1409 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Ik heb net bv gegeven aan 1 borst andere hoeft hij even niet meer. Is dat w ...
Als hij genoeg heeft gehad dan is het genoeg! Hier drinkt hij meestal 1 borst leeg en als hij dan nog iets wil drinkt hij nog een klein beetje uit de andere. En met die borst begin ik dan vervolgens weer bij de volgende voeding.
5 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Als hij genoeg heeft gehad dan is het genoeg! Hier drinkt hij meestal 1 bor ...
Dank je wel! Hij had net alles eruit gespuugd en weer aan de borst gelegd. In totaal heeft hij maar 18 minuten aan 1 borst gedronken (9 dagen oud). Is dat wel voldoende, lang genoeg?
Hij laat m'n tepel niet los maar zuigtabletten pas als ik het eruit wilde trekken. Dus heb ik 'm losgekoppeld. Hoop dat ik het allemaal goed doe. BV geven hoe waar wanneer is moelijker dan ik dacht.
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Dank je wel! Hij had net alles eruit gespuugd en weer aan de borst gelegd. ...
Als je hem ziet slikken, dan krijgt hij genoeg. Na het voeden willen ze graag nog emotioneel gevoed worden. Dan blijft hij dus nog even hangen aan je borst. In principe laten ze zelf los als ze er klaar mee zijn. Anders gewoon loskoppelen als je geen slikbewegingen meer ziet.
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Dank je wel! Hij had net alles eruit gespuugd en weer aan de borst gelegd. ...
Dat verschilt echt heel erg per kindje, hoe lang ze drinken! De mijne drinkt op het moment maximaal een kwartier per voeding, maar ik hoor hem wel veel slikken. Snelle drinker waarschijnlijk. Zolang je kindje goed groeit en voldoende plasluiers heeft gaat het helemaal goed! Het is overigens ook helemaal niet gek als hij met dit weer wat vaker kleine beetje wil drinken :)
5 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Dat verschilt echt heel erg per kindje, hoe lang ze drinken! De mijne drink ...
Hier normaal 7 voedingen. In 24 uur tijd zitten we al op 10 voedingen dit keer. Vanwege de warmte om half 4 kwamen we op voedings moment nummer 6 ben benieuwd hoeveel het vandaag word.
5 maanden geleden
Om het maar gezegd te hebben. Ik geniet zo tijdens de borstvoeding van de geluidjes en zuchtjes die mijn meisje maakt tijdens het voeden. Zo schattig🥰
5 maanden geleden
Wij hebben eigenlijk zojuist besloten te stoppen met borstvoeding.
ik ben dinsdag bevallen via een spoed keizersnede na een hele lange inleiding en bevalling, vlak na de bevalling ging de eerste 2 keer voeden redelijk oke. Helaas sloeg de sfeer snel om toen bleek dat onze kleine meid te snel en ondiep ademde, met spoed zijn we overgebracht naar de neonatalegie en ging ze aan een infuus met antibiotica en een scala aan draadjes en kabels. Hier na was ze alleen maar overstuur tijdens het aanleggen, door de slechte ademhaling en het huilen raakte ze totaal oververmoeid. Omdat ze niet dronk en zo overstuur werd van het aanleggen viel ze af en zijn we gaan bijvoeden. We zijn in totaal 4 dagen in het ziekenhuis geweest en ik heb elke dag geprobeerd haar bv (onsuccesvol)te geven en daarnaast te kolven en bij te voeden, we hebben de lactatiekundige er nog bij gehad die kon ook niet veel doen. Onze hoop was nu we thuis zijn het goed op te pakken met de kraamzorg, dit lukte ook niet lekker. Ik ben zo kapot van het aanleggen, kolven en de keizersnede ik ga er helemaal aan kapot. Vandaag dronk ze iets beter aan de borst maar dan moet ik voor en na kolven ect het voelt als of ik alleen nog maar met dat bezig ben en ik kan totaal niet genieten van de kraam tijd, ik huil alleen maar en mis alle mooie momenten met mijn eerste kindje en ze blijft ook maar afvallen . Ben zo moe dat ik misselijk en duizelig wordt sinds vandaag, voel me echt gesloopt. Dus mijn man heeft mij net geholpen om de knoop door te hakken en te stoppen zodat ik er niet aan onderdoor ga (ben chronisch ziek dus het is allemaal al mega zwaar voor mij) ik baal echt enorm, ik had het zo graag gewild maar het gaat echt niet meer 😭. Hopelijk kan de kraamzorg mij nog goed helpen met het afbouwen (heb ook nog geen stuwing of zo) maar phoe wat een heftige eerste week 🥺
5 maanden geleden
Reactie op Epione
ik ben ...
Heel veel succes met het afbouwen, kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is geweest, hier ook een opname gehad van onze kleine meid ivm ademhaling dus ik kan me indenken dat het voeden in het ziekenhuis zwaar was. Hopelijk dat je nu een fijnere periode in gaat en toch kan gaan genieten
5 maanden geleden
Reactie op Epione
ik ben ...
Wat goed dat je voor zelfzorg gaat en fijn dat je man je daarin heeft geholpen de keuze te maken. Ik denk dat Evie veel meer baat heeft bij een gelukkige mama dan bij een mama die zichzelf voor borstvoeding de vernieling in werkt. Dus je maakt voor je dochter denk ik de beste keuze die je kan maken. Ik hoop dat jullie beide snel opknappen en vooral heel erg van elkaar kunnen gaan genieten
5 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Dat verschilt echt heel erg per kindje, hoe lang ze drinken! De mijne drink ...
Dank je wel!
Hij dronk net als volgt
18.00 - 18.19 linkerborst
18.22 - 18.34 rechterborst
Boertje - toen dacht ik hij is klaar.
Maar begon weer te happen toen opnieuw aangelegd.
18.34 - 18.41links
3/4 minuten rechts.
En nu weer losgekoppeld. Boertje lukte nu niet. Maar blijft wel huilen, soms lijkt hij te happen Maar dan weer niet. Wat moet ik dan doen?
Kan een baby zich ook overvol drinken aan de borst? Ik wil niet dat hij weer gaat spugen.
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Dank je wel!
Hij dronk net als volgt
18.00 - 18.19 linkerborst
18.22 - 18. ...
Heeft hij spanning op zijn buik en trapt hij met zijn beentjes? Bij ons is het dan vaak krampjes en werkt een pink goed om rust te vinden.
5 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Heeft hij spanning op zijn buik en trapt hij met zijn beentjes? Bij ons is ...
Goeie tip! Jij zwaait veel met z'n handen, voeten nu minder, niet, maar huilt heel erg. Hij heeft wel genoeg gedronken. Kan niet weer aan de borst leggen? Gaat hij dan niet overvol raken en spugen.
Verder hapt jij niet meer goed, maar zuigtabletten hij op het puntje van mijn tepel. Die is zo donker geworden, bijna grijs?! Wat kan ik daartegen doen? Tepelhoed weigert hij.
Sorry voor de vele vragen, ik probeer ook me zo goed mogelijk te doen wat ik kan doen voor mijn baby.
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Goeie tip! Jij zwaait veel met z'n handen, voeten nu minder, niet, maar hui ...
Ik zie dat je veel vragen hebt. Sowieso goed om hier te stellen, maar ook een andere tip: Ken je Teddy Roorda al? Die kun je onder andere op Instagram volgen en heeft heel veel handige tips en adviezen!
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Klinkt als krampjes of verborgen reflux. Zou hem even rechtop houden. Niet aanleggen als hij niet goed hapt. Nèh betekent ik wil drinken. Anders inderdaad even pink laten sabbelen. Gun je borsten wat rust. Je doet het goed mama!
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Aan je ‘lege borst’ leggen kan ook fijn zijn om de zuigbehoefte of krampjes te verminderen. Dan kan je ook niet teveel voeden. ☺️
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Betreft je tepel klinkt niet heel fijn; is het tepelhoedje niet te groot? Zou wel zsm een lactatiekundige mee laten kijken of bellen of het consultatiebureau/verloskundige betreft het aanhappen
5 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Betreft je tepel klinkt niet heel fijn; is het tepelhoedje niet te groot? Z ...
Toen had ik geen tepelhoedje gebruikt. Denk je dat het kwaad kan als het zo donker is geworden? Ik moet wel weer aan die borst BV geven. Maar mijn tepel doet zoveel pijn...