1409 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik doe iedere voeding een andere borst. Yinthe die is na 1 borst altijd ver ...
Bedankt voor je reactie en goed over nagedacht 😔 vervelend van je overproductie. Kan mij goed voorstellen dat je er niet blij mee bent. Het is fijn om een voorraadje op te bouwen, maar het moet ook geen noodzakelijk kwaad zijn.

5 maanden geleden

Zijn de regeldagen van dag 9-10 beter te doen als je stuwing / overproductie hebt?

5 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Zijn de regeldagen van dag 9-10 beter te doen als je stuwing / overproducti ...
Vond ik niet. Was blij dat ik van de stuwing af was. Dan happen ze ook beter aan in mijn ervaring. Mijn zoon had trouwens pas met 14 dagen de regel dag.

5 maanden geleden

Shit, net moedermelk op kamertemperatuur (20cc) samengevoegd met moedermelk in de koelkast (80cc). Moet ik dit nu weg doen 😭😭😭😭😭

5 maanden geleden

Reactie op momlin

Shit, net moedermelk op kamertemperatuur (20cc) samengevoegd met moedermelk ...
Volgens onze Kraamzorg kan dat binnen 24 uur en als het niet meteen uit de borst komt, maar inderdaad kamertemperatuur of kouder is

5 maanden geleden

Reactie op momlin

Shit, net moedermelk op kamertemperatuur (20cc) samengevoegd met moedermelk ...
Dat vergaat niet zo snel hoor. Kan prima

5 maanden geleden

Ik geef borstvoeding, maar wil dat graag aanvullen met een of twee keer afgekolfde melk, zodat mijn man ook af en toe een flesje kan geven. Alleen, hoe weet ik hoeveel ik dan moet of kan geven? Jullie enig idee?

5 maanden geleden

Reactie op Noelia838

Ik geef borstvoeding, maar wil dat graag aanvullen met een of twee keer afg ...
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/#:~:text=De%20hoeveelheid%20melk%20per%20kilogram,de%20vijfde%20maand%20110%20ml dit artikel geeft een mooie richtlijn, maar gaat wel uit van een vast aantal voedingen per dag. Ik kan mee voorstellen dat dat nog erg varieert. Ik zou zelf in ieder geval liever wat te weinig in een flesje doen dan te veel, je wil niet dat het maagje optrekt door te grote hoeveelheden melk in een fles.

5 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Zijn de regeldagen van dag 9-10 beter te doen als je stuwing / overproducti ...
Denk van niet 🙈 hoe zachter de borst hoe beter het voor jou te verdragen is als baby aanhapt. Als je borst heel hard is dan kun je met 5 vingers tegelijk rond je tepel duwen dan wordt het iets zachter. En met regeldagen krijgt baby alsnog wat uit je borst, hij is namelijk nooit leeg ook al voelen ze als theezakjes 😄 dag daarna zijn ze weer vol.

5 maanden geleden

Misschien kan iemand hier me wat wijzer maken. Ik kolf nu (dag 7 na de bevalling) ongeveer 15-30 cc in totaal per keer. Online lees ik dat het vanaf dag 7 ongeveer, veel meer moet zijn. Zijn er dingen die ik kan doen om de productie te verhogen? Ik kan haar zelf helaas maar 1-3 keer per dag aanleggen omdat we op de IC zijn. Regelmatig kolven probeer ik ook echt zo goed mogelijk te doen maar schiet er door de stress ook wel eens bij in. Heb nu wel een handsfree kolf die ik ga proberen zodat ik hopelijk kan kolven terwijl ik andere dingen doe. Iemand nog ideeen?

5 maanden geleden

Reactie op Immie26

Misschien kan iemand hier me wat wijzer maken. Ik kolf nu (dag 7 na de beva ...
Heb je wel mogelijkheden om te buidelen? Zou ook een positieve invloed hebben op jouw productie en op je kind.

5 maanden geleden

Mijn zoontje is 10 dagen oud, hij moet opnieuw leren drinken aan de borst omdat zijn tongriempje en lipbandje gelaserd zijn, omdat ze te kort waren. Daarvoor was de borstvoeding erg pijnlijk, tegels tot bloedens aan toe, zelfs met tepel hoedje. Nu hoopte ik dat het beter ging, in de ochtend gaat het opzich wel...hij vind het wel lastig om aan te happen en naarmate de dag vorderd komt er meer frustratie bij hem met aanhappen. Flesjes afgekolfde melk gaan goed en accepteert hij ook gelijk. Ik vind het super lastig, ook omdat ik bij mijn andere 2 kids nooit problemen heb gehad met borstvoeding. Het voelt nu een beetje als falen, maar daarentegen geeft het mij ook meer rust als hij flesje krijgt. Ik ben alleen vaak bezig met borstvoeding, flesje of kolven...tijdrovend en kom nergens anders meer aan toe... Hij drinkt 90 ml als hij flesje krijgt en drinkt 6 voedingen per dag. Ik vind het zelf weinig, maar als hij slaapt en ik hem wakker moet maken om te drinken is hij niet wakker te krijgen. Evenals in de nacht niet wakker te krijgen, vannacht heeft hij dan ook geslapen van 22:00 uur tot vanochtend 05:00 uur. Lijkt me niet dat dat al de bedoeling is, maar ik krijg hem gewoon niet wakker. Wat vinden jullie?

5 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Heb je wel mogelijkheden om te buidelen? Zou ook een positieve invloed hebb ...
Ja dat doen we inderdaad! Toevallig horen we net dat ze naar de medium mag, dus hopelijk wat meer mogelijkheden om te voeden en lekker vast te houden.

5 maanden geleden

Reactie op Immie26

Ja dat doen we inderdaad! Toevallig horen we net dat ze naar de medium mag, ...
Oh wat fijn dat je naar de medium care mag. Onze meid heeft daar ook 4 dagen gelegen, wij konden de hele dag haar bij ons houden in principe dus hopelijk jij ook

5 maanden geleden

Reactie op Immie26

Mij hielp afleiding inderdaad. Een serie kijken ofzo. Dan was ik er minder mee bezig

5 maanden geleden

Reactie op Immie26

Wat goed !!!

5 maanden geleden

Reactie op MieKarin

Mijn zoontje is 10 dagen oud, hij moet opnieuw leren drinken aan de borst o ...
Hoe zwaar is hij nu? En is hij veel afgevallen?

5 maanden geleden

Reactie op Erp

Hoe zwaar is hij nu? En is hij veel afgevallen?
Hij was maandag 3680 en nog niet op zijn geboorte gewicht helaas. Daarom maak ik mij ook beetje zorgen ook omdat ik hem echt niet wakker kan krijgen als hij eenmaal slaapt, hij plast en poept wel goed.

5 maanden geleden

Reactie op Immie26

Oh wat een nare start zo op de ic! Kun je begeleiding krijgen van de lactatiekundige van het ziekenhuis? Uiteindelijk is regelmatig kolven echt het enige dat werkt. Ik kan me voorstellen dat zo'n opname mega stressvol is en het er bij in schiet. Zou een wekker zetten daarvoor helpen? Kolf je ook 's nachts? Dan is je prolactine het hoogst, en is super goed voor je productie. Heb je verder goed passende schilden? Die kun je eventueel ook nog een keer nameten. Dat is de diameter van je tepel +2 mm ongeveer.

5 maanden geleden

Reactie op Immie26

Hebben ze daar gordijnen en kolf apparaten beschikbaar? Dan kun je in de tussentijd dat je daar zit naar je kleintje kijken. Dat werkt ook ontzettend goed. En thuis foto's en video's kijken voor en tijdens het kolven.