103 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben 2 keer gewoon bevallen, nu ook een keizersnede ivm hoog geboortegewicht en eerdere trauma. Ervaring kan ik dus niet delen. Wel houden wij de datum geheim, alleen onze ouders weten het, ivm opvang voor onze andere kindjes en de hond haha! Ik laat het juist gewoon maar op me af komen, iedereen is anders. Begreep dat ze het zo gezellig mogelijk maken op de OK en dat ze je er wel doorheen loodsen. Infuus begrijp ik, doet meer pijn dan de ruggenprik, dus zal vast goed komen!

5 maanden geleden

Ik krijg ook een geplande keizersnede ivm vorige spoedkeizersnede. Ik heb de datum aan iedereen verteld, ik zet die dagen daaromheen toch m’n telefoon uit 🤣👌🏻

5 maanden geleden

Ik had eerder een spoedkeizersnede, dus daar kan ik je niet bij helpen… maar mocht je info willen, check dan even de keizersnedeclub op Instagram. Zij deelt altijd veel tips en info!

5 maanden geleden

Ik heb bij de vorige zwangerschap exact dezelfde situatie gehad als jij nu. Wij hebben de datum alleen met ouders en broer/zus gedeeld. Tijdstip alleen met ouders. Rest van de wereld hoorde van de geboorte toen de kleine man er gezond en wel was. Ik zou de avond van te voren een goede stevige maaltijd eten. Wij moesten om 9.45 op zkh zijn maar door uitloop/spoetgeval pas om 13.30 aan de beurt en al die tijd was ik nuchter. Ik had ook een pyjama/nachthemd aan die helemaal aan de voorkant open kon met knopen, ideaal voor de onderkant maar ook voor borstvoeding. Zou ook een goede (grote) drinkfles meenemen waar je liggend uit kan drinken. Voordeel van een geplande ks vond ik dat wij de dag van te voren het hele huis aan kant hadden gemaakt, alles was spik en span. Dat was echt superfijn thuis komen. Beneden hadden we ook alles wat ik en de baby nodig hadden zodat ik niet naar boven hoefde. Dus ook kraamverband ed op elk toilet. Zorg dat je een aantal maaltijden in de vriezer hebt, dan kan je die er in de ochtend uit halen en die zijn snel klaar. Laat je partner/diegene die je helpt de luier verschonen en het draag en til werk van de baby doen. Jij lekker languit op bed/bank en veel knuffelen en het voeden. Zorg dat je echt de rust pakt. Als je dat kunt en doet scheelt dat een hele hoop in je herstel. Zodra je kunt ook wel lekker gaan bewegen. Kleine stukjes lopen, heel voorzichtig, helpt ook flink met je herstel. Heel veel succes!

5 maanden geleden

Het is dat ik het mijn schoonouders moet vertellen vanwege de oudste. Anders zou niemand het weten. Bij de eerste keizersnede wist niemand het heerlijk!!

5 maanden geleden

Ik krijg ook een geplande keizersnede. Onze ouders weten het ivm oppassen op de oudste en twee goede vriendinnen. Verder weten mensen wel dat het eerder komt dan 39 weken, maar niet de precieze datum. Voor mij de eerste keer ks dus verder geen tips helaas. Ik ben wel begonnen met het slikken van Arnica druppels. Dit zou het herstel bevorderen.

5 maanden geleden

Ik krijg over 2 weken een geplande keizersnede. Heb al 2x een keizersnede gehad dus dit word de 3e keer 😋 1e was gepland, 2e spoed. We hebben de datum gewoon aan iedereen verteld :) tips voor na de keizersnede is vooral rust nemen en laat je vertroetelen en accepteer hulp. Ik had daar veel moeite mee en heb daar echt de prijs voor betaald na 2 weken. Ik heb nu ook veel babykleding beneden klaar liggen voor de baby en spulletjes die je veel gebruikt. Ook heb ik wat meal prep gedaan en in de vriezer omdat me vriend al veel moet doen straks :) Ook heb im voor mezelf een mandje gemaakt voor op de bank omdat ik veel moet zitten en rusten enzo. Zit een boek in, tijdschriften, lijstje met film/series die ik kan kijken en dat soort dingen :) baby nestje voor naast me op de bank voor de baby :)

5 maanden geleden

Ik heb gisteren ook een versie gehad waarbij ons kindje in stuit is blijven liggen. Ik moet behoorlijk schakelen merk ik, want wij gaan nu ook voor een keizersnede. Vandaag een gesprek in het ziekenhuis waarbij ik de ruimte voel om veel vragen te gaan stellen. Mocht er straks nog een goede tip tussen zitten dan zal ik het laten weten.

5 maanden geleden

Ik krijg ook een geplande keizersnede. Onze ouders weten het ivm oppassen o ...
Welke arnica druppels gebruik je? :)

4 maanden geleden

Reactie op Bianca020

Welke arnica druppels gebruik je? :)
Van A. Vogel

4 maanden geleden

Reactie op MissD90

Ik krijg over 2 weken een geplande keizersnede. Heb al 2x een keizersnede ...
Even een vraagje voor jou aangezien je al 2x ks hebt gehad. Hoe ging het herstel icm de oudste. Bij zit er straks 1,5jr tussen en ben bang dat ik hem gewoon 5/6weken niet fatsoenlijk kan knuffelen. En het is nogal een knuffel kontje met mama. Heb zelf (nog) de keuze of 2e ks wordt of niet.

4 maanden geleden

Reactie op KMG

Even een vraagje voor jou aangezien je al 2x ks hebt gehad. Hoe ging het he ...
Hier zie ik dus ook als een berg tegenop. Alleen al voor m’n andere zoontje zou ik bijna een stuitbevalling overwegen😩

4 maanden geleden

Reactie op KMG

Even een vraagje voor jou aangezien je al 2x ks hebt gehad. Hoe ging het he ...
Bij mij zat er 8 jaar tussen :) dus weet niet of het een goede vergelijking zal zijn met een 1,5 jarige maar ik ging gewoon op de bank zitten met me dochter naast me en zo knuffelen of voorover buigen tor zover kon en knuffelen :) kan ook op je knie zitten zegmaar zolang hij/zij beetje rustig en voorzichtig doet :) straks bij nr 3 over 2 weken zit er weer 5 jaar tussen maar me 2e is wel echt een knuffel kont dus we gaan het zien :)

4 maanden geleden

Reactie op lollinga

Ik heb gisteren ook een versie gehad waarbij ons kindje in stuit is blijven ...
https://www.vrouwengeneeskunde.nl/bang-voor-keizersnede/ Het artikel gaat overigens niet over angst. Maar vooral over hoe je het proces van geboorte zo natuurlijk mogelijk kan laten zijn bij een sectio

4 maanden geleden

Voor iedereen met een stuitligging. Moxa therapie schijnt erg goed te werken waardoor je baby alsnog draait. Heb me laten vertellen dat dit zelfs nog beter werkt dan een draaipoging. Zelf geen ervaring. Wie weet hebben jullie er iets aan en heb je een fysio in de buurt die dit kan toepassen.

4 maanden geleden

Reactie op MissD90

Bij mij zat er 8 jaar tussen :) dus weet niet of het een goede vergelijking ...
Ja oke 8jr en 1,5 is wel een heel verschil idd. 😅

4 maanden geleden

Spannend, moet ook versie doen 😕 Hoelang herstel gemiddeld ervaren jullie bij keizersnede? Ik zie het ook helemaal niet zitten maar stuitbevalling schijnt ook heel heftig te zijn. Volgende stap pas om over na te denken maar overvalt mij nu al een beetje.

4 maanden geleden

Reactie op DBJV

Spannend, moet ook versie doen 😕 Hoelang herstel gemiddeld ervaren jullie ...
Ik kon na 2 weken weer een blokje om zonder pijn. Na 6 weken bijna alles weer. Eerste keer uit bed is veruit het ergste.

4 maanden geleden

Reactie op DBJV

Spannend, moet ook versie doen 😕 Hoelang herstel gemiddeld ervaren jullie ...
Ik zat na 4w weer achter het stuur. Met 6 dagen al tot einde van de straat en terug. Herstel viel mij alles mee.

4 maanden geleden

Reactie op KMG

Ik zat na 4w weer achter het stuur. Met 6 dagen al tot einde van de straat ...
Maar je mag toch 6 weken geen autorijden na keizersnede??? Dan ben je niet verzekerd???