1409 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Vk zei 8ste dag is 80 ml.
Mijn tepel komt volgens mij goed uit. Soms als h ...
Denk dat hij misschien wel wat veel krijgt. Goed om echt even tijd er tussen te laten. Anders heeft hij geen tijd om het te verteren.. dat resulteert in darmkrampjes
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Ik ben gister bevallen en wacht nog tot de borstvoeding goed op gang komt
Klopt, blijven aanleggen en over 3-4 dagen is het zover
5 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Klopt, blijven aanleggen en over 3-4 dagen is het zover
Jaa doe ik! Elke keer als ze “honger” heeft leg ik aan. Borsten zijn vandaag al iets voller geworden. Hopelijk komt het snel goed op gang🙏🏽
5 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Denk dat hij misschien wel wat veel krijgt. Goed om echt even tijd er tusse ...
Dank je wel. Hoe lang zou ik wachten? Ik moest hem om de drie uur voeden, maar als we al 1 uur bezig zijn dan is de volgende moment al over twee uur. Wel blijft hij nadat hij loslaat weer snel te happen naar de borst?
Wat kan ik doen tegen darmkrampen, ook op z'n rug masseren? Buikmasseren doet hem niet veel.
5 maanden geleden
Reactie op Izzy19
Hoi dames, bieden jullie per voeding beide borsten aan? Ik ben bang dat ik ...
Lekker je eigen gevoel/instinct volgen 🤭 als ze genoeg poep en plas luiers heeft en goed aankomt zou ik me echt geen zorgen maken en lekker 1 borst geven als je dochter daar genoeg aan heeft.
Ik geef meestal 1 en heel soms 2 borsten. Ze drinkt regelmatig teveel en dan komt het er gewoon weer uit, zelfs met 1 borst 🤭 als ze dan toch snel weer wil drinken laat ik haar even op mn pink sabbelen.
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Dank je wel. Hoe lang zou ik wachten? Ik moest hem om de drie uur voeden, m ...
Zie je zijn kaken bewegen en slikken tijdens het drinken? Hij kan verward raken door de fles. Daar komt razendsnel melk uit. Dat gebeurt niet tijdens borstvoeding. Daar moet hij voor werken om aan melk te komen. En als dat even op zich laat wachten, dan kan het zijn dat hij snel opgeeft.. je kunt in plaats van de fles vinger voeden met een doseer spuitje. Dan kun je zelf bepalen hoeveel hij krijgt. Pas als hij goed zuigt, krijgt hij een klein beetje daarvan. En laat er pauzes tussen.
Je kunt hem na een voeding, als hij zelf heeft losgelaten na goed gedronken te hebben, in de breedte op je benen leggen. Je zult zien dat hij zich dan gaat strekken. Op een gegeven moment gaat hij meer bewegingen maken. Dat is een goed moment om de luier te verschonen. Vervolgens wacht je op vroege signalen dat hij weer wil drinken. Zoals zoeken met zijn mondje, met zijn tong langs zijn onderlip, op zijn handen sabbelen. Dan bied je de tweede borst aan. Hij drinkt dan waarschijnlijk nog een beetje. Hij laat los. Jij legt hem op je schouder. Wacht even 5 minuten of tot hij een broertje laat en legt hem lekker in bed.
5 maanden geleden
Hier op dag 2.5 was ze 400 g afgevallen dus 10% hier was het eerst beide borsten leeg drinken ondertussen afgekolfde melk van ronde ervoor in een fles geven en daarna nog fles kunst voeding inmiddels komt ze weer aan dus kolven en de kunstvoeding is er af en drinkt ze beide borsten. Nu gelukkig geen 2 uur meer over een voeding maar half uur tot 3 kwartier.
5 maanden geleden
Pooooh ik heb me toch weer een partij last van stuwing... Ik kolf nu de druk er af en zie echt verschil tussen de voormelk en de rijke achtermelk haha
Ze heeft vannacht 2x 5 uur tussen een voeding gelaten haha dus daar is iets opgebouwd door
(De nachten gaan hier op verzoek vanaf 8 uur meestal komt ze dan zelf tussen 3 a 4 uur weer maar vanacht dus niet hihi)
Ze heeft nu pas rond 12 uur 1 borst goed helemaal leeg gedronken.
Gelukkig komt ze vandaag iets vaker voor vocht haha
5 maanden geleden
Iemand nog tips? Ik blijf af en toe de strijd aangaan met ons meisje haar armpjes en handjes dat ze niet goed aanhapt want ze houdt er een handje bij
5 maanden geleden
Tips gezocht: onze dochter is vandaag 2 dagen oud. Ik merk dat de borstvoeding op gang komt. Heb hierbij echt last van stuwing. Ze zit vaak ook al goed van 1 borst, maar wat moet ik dan met die andere borst? Wil dat ze t liefst dan beiden weer leeg zijn zodat de stuwing ook minder is.. hopelijk heeft 1 van jullie tips
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Tips gezocht: onze dochter is vandaag 2 dagen oud. Ik merk dat de borstvoed ...
Stuwing moet je even doorheen. Ik zou het laten en kijken waar behoefte aan is. Als dat één borst is, dan één geven. Eventueel koelen bij last, maar na een dag of 2 is het vaak al een stuk minder.
5 maanden geleden
Reactie op ROSAXX
Ene armpje onder je oksel, andere arm weghouden tot een goede hap
Werkt dat ook bij de rugbyhouding? De madonnahouding werkt niet voor ons helaas. Iets met stand tepels en neusje die dan geen lucht meer aankan
5 maanden geleden
Vraagje aan jullie dames. M'n zoontje is afgelopen dinsdag geboren en sinds gisteren heb ik last van flinke stuwing. Ik ken dit eigenlijk niet van mijn eerste kindje, toen heb ik hier nooit last van gehad. Hoe weet ik of dit 'gewone' stuwing is, of dat het valt onder overproductie? En hoe kan ik er het beste mee om gaan?
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Hier ook een kindje dat al snel naar 1 borst over ging.. wat ik doe is een haakaa op de andere borst zetten, daarmee stimuleer je toch heel licht de borst waar ze niet uit drinkt waardoor er wel wat uitkomt tijdens het voedingsmoment (niet volledig leeg). Wat je hiermee opvangt is gelijk een leuk voorraadje voor in de vriezer
5 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Toch echt maar 1 borst geven en de andere borst koelen! Door te gaan kolven etc houd je de stuwing qua productie in stand. Je dochter bepaalt de productie dus als ze er aan 1 genoeg heeft dan is dat zo. Heeft voor mij vorige keer goed gewerkt!
5 maanden geleden
Ik heb net bv gegeven aan 1 borst andere hoeft hij even niet meer. Is dat wel oké? Doen jullie beide borsten even lang aanbieden of?
Want als hij klaar is dan houdt hij mijn tepel in zn mond en laat niet los. Hoe weet ik of hij klaar is? Hij zuigt soms even en lang weer niet. Heb 'm maar losgekoppeld.