1409 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Sinds ik op dit forum actief ben lees ik dus heel vaak dat borstvoeding nie ...
Het kan inderdaad zo gaan en het gaat ook vaak zo, als ik naar vriendinnen in mijn omgeving kijk. Maar het kan ook zijn dat je kindje wat minder goed aanhapt, weinig zuigkracht heeft of dat je productie niet goed op gang komt. Meteen een lactatiedeskundige inschakelen kan dan helpen. Er zijn vele trucjes maar ook hulpmiddelen zoals hoedjes en powerkolven etc om het toch voor elkaar te krijgen. Ik vond vooral de steun en positiviteit van de kraamzorg fijn, waardoor ik had doorgezet.

3 maanden geleden

Reactie op Aniekkjj94

Mijn dochtertje is nu 3 weken en ik geef borstvoeding vanaf het eerste mome ...
Het gaat sowieso beter worden! Nog even en er zijn minder voedingen per dag. Als de baby groter is en meer ervaring heeft zal het steeds sneller gaan drinken, waardoor de momenten ook korter worden.

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Vandaag ff een dip moment hier. Yinthe is 9% afgevallen terwijl ik dus over ...
Hoeveel weegmomenten heb je gehad? Soms is het eerste weegmoment ook niet altijd goed... misschien was ze uiteindelijk toch wat lichter bij de bevalling. En volg je instinct, als ze goed drinkt zijn die procenten ook maar protocol.

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Vandaag ff een dip moment hier. Yinthe is 9% afgevallen terwijl ik dus over ...
Wat naar zeg! Extra goed warm houden wil ook nog wel eens helpen, dus met de kruiken blijven, mutsje op, dan kan alle energie in het groeien. Had je toevallig een infuus bij de geboorte?

3 maanden geleden

Vandaag start. Na de keizersnede 20 min goed aangehapt, maar nog geen melk. Nu misselijk en moe. Om 17 geprobeerd maar te moe, half 8 goed gedronken met echt 3 momenten van slikken. Nu vooral heel moe. De verpleegkundige (die er minder ervaren mee lijkt) wilt al bijvoeden, nog geen 12 uur na de bevalling :/.. iemand dit gehad ?

3 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Vandaag start. Na de keizersnede 20 min goed aangehapt, maar nog geen melk. ...
Niet na een keizersnede, maar wel met een misselijke baby. Vraag anders eerst (of sowieso!) om een kolf. Als je bv wil geven, moet je steeds goed stimuleren. Dat kan óf doordat de baby drinkt, of door te kolven. En als je dan met kolven al opbrengst hebt, kan je dat ook meteen aan je baby geven. (Al is het trouwens ook normaal om geen of nog maar heel weinig opbrengst te hebben. De voeding moet nog op gang komen!)

3 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Vandaag start. Na de keizersnede 20 min goed aangehapt, maar nog geen melk. ...
Lijkt me wel snel als de baby zo misselijk is! Zou liever eerst met de hand proberen wat druppels te kolven op een theelepeltje en dat aan je baby te geven. Ze hoeven echt nauwelijks wat binnen te krijgen, dat maagje is nog zo klein. Jij bent de baas hier, als je het te vroeg vindt voor bijvoeding hoeft het niet. Bij mij zeiden ze na ks dat de baby ook gewoon heel moe is, dus wel minimaal iedere 3 uur aanleggen en proberen een paar druppels te kunnen geven, maar geeft niet als dat de eerste dag niet wil lukken.

3 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Vandaag start. Na de keizersnede 20 min goed aangehapt, maar nog geen melk. ...
Oh en op gang komen kan na ks wel iets langer duren. Ons zoontje had wel wat bijvoeding nodig uiteindelijk op dag 3 om z'n energieniveau op peil te houden en niet teveel af te vallen, maar dat was maar voor 1-2 dagen!

3 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Vandaag start. Na de keizersnede 20 min goed aangehapt, maar nog geen melk. ...
Dat is wel heel snel idd. Kun je evt begeleiding van de lactatiekundige van het ziekenhuis krijgen? Dan voorkom je dat je onnodig gaat bijvoeden.

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Vandaag ff een dip moment hier. Yinthe is 9% afgevallen terwijl ik dus over ...
Nog even doorzetten! De stuwing is hels, maar over een dag is het als het goed is opeens over en kun je gaan genieten van de borstvoeding! You go mama 😉

3 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Hoeveel weegmomenten heb je gehad? Soms is het eerste weegmoment ook niet a ...
Eerste weegmoment na de bevalling. Vandaag gaan we weer wegen. Ze drinkt prima, de krampjes worden niet veel minder maar comfort lijkt ze nu wel te krijgen met de borst icm tepelhoedje... Weet niet of ik daar beren enthousiast van moet worden maar voor nu lijkt t te werken. Temp is constant (36.8/37.2) dus daar is energie niet aan verloren. We hebben geen infuus gehad bij de bevalling of na de geboorte. Overgangs poep is ook al geweest en net een mega mooie plasluier. Ik ga maar is proberen te slapen en hopelijk straks niet wakker van de krampjes! Btw voeden op de wc lukt me ook vrij aardig! Werkt als n tierelier! Dus mocht je zelf niet kunnen poepen nog 🤪

3 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Dat is wel heel snel idd. Kun je evt begeleiding van de lactatiekundige van ...
Ik heb gewacht op de nachtdienst en zij vond het ook snel. Hij heeft net prima gedronken🥳

3 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ik heb gewacht op de nachtdienst en zij vond het ook snel. Hij heeft net pr ...
Bijvoeding hoeft echt niet indd. Wat een gekkies... De eerste 24 uur is best normaal dat ze niet drinken 😵 Hallo een bevalling is ook voor hun heftig en topsport! Nou lekker genieten van je kleintje en de borstvoeding

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Bijvoeding hoeft echt niet indd. Wat een gekkies... De eerste 24 uur is bes ...
Ja ik vond het ook bijzonder. Zeker omdat dit de grootste van de 4 is en we eerder ook echt niet zo snel begonnen zijn. Voelde me zo eigenwijs, maar hij heeft net weer goed gedronken🥳

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Vandaag ff een dip moment hier. Yinthe is 9% afgevallen terwijl ik dus over ...
Wat ook kan helpen is dezelfde borst nogmaals geven ter troost zodat de krampjes niet erger worden door nog meer melk maar de zuigbehoefte (ter troost) wel gestild kan worden. Teddy Roorda geeft hier fijne info over op insta!

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Eerste weegmoment na de bevalling. Vandaag gaan we weer wegen. Ze drinkt pr ...
Oh ik duim voor je dat ze vandaag al goed is bijgekomen! Anders zou ik kijken of je een lactatiekundige mee kan laten kijken, zeker als je met tepelhoedjes gaat voeden. Eigenlijk is dat een medisch hulpmiddel, wat je alleen op aanraden van een lactatiekundige wil gebruiken. Fijn ook dat de temperatuur constant is 😊 🤞 Voor vandaag!

3 maanden geleden

Vanmorgen hier de vk langs geweest. Mup is 60 gram in nog geen 24 uur aangekomen! Whoop whoop! Ze vind t knap dat wij kijken waar ze behoefte aan heeft met de krampjes. Dat de borst met tepelhoedje rond de voedingstijd een hele goeie oplossing is. Ze hoeft er geen extra moeite voor te doen namelijk dus kost geen extra energie 🥰 Maar mensen die stuwing... Wie dat bedacht heeft mag naar hell 😵😵😵

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Vanmorgen hier de vk langs geweest. Mup is 60 gram in nog geen 24 uur aange ...
Ik zag in een eerder bericht dat je gekolfd hebt. Bij mij was de oplossing om de meest lege borst aan mijn dochter aan te bieden, de andere net als jij hebt gedaan relatief leeg te kolven. En dan daarna meteen te koelen met een combinatie van een gekneusd wittekool blad en een koelelementen voor 20 minuten. 2 uur later hetzelfde gedaan met de andere borst en toen waren we door de stuwing heen

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Vanmorgen hier de vk langs geweest. Mup is 60 gram in nog geen 24 uur aange ...
Wat een mooi bericht! Geen idee wat de oorzaak is van het gebruik van het tepelhoedje, maar kreeg nog een tip. Je kunt de tepel een beetje sturen, door je borst lichtjes in te drukken met je vinger. Dan kan die recht naar binnen in het mondje. Wellicht helpt dit nog. Stuwing is hell inderdaad. Succes met de rest van de dag 😅

3 maanden geleden

Misschien al bekend bij anderen maar ik kreeg gisteren bij de fysio nog een tip voor als je met harde schijven zit. Ik had al een beginnende borstontsteking en een ultrasoon behandeling gekregen. Fysio gaf als tip voor het masseren om een elektrische tandenborstel te gebruiken voor het masseren van de harde plek.