450 Reacties
één maand geleden
Hoi mama’s. Wat is jullie schema van voeding op een dag? Mijn dochtertje is nu 10 weken en weegt ongeveer 5,7 kilo. Ze drinkt ongeveer 5x150cc. Soms wat meer. Maar ze heeft de neiging om na de voeding van 5/6 in diepe slaap te vallen en niet wakker te worden voor haar voeding van 22:00. Wat doen jullie? Laten slapen of nog een fles geven. Gisteren had ik haar dus een fles gegeven om 22:00 maar die dronk ze niet in het geheel op waardoor ze een voeding wilde om 4:00u ‘s nachts. Thanks voor de tips!!!
één maand geleden
Reactie op Mom|Dad
Hoi mama’s. Wat is jullie schema van voeding op een dag? Mijn dochtertje is ...
Wij zitten precies met hetzelfde. Hier ook 5x 150 op vaste tijden. Maar de late voeding blijft minimaal 80 van over. En komt dus ook rond 4.00 uur snachts. Wij blijven de voeding wel aanbieden. Tot een maand of 5 hebben ze deze voeding wel nodig. En uiteindelijk zullen ze hem toch wel een keer gaan opdrinken hoop ik.
De nacht bieden we trouwens maar 90 cc aan. Zo herkent hij wel het verschil tussen dag en nachtvoedingen.
één maand geleden
Reactie op Lovexsharon
Wij zitten precies met hetzelfde. Hier ook 5x 150 op vaste tijden. Maar de ...
En wat zijn jouw tijden overdag en ‘s avonds? Mijn dochtertje is dus ‘s nachts niet tevreden met een kleine voeding. Dus dan geef ik maar een gehele voeding en dan slaapt ze dus direct weer tot 8/9 uur… mijn moeder zei dat de avond voeding moeilijker afbouwen is dan de nacht voeding.. dus ergens hoop dat ze op een gegeven moment meer overdag gaan drinken en de gehele nacht door gaan slapen hoop en denk ik dan maar haha
één maand geleden
Reactie op Mom|Dad
En wat zijn jouw tijden overdag en ‘s avonds? Mijn dochtertje is dus ‘s nac ...
Wij starten om 7.30 daarna 11.00 dan 15.00 dan 18.30 en 22.30 allemaal 150. En dan komt hij ergens rond 4 uur. Soms half 6. Tis heel wisselend nog.
Doordat we de nachten nooit hebben opgehoogd is hij er aan gewend. Bij de oudste was dit ook lastig afbouwen omdat we hem wel eerst hele voedingen gaven snachts.. De avondfles van 22.30 hebben we uiteindelijk heel simpel kunnen afbouwen bij de oudste omdat hij al moeite had met 120 opkrijgen. Die fles heb ik na een maand of 4 langzaam aan steeds een beetje vroeger gegeven.
één maand geleden
Hai hai, wanneer je spruw aan het behandelen bent, wordt aangeraden om na elke voeding jij en de baby te laten behandelen toch? Maar hoe zou ik dit moeten? Mijn kleine komt echt zo zo vaak😭😭 blijven aanleggen heeft dan geen nut want na elke voeding met je van bh veranderen? Zoogcompressen veranderen? Je bent er dan zo doorheen. Iemand die mij kn vertellen hoe ik dit het beste kan doen?
één maand geleden
Mijn zoontje van 9 weken krijgt iedere 3 uur 150cc. Althans.. laatste tijd drinkt hij het steeds moeilijker leeg, of laat zelfs de helft staan. Wat resulteert in dat hij ieder 1,5 uur komt! 🤯 ik krijg er op deze manier gewoon geen ritme in en ben de hele dag met hem bezig. Heb ook nog een peuter rondlopen. Iemand tips? Hem laten huilen gaat door merg en been als ie honger heeft en wil ik dus liever niet doen.. 🙄
één maand geleden
Ik lees hier dat er meerdere zijn waarvan hun kindjes rond de 9 weken al op 150cc zitten. Ons meisje tussen de 100 en 120 cc, ligt er een beetje aan of ze de fles leeg krijgt. Raden jullie aan om gewoon meer aan te bieden? Ik geef de laatste fles rond 22uur en moet dan nog wel 1x nacht voeding, dat ik dan 150cc aanbied om 22uur? Zodat zij misschien de nachten gaat doorslapen
één maand geleden
Reactie op FJovičić
Ik lees hier dat er meerdere zijn waarvan hun kindjes rond de 9 weken al op ...
Nee 120 is echt meer dan zat voor welke baby dan ook. ‘s nachts niet doorslapen is ook heel normaal. Als je grotere flessen gaat geven rek je gewoon het maagje op. Dan is het alsof je baby elke avond een kerstdiner eet.
Met het oprekken van een maagje heb je later meer kans op overeten en overgewicht. Google anders maar op natuurlijke maaginhoud van een baby
één maand geleden
Reactie op kich
Nee 120 is echt meer dan zat voor welke baby dan ook. ‘s nachts niet doorsl ...
Weet niet welke bronnen jij als waar aan neemt maar volgens mij klopt dat niet helemaal. Je kan 150ml x gewicht van je baby aanhouden voor flesvoeding op een dag. En goed opletten op signalen dat je baby vol zit etc. Ik heb deze info van het voedingscentrum overigens https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/flesvoeding-geven/hoeveel-flesvoeding-heeft-mijn-baby-nodig-.aspx
één maand geleden
Weet niet welke bronnen jij als waar aan neemt maar volgens mij klopt dat n ...
Inderdaad.
Wij zitten zelfs ol 5x 180 en d'r is niemand die er iets van zegt hoor!
@ Kich: Niet allemaal van die bang-maak-verhalen de wereld in gooien, een baby geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft, en hier was 150 niet voldoende.
(En nee, ook niet met aangepaste voeding)
één maand geleden
Reactie op kich
Nee 120 is echt meer dan zat voor welke baby dan ook. ‘s nachts niet doorsl ...
Heb ik ook gelezen inderdaad. Ze zeggen een maagje van baby tot 6 maanden is 100 ml. Je kan dus beter minder geven maar wel vaker op een dag om het maagje niet in 1 keer teveel op te rekken. Mijn baby is ook meer tevreden met flesjes van 100, dan spuugt ze nooit. Toen we wel eens hoger gaven om te kijken hoe ze daar op ging, spuugde ze heel veel.. dr maagje kan het dus niet aan.
één maand geleden
Reactie op WeS187
Inderdaad.
Wij zitten zelfs ol 5x 180 en d'r is niemand die er iets van ze ...
Hmmm ik dacht dat dit in het birstvoedingstopic stond. Met bv is het echt wel zo dat je niet van die grote flessen geeft. Je geeft vaker minder groot.
Borsten kunnen niet 5 keer per dag zo veel produceren, dan keldert de productie.
In dat opzicht heeft de natuur toch echt bedacht om vaker kleinere hoeveelheden te geven.
Er is genoeg onderzoek naar gedaan. Ook naar de kans opobesitas bij bv/kv. De kans op overgewicht later is lager bij bv. En dat ligt denken ze aan de maaginhoud.
Ik wil best bronnen gaan zoeken als jullie daar behoefte aan hebben. Maar dat doe ik dan ergens vannacht als ik me zit te vervelen 🤓
één maand geleden
Reactie op kich
Maar nog even een toevoeging. Als ik me beseft had dat ik in het flesvoedin ...
Dan had je het bij deze comment kunnen laten en niet nog het verhaal van daaronder hoeven plaatsen, waarin je vermoedelijke nadelen van kunstvoeding tov borstvoeding moet benoemen. Vind het wat ongevoelig. Maar goed ik zal wel overgevoelig zijn 🫠