21 Reacties
5 maanden geleden
Hier morgen me geplande keizersnede om 5 over half 9 ben dan 37 weken zwanger van me tweeling .. vind echt super spannend heb 3 normale bevallingen gehad dus word me eerste keizersnede
5 maanden geleden
Oooh wat spannend. Ben je er wat klaar voor ? De verhalen die ik heb gehoord wordt je wel goed begeleid hier in .. wat leuk een tweeling mijn zus is nu zwanger van een tweeling dat is ook zo bijzonder
5 maanden geleden
Reactie op janienmeulen4
Oooh wat spannend. Ben je er wat klaar voor ? De verhalen die ik heb gehoor ...
Haha mwoah vind het super spannend .. ja dit word me 2de tweeling andere tweeling echt een droom bevalling gehad die zijn van december 2 jaar 🙈
5 maanden geleden
Ooo dat is wel fijn zijn die ook eerder gekomen toen ? Ik zou het over je heen laten komen, ik zou ook bloed zenuwachtig zijn hoor wanner het bij mij zo ver is … heb je 1eiig of ?
5 maanden geleden
Reactie op janienmeulen4
Ooo dat is wel fijn zijn die ook eerder gekomen toen ? Ik zou het over je h ...
Ja me andere Tweeling is spontaan gekomen met 35+5 weken en binnen 6 uur waren ze er al en 2 dagen later mochten we al na huis want ze deden het super goed meisje was 2.7 kilo en jongetje was 3 kilo .. nu krijg ik 2 meisjes waarschijnlijk 2 eiig ben echt benieuwd hoe deze 2 het gaan doen
5 maanden geleden
Dat lijkt me inderdaad best spannend. Kon je geen eerdere datum kiezen? Bij mijn eerste dochter heb ik ook een geplande keizersnede gehad en kon ik zelf een datum kiezen vanaf 39 weken. Ze is toen gehaald met 39+1. Zijn er wel afspraken gemaakt voor het geval de bevalling eerder begint?
5 maanden geleden
Reactie op MamavanC_
Dat lijkt me inderdaad best spannend. Kon je geen eerdere datum kiezen? Bij ...
Neee er zijn geen meer datums aangezien alles vol zit in dit ziekenhuis heb zelf nog een ander ziekenhuis benaderd een ander die zitten ook helemaal vol helaas
5 maanden geleden
Reactie op janienmeulen4
Neee er zijn geen meer datums aangezien alles vol zit in dit ziekenhuis heb ...
Dat is wel balen. Maar mocht je bevalling eerder beginnen, dan heb je in ieder geval voorrang. Omdat nu al gelijk duidelijk is dat het een keizersnede moet worden verwacht ik wel dat het een stuk rustiger zal verlopen dan een echte spoedkeizersnede.
5 maanden geleden
Wij hebben de geplande keizersnede bij precies 39+0 i.v.m stuit ligging.
5 maanden geleden
Ik snap je gevoel. Mijn keizersnede staat gepland op 39+2. Vind ik ook erg spannend. Mijn zoontje kwam met 39+1 en de weeën begonnen savonds met precies 39 weken. Dus ben idd ook bang dat het eerder begint. Ze hebben mij vertelt dat als het spontaan begint ze direct een keizersnede gaan inplannen en het dan semi spoed wordt. Denk dat we het maar over ons heen moeten laten komen. Ze zullen er vast ervaring mee hebben.
5 maanden geleden
Ik krijg een geplande keizersnede en ik mocht zelf kiezen tussen 37 tot 40 weken. Ik heb zelf gekozen voor 37+5, omdat ik niet wil dat de bevalling vanzelf op gang komt en het risico op bloedingen (placenta praevia totalis). De gynaecoloog zei wel hoe later hoe beter voor de baby...
5 maanden geleden
Bij ons vertelde de gynaecoloog dat als je bevalling eerder begint, er over het algemeen nog meer dan genoeg tijd is om de keizersnede rustig te starten. Het is dan alleen een ongeplande ks ipv gepland, maar dat zien ze niet hetzelfde als spoed! Ze hebben er ervaring mee en je zal dan voorrang krijgen op andere geplande keizersnedes. Komt vast goed!
5 maanden geleden
Reactie op Bianca020
Dat is wel fijn! Betekent dit dan wel dat het dan sowieso niet meer gentle ...
Hier in het ziekenhuis proberen ze altijd zo dicht mogelijk bij gentle te blijven, maar dat verschilt misschien nog per ziekenhuis. Garanties bestaan niet, soms eindig je nu eenmaal in een spoedsituatie, maar waar mogelijk doen ze het hetzelfde als een gentle sectio, alleen dus niet op de geplande datum/tijd. Is wel het navragen waard iig!
5 maanden geleden
Reactie op Bianca020
Wauw wat een brede range waar je uit kon kiezen. Hoe ben je uiteindelijk ge ...
Ja, brede range inderdaad. Vanaf 37 weken is de baby helemaal 'af' en langer dan 40 weken wachten ze niet. Maar ik vond het wel heel fijn dat ik hierin zelf inspraak had! Eerder was juist gezegd door een verloskundige dat ze me niet langer dan 36/37 weken zouden laten lopen, ivm kans op bloedingen en weeen, dus die termijn had ik al een beetje in mijn hoofd. Ik moest een dag kiezen en daar was dan drie (werk)dagen marge op ervoor en erna, dus het ook nog ma, di, wo erna kunnen zijn. Dan was het wel op 38+1/2/3 uitgekomen. Maar ik mocht uiteindelijk de echte datum kiezen en heb ik die gehouden.
Ik vind het daarnaast een mooie datum en fijn dat ze straks niet altijd in de zomervakantie jarig is
5 maanden geleden
Hoe gentle is jullie sectio? Bij ons houdt het in dat de baby gelijk bij je wordt gelegd na een korte check en dat is het. Maar dat doen ze sowieso lijkt me? Ik heb filmpjes gezien waarbij ze de baby zelf naar buiten laten 'kruipen', maar ze zei dat dit bijna nooit mogelijk is omdat er vaak haast bij geboden is. Ook niks met gedempt licht en muziek want ze moeten alles goed kunnen zien en zich kunnen concentreren.
5 maanden geleden
Hier ook een geplande keizersnede met 38+2! De eerst kwam met 37+4 dus ook een beetje spannend🍀. Mocht het eerder beginnen moet ik meteen naar het ziekenhuis komen omdat het de 1e keer erg snel ging tot de volledige ontsluiting. Komt vast goed! Maar ik kan me voorstellen dat dit spanning met zich mee brengt, zou dat in ieder geval wel bespreken!