanden geleden
Allereerst, je bent een echte bikkel!
Fulltime kolven is niet makkelijk!
Heb het bij de eerste een jaar lang gedaan. Waar in zelf heel veel aan gehad heb is de fb groep Fulltime Kolvers.
Voor alle info mbt moedermelk houd ik altijd de richtlijn van La Leche Leque aan.
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/
3 maanden geleden
Reactie op Ellen765
Mag ik trouwens vragen wat voor schema je aanhoud qua kolven? En oefen je o ...
Ik probeer aan te houden 08.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 - 00.00
Dan heb ik precies genoeg voor een hele dag. Ik kolf in de ochtend ruim 200/300cc en in de middag rond de 150/200cc.
De kleine komt nog op verzoek maar drinkt vaak maar kleine beetje. Vaak 20/30 cc. Alleen in de avond/nacht drinkt hij grote flessen weg.
Ik heb een flesje van Avent, die zou moeten werken als de borst, maar daar krijgt hij niks uit. Dus zolang hij daar niks uit krijgt vind ik het niet nodig om hem aan te leggen. Het gaat prima zo 😊
3 maanden geleden
Reactie op AngRoos
Kan het helaas niet lezen 😅
Hopelijk iets beter nu, is vanaf bestanden op mijn iphone ☺️ maar jeetje hoe kun je 2/300 cc kolven in een keer?? Ben blij als ik de 100 aantik 😢
3 maanden geleden
Hopelijk iets beter nu, is vanaf bestanden op mijn iphone ☺️ maar jeetje ho ...
Oh, beter idd!
Ja geen idee 😅 is vaak mijn ochtend kolf. Dus als ik de hele nacht niet heb gekolfd. Zo had ik vanmorgen 150cc uit links en 160cc uit rechts 😅 maar dan in de middag komt er net 80 cc uit per borst 🤷🏼♀️
Ik probeer wel echt rekening te houden met bepaalde factoren. Zo heb ik geleerd dat frisdranken met prik slecht zijn voor je productie, munt thee schijnt de productie te stoppen. En te veel cafeïne is natuurlijk ook niet goed, dus speciaal voor de avond cafeïne vrije koffie gekocht zodat meneer in de nacht niet gaat spoken 😅
3 maanden geleden
Reactie op AngRoos
Ik probeer aan te houden 08.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 - 00.00
Dan heb ik ...
Welk flesje gebruik je nu?
Ik gebruik wel de avent. Al is die wel aan de moeilijke kant voor mijn kleine man. Maar tot nu toe gaan andere flesjes (medela en Tommy tippee) weer te snel en komt alles daarna eruit.
Ik vind 200/300 per kolf sessie ook echt heel fors, maar alleen maar fijn dat je genoeg melk hebt! 😊
3 maanden geleden
Reactie op Ellen765
Welk flesje gebruik je nu?
Ik gebruik wel de avent. Al is die wel aan de ...
Gebruik wel avent maar de "oude" de Normale en niet de Normal Reguler.
Heb dr brown geprobeerd, die had mn dochter altijd. En MOM, maar die pakte hij beide niet.
Ja ik zit dus leuk te zeggen dat ik zo veel kolf en zojuist bij m'n laatste kolf maar 30 gekolfd 🥲 dat is erg weinig voor mijn doen.
Ben wel blij dat het normaal goed in productie is want bij onze dochter was er geen melk. Dus dit is echt een hele verandering voor mij 🥰
3 maanden geleden
Het kan heel goed komen door zijn houding in de buik. Zou een osteopaat of chiropractor inschakelen.. wellicht dat die nog wat kan betekenen. Qua bewaren van melk: 4 uur op kamertemperatuur en 3 dagen in de koelkast (achterin), vriezer forever 😀
3 maanden geleden
Reactie op AngRoos
Heb ...
Owja… t vorige model.
Ik blijf flesjes kopen 🤣
Ja dat productie blijft stressvol want je wilt genoeg hebben… maar zolang je op een dag meer hebt dan hij drinkt is t goed🙏
In de avond en late middag is t normaal dat je minder produceert toch. Ik zie vaak ook een afname door de dag heen.
3 maanden geleden
Reactie op AngRoos
Heb ...
Kokoswater, cashewnoten, havermout en dadels zijn ook heel goed voor je productie.
Ook zorgen dat je rond de 2,5/3l water drinkt en goed eten. En slaap, slaap is heel goed voor je productie. Maar die is nogal lastig met een verse baby 😅