1409 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op pln92

Afgelopen donderdag is hij geboren. Als het goed is zijn de maten goed, had ...
Na een uurtje voeding heeft hij in principe 2 uur vrij om te slapen en jouw borsten de tijd om weer te vullen

5 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Tot hij voldaan is, dan laat hij los. Alles bij elkaar met tussendoor even ...
Oh klopt! Ik dacht dat ik de enige was haha. Dus dan heb je maar nog 2 uur tot de volgende voedmoment haha

5 maanden geleden

Reactie op pln92

Ja die heb ik gehuurd van Medela :-) hij moet nu 80 ml drinken en ik kolf n ...
80ml is echt al wel heel veel op 1 week oud. Het maagje is nog maar zo klein. Ik sluit me aan bij wat de rest zegt, probeer te vertrouwen op je kindje en je lichaam. Aan de plasluiers en groei kun je het beste zien of hij voldoende binnen krijgt. Hoeveel een kindje in totaal nodig heeft verschilt namelijk ook per kindje. Ken je de vroege voedingssignalen? Dat is bijvoorbeeld smakken, of op de handjes sabbelen. Dan kun je je kindje al aanleggen. Je hoeft niet te wachten tot hij gaat huilen (dat is pas een laat voedingssignaal) of tot er 3 uur tussen zit. 10-12 voedingen is heel normaal op deze leeftijd en super voor je productie. Mocht je echt onzeker zijn, zou ik een lactatiekundige IBCLC mee laten kijken. Die kunnen je echt super goede tips geven en zorgen dat je met vertrouwen voed (zo heb ik het iig bij mijn oudste ervaren en inmiddels zijn we 2 jaar verder).

5 maanden geleden

Vandaag positief verrast! Zoon is helaas sinds dinsdag opgenomen in het ziekenhuis. Ik mag erbij blijven de hele tijd, zo kan ik gewoon voeden op verzoek. Vanochtend kwam de verpleegkundige langs: de lactatie was op de afdeling, of ik nog vragen had en ze even langs moest komen. De lactatiekundige had dus een lijstje met alle kindjes die borstvoeding krijgen. Vond het zo tof! Zo fijn dat het ziekenhuis begeleiding bij borstvoeding zo belangrijk vindt en laagdrempelig aanbiedt. 😃

5 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Vandaag positief verrast! Zoon is helaas sinds dinsdag opgenomen in het z ...
Oh nee hopelijk gaat het wel goed met hem ? Wij zijn dinsdag opgenomen, de begeleiding is echt heel fijn.

5 maanden geleden

Oh nee hopelijk gaat het wel goed met hem ? Wij zijn dinsdag opgenomen, de ...
Gaat nu heel goed! Hij had koorts, veroorzaakt door waarschijnlijk een urineweginfectie. Antibiotica lijkt heel goed aan te slaan. Hij was in 1,5 dag zelfs 120g aangekomen, de topper ❤️ Hoe is het met jullie? Naar dat jullie ook zijn opgenomen!

5 maanden geleden

Reactie op pln92

Mag ik dan hem wel aan de borst leggen? En hoe lang per borst? En daarna ...
Alles mag natuurlijk! Ik bedoelde dat ik denk dat je hem prima alleen maar uit de borst zou kunnen laten drinken. Een baby drinkt krachtiger dan een kolf. Als je 55 ml kolft dan is de kans heel groot dat je baby'tje meer da genoeg bij jou binnen krijgt. Maar als je liever kolft dan is het alleen maar goed om hem ook nog aan te leggen daarna.. Maar wel heel veel gedoe voor jou!

5 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Gaat nu heel goed! Hij had koorts, veroorzaakt door waarschijnlijk een urin ...
Hier wad het koorts door een hersenvliesontsteking veroorzaakt door een virus. Hij doet het goed en hopelijk morgen naar huis. Gelukkig geen consequenties op lange termijn en een kwestie ban uitzieken. Ja dit is niet de kraamweek die ik had voorgesteld 🙈. Bij jullie ook naar. Wat goed dat hij zo goed aankomt !!

5 maanden geleden

Hier wad het koorts door een hersenvliesontsteking veroorzaakt door een vir ...
Oh nee, een hersenvliesontsteking, wat heftig!! Fijn dat het geen consequenties heeft. Straks lekker bijkomen samen!

5 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Oh nee, een hersenvliesontsteking, wat heftig!! Fijn dat het geen consequen ...
Jullie ook hopelijk snel :)!!

5 maanden geleden

Hier is de borstvoeding ook een zware bevalling (lol). Zoontje heeft een zwakke zuig reflex en ik een hele lage productie. Geen goeie match dus. Na dag 1 was hij dan ook 7% afgevallen en zijn we gaan bijvoeden met donor melk van een vriendin. Ook ben ik toen gaan kolven met de medela symphony. Elke voedingssessie bestond dus uit, (onsuccesvol) aanleggen voor 20 minuten, dan hij flesje donor melk en ik kolven. Ik kolfde de eerste 24 uur misschien elke sessie 2 ml per borst. Al met al een heel frustrerend traject dus. Nu zijn we weer 48 uur verder, begint hij echt goed aan de borst te zuigen en kolf ik per borst ongeveer 7 ml. Ook heb ik nu veel last van stuwing. Het gaat de goeie kant op dus!!

5 maanden geleden

Reactie op Megeli167

Hier is de borstvoeding ook een zware bevalling (lol). Zoontje heeft een zw ...
Wilde vooral m’n verhaal delen omdat ik hoop dat het anderen kan inspireren om niet te snel op te geven. Maar mocht iemand aanvullende tips hebben zijn die natuurlijk zeker welkom!!

5 maanden geleden

Reactie op Megeli167

Wilde vooral m’n verhaal delen omdat ik hoop dat het anderen kan inspireren ...
Oh super!! En het is heel normaal dat het pas met een dag of 3 goed op gang komt, goede hoop dus! Voor de aanhap kun je altijd een lactatiekundige mee laten kijken, misschien heeft die net een paar goede tips voor het aanleggen. En wauw, donormelk van een vriendin, zo mooi ❤️

5 maanden geleden

Hoi dames, bieden jullie per voeding beide borsten aan? Ik ben bang dat ik de kleine man dan overvoed en hierdoor juist krampjes veroorzaak… Kraamzorg zegt echter beide borsten aan te bieden. Hij zoekt ook nog wel eens na het aanbieden van een borst maar ik weet niet of dit echt melk behoefte is of gewoon de zuigbehoefte… Ik wil hem ook niet te weinig geven…. Maar hij heeft in principe voldoende plasluiers en poepluiers. Poeh ik vind het maar lastig allemaal!

5 maanden geleden

Reactie op Izzy19

Hoi dames, bieden jullie per voeding beide borsten aan? Ik ben bang dat ik ...
Je kan je kleine niet overvoeden! Ik bied 20 minuten een borst aan, dan verschonen en dan nog de andere borst ☺️

5 maanden geleden

Reactie op Izzy19

Je kunt hem altijd aanbieden, mocht hij weigeren dan zit hij al vol. Als hij wel gaat drinken, helemaal prima! Stel dat het zuigbehoefte is door krampjes, kun je altijd de meest lege borst weer aanbieden. Ik voed eigenlijk altijd met een borst en daar is hij met 6 min mee klaar 😅 heel af en toe wil hij een half uur later toch de andere nog, maar dan geeft hij het duidelijk aan door weer te gaan zoeken.

5 maanden geleden

Reactie op Izzy19

Ik doe dat niet meer omdat ze voldoende voeding uit 1 borst haalt. Heel soms na n half uur nog een toetje maar dan is t 3 tot 5 min en dan is ze weer klaar. Nu met t warme weer kijk ik wel of ze nog wil maar vaak weigert ze.

5 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

80ml is echt al wel heel veel op 1 week oud. Het maagje is nog maar zo klei ...
Vk zei 8ste dag is 80 ml. Mijn tepel komt volgens mij goed uit. Soms als het te nat is dan vindt hij het moelijk, maar pakt m toch wel weer. Er zit ruim 2 uur a 3 tot 3.5 uur tussen de voedingen. Maar meestal 2 uur, omdat we al 1 uur bezig zijn met voeden. Hij slaapt wel even verder, maar huilt weer snel. Boertje laten doet hij soms als ik klopt. Maar voor darmkrampen heb ok nog niets gevonden. Hij heeft net bijna half uur aan beide borsten gezeten en daarnaast nog een fles gekolfde melk van 20 a 30 ml. Ik ben om 16.14 begonnen. En nu sinds 17.45 weer aan de fles bv. Ik begrijp niet zo goed of hij te weinig krijgt of niet. Laat wel weer los. Boer gelaten. En dan slaapt hij niet meer. Ik dacht buikkrampen, heb alles van YouTube videos geprobeerd - maar tevergeefs.

5 maanden geleden

Reactie op Megeli167

Hier is de borstvoeding ook een zware bevalling (lol). Zoontje heeft een zw ...
Het is trouwens heel normaal om weinig ml te kolven de eerste dagen. Je productie moet eerst op gang komen en dat duurt een aantal dagen. Gewoon blijven aanleggen dan wordt het vanzelf beter

5 maanden geleden

Ik ben gister bevallen en wacht nog tot de borstvoeding goed op gang komt