1409 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Oh wat fijn dat je naar de medium care mag. Onze meid heeft daar ook 4 dage ...
Hopelijk gaat het nu goed met jullie lieve meisje! ❤️ We kunnen hier in principe heel de tijd bij haar blijven dus dat is een stap vooruit. Hopelijk gaat het helpen

5 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Oh wat een nare start zo op de ic! Kun je begeleiding krijgen van de lactat ...
Ja goeie, de verpleegkundige stelde het net inderdaad voor dus daar gaan we zeker gebruik van maken. Snachts zet ik inderdaad wekkertjes en dan doe ik het braaf haha. Het is meer overdag dat het niet lukt. Er stond bv wel een apparaat op de afdeling en die gebruikte ik ook wel. Maar er zijn dan ook zo veel andere dingen die moeten gebeuren op zo’n dag voor haar hier. Ik voel me nu ook zo rot dat het nog niet gelukt is sinds vanochtend. Hopelijk gaat zo’n handsfree apparaat wat meer vrijheid en ruimte geven om het toch iedere zoveel uur te doen. Dank je voor je suggesties ❤️

5 maanden geleden

Reactie op Sopermama-Lisa

Hebben ze daar gordijnen en kolf apparaten beschikbaar? Dan kun je in de tu ...
Ja doen we idd! Kijk lekker filmpjes van haar tijdens het kolven als we niet bij haar zijn. Dank je ❤️

5 maanden geleden

Reactie op Immie26

Ja goeie, de verpleegkundige stelde het net inderdaad voor dus daar gaan we ...
Sowieso idd lactatiekundige laten meekijken. Toen wij mindere opstart leken te hebben toen zeiden ze ook dat de lactatiekundige nog een hele trukendoos had om borstvoeding op te krikken

5 maanden geleden

Vraagje, de borstvoeding gaat goed. Ik heb alleen twee vraagjes: 1 ik wil graag van de tepelhoed af, hebben jullie tips? Hij pakt m’n eigen tepels vooralsnog niet heel geweldig. (Heb geen ingetrokken tepels oid) 2 ikvheb nu een haakaa, daar komt plus minus 10 a 20 millimeter per keer in, kan ik dat gewoon op de diepgevroren haakaa voeding gooien om zo uiteindelijk aan een volledige voeding te komen?

5 maanden geleden

Reactie op Bmwz

Vraagje, de borstvoeding gaat goed. Ik heb alleen twee vraagjes: 1 ik wil g ...
Toch proberen af te bouwen met de tepelhoed, het went vanzelf en anders een LK mee laten kijken… Qua melk, nee op dezelfde temperatuur mengen. Kijk voor info op lalecheleague.nl. ☺️

5 maanden geleden

Ik merk dat borstvoeding geven mij aan het op breken is. Eigenlijk mag ik niet klagen want mijn productie loopt goed maar merk dat ik op begin te raken.. hebben meer mama’s dit gevoel?

5 maanden geleden

Reactie op 2024babyy

Ik merk dat borstvoeding geven mij aan het op breken is. Eigenlijk mag ik n ...
Wat naar! Heb je echt het idee dat het de borstvoeding is, of vooral het slaapgebrek? Herken je hier misschien wat in? https://www.zwangerenportaal.nl/postnatale-depletie-moeder-en-oververmoeid

5 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Wat naar! Heb je echt het idee dat het de borstvoeding is, of vooral het sl ...
Jaa.. De borstvoeding. Hij komt soms ieder uur/2 uurdus ga dan echt van voeding naar voeding

5 maanden geleden

Reactie op 2024babyy

Die eerste weken zijn echt zwaar. Je bent alles voor jouw kindje. Eten, troost, een grote knuffel. Iemand anders kan maar een klein deel overnemen en dan komen ze vaak alsnog met 'hij heeft denk ik honger'. Bij de eerste had ik dit echt onderschat en was het ook iets wat ik vooraf wel had willen weten om me daar een beetje op voor te bereiden. Het wordt wel echt makkelijker dan dit! Hier starten we vanaf 4 weken met een flesje tussendoor om te wennen en om mij de kans te geven even iets anders te doen dan melkkoe zijn. Dus zeker herkenbaar :)!! Het wordt beter 🍀

5 maanden geleden

Reactie op 2024babyy

Jaa.. De borstvoeding. Hij komt soms ieder uur/2 uurdus ga dan echt van voe ...
Wat pittig! Kun je het een beetje uitstellen met je pink in de mond? En weet je zeker dat je kindje echt weer honger heeft? Kunnen ook krampjes zijn en behoefte aan troost.

5 maanden geleden

Die eerste weken zijn echt zwaar. Je bent alles voor jouw kindje. Eten, tro ...
Precies dit! Ons derde kindje krijgt ook weer borstvoeding en het is weer even zwaar maar ik weet ook dat het straks weer makkelijker. Dan koester je de momenten, helemaal als ze contact met je zoeken, dat is zo fijn! 😍 Ben vandaag begonnen met een voorraadje te kolven voor de diepvries zodat ik ook eens weg kan. Dat kan ik je wel aanraden. Gewoon 1x per dag of net wanneer je er zin en tijd voor hebt NA een goede voeding even kolven.

5 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Precies dit! Ons derde kindje krijgt ook weer borstvoeding en het is weer ...
Ik jrijg na een voeding maar 30 ml eruit bij elkaar.. kolf jij gelijk na de voeding? Hoe lang geef jij BC? Hoeveel minuten per borst?

5 maanden geleden

Reactie op 2024babyy

Bij mij wil ze nog niet aanhappen terwijl m’n productie goed is, vind dat vrij demotiverend en merk dat ik daardoor ook gewoon op zie tegen pogingen om aan te leggen… ben wel heel blij dat ik het gewoon op kan lossen door te kolven, maar had dit me zo anders voorgesteld :(

5 maanden geleden

Bij mij zit/zat zo’n beetje alles tegen: zware bevalling, kindje ziek in het ziekenhuis, niet meer kunnen slapen, depressieve en angstige gevoelens, veel piekeren, etc. De eerste dagen had ik geen productie maar na 1 dag aan de Medela symphony kolfde ik 70 ml terwijl ik al een borst had gegeven. Inmiddels kolf ik bijna 200 ml per keer. Dat in 3 dagen tijd. Verder geen problemen met aanleggen of pijnlijke tepels. Dankbaar dat dit me bespaard gebleven is 🙈. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet veel clusteren heb meegemaakt en dat de regeldag vandaag voornamelijk uit jengelen bestond (misschien omdat de productie zo goed is?) dus misschien wordt het nog pittiger. Maar hoop dit zo vast te blijven houden. Zo. Ook eens een positief bericht van mij hier ipv mijn misère 🤪🥲. Ps. Die Medela symphony is een dikke tip. Wij huren hem per week. Stuur me vooral een pb als je wil weten hoe ik mn productie zo heb gekregen, is niks ingewikkelds!

5 maanden geleden

Hoe zorgen jullie ervoor dat je borstvoeding geeft terwijl je ook voor je andere kinderen er kunt zijn? Onze zoon drinkt meer dan een uur per voeding. Hij komt dan wel om de 3/4 uur. Maar in die tijd kan ik nu weinig anders dan voeden op de bank. Alle tips zijn welkom.

5 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Hoe zorgen jullie ervoor dat je borstvoeding geeft terwijl je ook voor je a ...
Hij is nu 3 weken oud

5 maanden geleden

Hoi, weet iemand hier hoelang stuwing aanhoudt? Ik heb nu al stuwing sinds zondag.

5 maanden geleden

Reactie op momlin

Hoi, weet iemand hier hoelang stuwing aanhoudt? Ik heb nu al stuwing sinds ...
Hoor wel dat spitskool hier tegen helpt! Koud erop leggen de bladeren ervan

5 maanden geleden

Reactie op Immie26

Misschien kan iemand hier me wat wijzer maken. Ik kolf nu (dag 7 na de beva ...
Fenegriek schijnt te helpen dat is een kruid kan je halen bij Holland & Barrett