1409 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Ons kindje had ook geelzucht en had dezelfde onzekerheid als jij. Ik heb de ...
Ik heb van de lactatiedeskundige een horigen kolf gekocht en ben hier wel heel tevreden mee maar merk gewoon dat wat ik ook doe mijn lichaam niet meer lijkt te willen maken/niet consistent hetzelfde + moet zeggen dat ik ook echt “op” ben.. heb je naast de kolf nog andere gewoontes voor de productie?
5 maanden geleden
Ik heb van de lactatiedeskundige een horigen kolf gekocht en ben hier wel h ...
Genoeg drinken, veel huid-op-huid als dat mogelijk is (oxytocine boost) en check ook of het echt honger is of een andere aanleiding heeft (zuigbehoefte/nabijheid/krampjes).
5 maanden geleden
Reactie op anoukb30
Op zoek naar positive vibes ☺️
De voedingen gaan op en af. Sommige voedinge ...
Wat bedoel je precies met dat het totaal niet lukt? Aanleggen? Of iets anders?
5 maanden geleden
Iemand tips: mn dochtertje vraagt continu om de borst, maar dan steeds maar heel kort.. soms 5 minuten soms zelfs korter. Heel af en toe drinkt ze nog wel 10 minuten ongeveer.. maar hierdoor merk ik dat mn borsten continu vol gaan zitten waardoor ik moet kolven omdat ze anders teveel pijn doen… hierdoor gaan mn borsten natuurlijk denken dat er meer melk nodig is en creeër ik zo overproductie. Wat kan ik hier tegen doen??
5 maanden geleden
Reactie op anoukb30
Het aanleggen inderdaad. Telkens loslaten en onrust aan de borst.
Kun je nagaan of het te maken heeft met iets wat je regelmatig eet/drinkt? Duurt zo'n 6-8 uur voordat het in de moedermelk terecht komt.
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Iemand tips: mn dochtertje vraagt continu om de borst, maar dan steeds maar ...
Ik denk dat het niet steeds honger is, maar onrust. Misschien oververmoeid? Kun je eerst een pink aanbieden?
5 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Ik denk dat het niet steeds honger is, maar onrust. Misschien oververmoeid? ...
Jaa soms idd onrust.. alleen zit ik met het volgende; ze wilt geen speen. Heb al 2 verschillende merken geprobeerd. Ze pakt hem heel af en toe maar en soms bij het aanbieden alleen al maakt ze een vies gezicht en wilt ze ‘m niet. Ze doet zelf soms ook haar vingers in haar mond om te sabbelen en zich rustig te krijgen, maar dat doet ze maar heel kort. Wil liever niet mijn eigen vingers in haar mond stoppen ivm hygiëne. Zijn er nog andere tips?
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Jaa soms idd onrust.. alleen zit ik met het volgende; ze wilt geen speen. H ...
Je kunt de speen in moedermelk dopen, dan komt er wat in zeg maar. Dat geeft een klein beetje rust
5 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Je kunt de speen in moedermelk dopen, dan komt er wat in zeg maar. Dat geef ...
Ah okee verder niks wat ik zou kunnen doen om die volle borsten wat minder te krijgen? Vind het ook zo zielig om haar te moeten laten huilen.. want soms probeer ik al zoveel maar helpt aanleggen alleen maar
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Ah okee verder niks wat ik zou kunnen doen om die volle borsten wat minder ...
Je kunt voordat je gaat voeden wat melk/vastzittende melk eruit halen met je vingers. Dat geeft jou verlichting en je kindje kan wat makkelijker aanleggen.
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Ah okee verder niks wat ik zou kunnen doen om die volle borsten wat minder ...
En huid op huid contact helpt bij ons goed
5 maanden geleden
Ik heb van de lactatiedeskundige een horigen kolf gekocht en ben hier wel h ...
Ik zorg dat ik genoeg eet en drink. Verder geen tips helaas :( hopelijk kom je gauw bij een passende oplossing. You got this!
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Mijn zoontje wil de speen in eerste instantie ook niet en probeert hem er gelijk weer uit te werpen. Als ik de speen dan even in zijn mond gedrukt hou dan vind hij daarna zijn rust en gaat hij er vaak wel een tijd op sabbelen. Misschien ook proberen?
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Welke merken heb je geprobeerd? Wij hadden uit de diverse pakketten bibs, difrax, een rubberen speen en in het ziekenhuis een speciale speen, pakte ze allemaal niet. Kregen nog de tip dat kindjes vaak de Avent wel pakken, heeft man de Avent ultra air gekocht en die pakt ze goed.
5 maanden geleden
Reactie op Liberté
Mijn zoontje wil de speen in eerste instantie ook niet en probeert hem er g ...
Jaa dat doen wij idd ook. Soms houdt ze hem dan inderdaad in alleen vind ik dat dubbel, want als ze dan echt honger heeft dan blijven ze zeg maar op die speen zuigen om hun honger te stillen en dat vind ik dan ook weer zo zielig, ben dan bang dat ze in sommige gevallen wel echt honger heeft maar haar speentje dus inhoudt
5 maanden geleden
Reactie op Rooslm1990
Welke merken heb je geprobeerd? Wij hadden uit de diverse pakketten bibs, d ...
Wij hebben difrax en avent geprobeerd. Jaa die ultra air hebben wij ook. Die neemt ze wel, maar ook niet vaak. Ik denk dat het gewoon niet echt een speen baby is, maar als ze echt aan het huilen is neemt ze hem vaak gelukkig wel aan alleen gaat het speentje in de meeste gevallen dan weer binnen no time uit.. ze trekt er soms ook een vies gezicht bij als ik m in haar mondje wil stoppen dat is voor mij dan bijv ook echt een teken van oke ze wilt echt geen speen 😂
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Is dit altijd al zo, of pas sinds vandaag? Mijn zoontje had dit ook 2 dagen en dit bleken gewoon 2 regeldagen te zijn. Ik heb er aan toegegeven en inmiddels drinkt hij gewoon weer langer :)
5 maanden geleden
Reactie op Megeli167
Hier is de borstvoeding ook een zware bevalling (lol). Zoontje heeft een zw ...
Wilde toch even een update schrijven. Het gaat hier nogsteeds niet lekker met de borstvoeding. Vlak na m’n vorige bericht werd ik opgenomen in het ziekenhuis met hoge koorts. Waarschijnlijk een test placenta dat is gaan ontsteken. Na 2 dagen ben ik naar huis gestuurd met antibiotica. De lactatiekundige van het ziekenhuis gaf aan dat borstvoeding ons nu allebei teveel energie kost, en dat ik voorlopig beter alleen kan kolven en de fles geven tot zoontje weer goed op gewicht is en ik niet ziek meer ben. Vind dit enorm frustrerend omdat ik nogsteeds niet genoeg melk produceer om hem te kunnen voeden. Waarschijnlijk mede door de ontsteking. De hoeveelheid melk die zoontje nu nodig heeft kan onze melk donor ook niet bijbenen. Dus met pijn in m’n hart krijgt hij nu toch gedeeltelijk kunstvoeding.
Nu veel huid op huid en powerkolven om mijn productie echt omhoog te krijgen. Hopelijk volgende week met de lactatiekundige een laatste poging om hem echt aan de borst te krijgen.
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Doet ze dit altijd al of echt "sinds kort"?
Kan namelijk zijn dat t n regeldag of regeldagen zijn.
Jouw borst is sowieso troost voor je kleintje vaak (soms niet altijd heel handig 🤷🏻♀️ merk ik hier haha) en dan willen ze soms ook gewoon tutten.
Ik ben hier zelf mee gestopt omdat ik merkte dat ze dan 1 a 2 slokken dronk en dan ging tutten...
Daar is mijn tepel niet blij mee en heb nu 1 kloofje van die zeer korte tijd pfff
Dus smeren smeren smeren!
Ik ben echt op zoek gegaan naar een tutje die ze wel pakt.
Ja ben een kapitaal kwijt maar heb er nu 2 die ze accepteert. De Difrax X Lovi tutjes, deze zijn "ontworpen voor de borstvoeding" ze wil m niet altijd maar de laatste tijd wel vaker gelukkig. We kwamen ook op de Pinky van Difrax uit omdat ze onze pinken wel accepteert, hier kun je je eigen pink in doen zodat je kleintje denkt dat t je pink is, je kunt hiermee ook heel goed t zuigreflex uitlokken! Als je die er dan uit haalt dan tut ze hier lekker verder.
We geven deze alleen als ze bij ons op de borst of arm wil slapen ivm geborgenheid anders geven we de Lovi.