7 Reacties

5 maanden geleden

Wat een rollercoaster Anne! Begrijp dat je het even niet weet. Helaas kan ik je niet helpen. Probeer wat te ontspannen, afleiding te zoeken en veel op je linkerzij te liggen. Maar dat weet je zelf ook wel.. ik denk aan je. Goed dat je het deelt

5 maanden geleden

He Anne, ik begin net aan dit gedoe. Ben nu 34 weken en mijn kindje groeit ook niet goed meer, de meting bij de vk was zelfs precies even veel als 3 weken geleden. Maandag een groeiecho en nu ben ik opeens zo zenuwachtig over of alles wel goed gaat en mijn kindje wel alle nodige voedingstoffen krijgt.... mijn bloeddruk was ook opeens een beetje hoog terwijl dat normaal juist aan de lage kant is. Had jij dat ook? Nouja ik herken het gevoel dus een klein beetje en ik hoop dat onze kindjes toch alles binnenkrijgen wat ze nodig hebben en genoeg zuurstof krijgen ed. Mijn vorige baby was ook heel klein geboren maar verder was er niks mis mee dus hopelijk is het gewoon hetzelfde idee...

5 maanden geleden

Ik snap de onzekerheid en zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben nu 36+3 en ik wordt sowieso ingeleid op 37+4. Het is ook heel aannemelijk dat ze eerder uit zichzelf komt. Onze kleine meid zat met de laatste meting op p7 en zal maximaal 2500 gram wegen als ik de 37 weken haal. We hebben ook al maat 44 ingeslagen, op advies van de gynaecoloog. Het enige dat ik je wil meegeven, van wat ik hier heb gehoord: de kleinste zijn het meest vinnig. En los van het feit dat ze klein zijn.. de organen, hersenen en longen zijn helemaal ontwikkeld na 36 weken. Een baby komt of wordt gehaald als hij/zij beter af is buiten je baarmoeder. Dat kan soms wat eerder zijn maar dat heeft altijd een reden. Probeer te vertrouwen op het advies van de dienstdoende arts of verloskundige. En als je steeds wisselend advies krijgt.. wat erg vervelend is. Moet je dat gewoon aangeven bij de verloskundige of arts. Ik wens je veel sterkte met de laatste loodjes ❤️

5 maanden geleden

Dank voor jullie reacties en fijn die herkenning. Het idee dat ie ‘compleet’ is, stelt me ook zeker gerust, maar toch hoop je ook dat ie met wat vet op de botten op de wereld komt. Ik had inderdaad donderdag aangegeven dat ik het erg lastig vond dat ze steeds wat anders zeiden. Gynaecoloog gaf aan dat de doorbloeding ook gewoon per dag kan verschillen, maar dat meerdere ‘slechte’ metingen dan toch wel reden zijn voor zorg. Dus ja dat moet je dan ook maar gewoon aannemen. Donderdag weer een groeiecho en dan bepalen ze waarschijnlijk of er een eerdere inleiding nodig is of niet. Voor jullie ook spannend dus! @gaia: mijn bloeddruk is nog steeds goed gelukkig. Heeft jouw verloskundige ook een groeiecho gedaan of alleen je buik gevoeld? Hopelijk valt het maandag mee!

5 maanden geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Ik had vandaag weer een groeiecho. Hij is nog steeds klein (zal ook niet meer veranderen) maar hij volgt wel netjes z’n lijntje. Ze hebben nu aangegeven met 39 weken te willen kijken naar een inleiding als het dan nog niet spontaan begonnen is.

5 maanden geleden

Reactie op AnneM90

Dank voor jullie reacties en fijn die herkenning. Het idee dat ie ‘compleet ...
Ik heb nu een groeiecho gehad en het ging prima. Een beetje klein kindje maar dat was mijn vorige ook. Misschien maken ze over 2 weken nog een echo maar misschien is het ook niet nodig. Mijn bloeddruk is weer normaal dus voor nu ben ik in ieder geval gerustgesteld. Ze zeiden dat soms babies ook in een soort groeispeurtjes groeien jn je buik dus dat het niet vreemd is als het even stil lijkt te staan. Misschien stelt dat je een beetje gerust. Bij mij denken ze dat m'n kindje toch vanzelf wat eerder komt en anders gaan ze me misschien niet verder dan 40 weken laten rondlopen omdat het kindje dan meer risico loopt om toch te weinig voedingsstoffen enzo te krijgen. Maar goed ik heb er al 2 en die waren allebei ook wat vroeger dus ik denk dat dat vanzelf goed komt. Hoe is het nu bij jou?

5 maanden geleden

Ik heb nu een groeiecho gehad en het ging prima. Een beetje klein kindje ma ...
Ja een beetje hetzelfde. Ze zijn nu wel tevreden over wat ze zien, maar willen dus wel bespreken om in te leiden als ie met 39 weken niet uit zichzelf komt. Fijn dat je bloeddruk ook weer normaal is!