1409 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Immie26

Misschien kan iemand hier me wat wijzer maken. Ik kolf nu (dag 7 na de beva ...
Ten eerste.. probeer je niet onzeker te voelen hierdoor! Niet gaan vergelijken met hoe het ‘hoort’. Bij mij ging het ook zo langzaam en de stress die me dat gaf was niet bevorderlijk. En dan iets wat er in het ziekenhuis wel eens bij in schiet… genoeg drinken. Weet niet of je dat doet?

5 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Hoe zorgen jullie ervoor dat je borstvoeding geeft terwijl je ook voor je a ...
Ik ben na een tijdje handig geworden in voeden in een draagdoek/draagzak. En anders gaan hier even filmpjes aan

5 maanden geleden

Reactie op Adventuretime

Ten eerste.. probeer je niet onzeker te voelen hierdoor! Niet gaan vergelij ...
Dank je ❤️ Er staat een fles naast me dus die probeer ik een paar keer per dag leeg te drinken!

5 maanden geleden

Reactie op lou1998

Bij mij wil ze nog niet aanhappen terwijl m’n productie goed is, vind dat v ...
Wat vervelend. Heeft er al een lactatiekundige met je mee gekeken? Misschien is er een simpel trucje die ze je kan aanleren waardoor het aanhappen beter gaat. Ik ontdekte bij toeval dat mijn dochter beter aanhapt aan de rechter borst als ik rechtop sta. Dus nu ga ik staan, hapt ze aan, drinkt ze een paar slokken en dan ga ik zitten / liggen. En nu gaat het goed 😊 Ik hoop dat er voor jullie ook zo'n eenvoudige oplossing blijkt te zijn. Want een kind dat steeds zoekt maar niet hapt is inderdaad frustrerend

5 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Hoe zorgen jullie ervoor dat je borstvoeding geeft terwijl je ook voor je a ...
Ik speel regelmatig een spelletje met mijn dochter, terwijl ik zit te voeden op de bank.

5 maanden geleden

Ik ben na een tijdje handig geworden in voeden in een draagdoek/draagzak. E ...
Wat een goeie.. ik ga ook eens oefenen met voeden in de draagdoek. Heb je nog een tip qua knopen/houding?

5 maanden geleden

Vanaf wanneer geven jullie een speentje? Bij m'n zoontje hebt ik braaf een maand gewacht, maar ik kijk er nu met 2 weken echt al heel erg naar uit om een speentje te geven, omdat ze zoveel krampjes heeft en op mn pink laten zuigen zo onhandig is 😅

5 maanden geleden

Reactie op Linda93

Wat een goeie.. ik ga ook eens oefenen met voeden in de draagdoek. Heb je n ...
Hier in ieder geval de tip om echt alert te blijven als je dit doet. Er is een gevaar dat je kleintje namelijk niet goed zit of wegzakt en dan stikt (ook rebreathing is dodelijk). Heb hier hele nare ervaringen over gelezen 😭

5 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Vanaf wanneer geven jullie een speentje? Bij m'n zoontje hebt ik braaf een ...
Hier in de kraamweek al… Wou het liever ook even uitstellen, maar mijn zoontje heeft zoveel zuigbehoefte dat hij hem al snel heeft gekregen.

5 maanden geleden

Reactie op Linda93

Wat een goeie.. ik ga ook eens oefenen met voeden in de draagdoek. Heb je n ...
Ik schuif hem dan vooral iets omlaag zodat hij bij de tepel komt en ik een spuugdoekje een deel opgerold ter ondersteuning van de nek.

5 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Hier in ieder geval de tip om echt alert te blijven als je dit doet. Er is ...
Ja dat geldt ook voor gewoon dragen natuurlijk. Ik vind het met de draagzak het fijnst. Hij heeft voldoende ruimte (en kracht) om weg te draaien, beide zijkanten zijn open. Uiteraard hou ik m continue in de gaten en is het voeden nog steeds prioriteit. Maar ik vind het wel fijn als ik even kan ingrijpen als er een peuter langskomt met een schaar ofzo 😂.

5 maanden geleden

Ja dat geldt ook voor gewoon dragen natuurlijk. Ik vind het met de draagzak ...
https://borstvoeding.com/nieuws/bkblog2017-2/

5 maanden geleden

Reactie op Roos__

Hier in de kraamweek al… Wou het liever ook even uitstellen, maar mijn zoon ...
Oh fijn om te horen dat mijn kids niet de enige zijn met zo'n grote behoefte. Heeft het bij jullie de verloop van de borstvoeding verder niet negatief beïnvloed?

5 maanden geleden

Ja dat geldt ook voor gewoon dragen natuurlijk. Ik vind het met de draagzak ...
Yess zeker waar. ☺️👍

5 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Yess zeker waar. ☺️👍
De anderen hebben heeeeeel goed door als ik niet kan opstaan door de baby 😂

5 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Precies dit! Ons derde kindje krijgt ook weer borstvoeding en het is weer ...
Vraagje over je laatste zin, mij werd aangeraden rond 4 weken te beginnen met af en toe een flesje te geven. Jij zegt kolven ná het voeden. Als ik links heb gevoed, moet ik dan rechts kolven? Aangezien links dan nagenoeg leeg is namelijk. Zo ja, ga ik dan de productie niet in de war brengen? Productie is nu goed namelijk

5 maanden geleden

Iemand tips? Ik kolf nu sinds 2 weken alles af voor de kleine, aan de borst valt ze vaak in slaap (herstellende van geelzucht) en vind een flesje geven wat prettiger gezien we dan weten wat ze drinkt.. echter is ze binnen 2 uur alweer hongerig maar meer borstvoeding krijg ik haast niet geproduceerd .. ik twijfel om 7 flesjes borst en 1 kunstvoeding te geven in de hoop dat ze hierdoor met name de nacht iets meer voldaan in gaat.. iemand ervaring mee?

5 maanden geleden

Iemand tips? Ik kolf nu sinds 2 weken alles af voor de kleine, aan de bor ...
Ons kindje had ook geelzucht en had dezelfde onzekerheid als jij. Ik heb de symphony kolf van Medela geleend in het ziekenhuis; echt een supersonisch apparaat. Ik gaf elke voeding 15 min de borst en daarna nog een flesje. Daarna kolfde ik af op 2 verschillende programma’s. Ik weet niet hoe het bij jouw ziekenhuis geregeld is, maar ik kon nog vragen stellen aan de lactatiekundigen van het ziekenhuis per mail na ontslag uit het ziekenhuis. Wellicht kunnen zij jou helpen? Anders een lactatieconsult?

5 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Ons kindje had ook geelzucht en had dezelfde onzekerheid als jij. Ik heb de ...
Je kan ook mogelijk via https://mypump.nl ook een medela symphonie huren. Verschillende ziekenhuizen in Nederland hebben hier een kluisjesmuur. Je koopt dan wel de borstschilden die je dan houdt maar het apparaat kan je voor verschillende periodes huren.

5 maanden geleden

Op zoek naar positive vibes ☺️ De voedingen gaan op en af. Sommige voedingen gaat alles vanzelf, maar daarop volgen ook soms een paar voedingen achter elkaar dat het totaal niet lukt. Is dat herkenbaar? Wellicht kunnen jullie me wat vertrouwen geven 😉 Lactatiekundige heeft meegekeken. Een aantal fijne tips gekregen, maar ze had ook niet echt een verklaring voor het verschil in voedingen.