450 Reacties
één maand geleden
Reactie op CG88
Je rekent zonder voeding. Dus 150+5 is gewoon 150 ml. In principe zou je du ...
Nee, ik snap dat ik niet hoef af te gieten maar omdat Lina veel spuugt en zij niet stopt met drinken als ze vol is, hoog ik langzaam op.
Dus ik ga niet in 1 keer van 135cc naar 165cc maar geef dan eerst even een tijdje 150cc!
Maar hoe reken je dan dus uit, hoeveel water je gebruikt hebt? 😅
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Nee, ik snap dat ik niet hoef af te gieten maar omdat Lina veel spuugt en z ...
Waarom wil je weten hoeveel water je hebt gebruikt? ☺️ Je kan toch gewoon flesje van 150 water en 5 schepjes maken en dan stoppen als ze 150 heeft gedronken? Dus dan heeft ze 15 over 😆..misschien een hersenkronkel van mij hoor maar snap niet wat je precies wil met jouw berekening haha 🙈 denk nl dat je niet exact kan rekenen op deze manier ☺️. Ik ben sinds gister ook omhoog gegaan naar 150(dus met water 165😆) en houd gewoon die berekening aan, ongeacht of hij het helemaal leegdrinkt of niet. Anders word ik helemaal krankjorum 😂
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Nouuu, ik snap je wel hoor maar ik wil naar 5 flessen toe. Ik wil de weten ...
Ik weet dat dit een discussie is, waar de meningen over verdeeld zijn.
Ik denk toch echt dat je niet alleen met het water moet rekenen, maar met de hoeveelheid voeding.
Met water rekenen is toch geen doen als ze de fles niet helemaal leegdrinken. Zo moeilijk hebben ze die berekening vast niet bedoeld. En waarom zou er dan op het pak staan hoeveel voeding je krijgt bij bepaald aantal scheppen en milliliters water. Dan is die info toch totaal overbodig?
Of zie ik dat verkeerd 🙈🤷🏼♀️
één maand geleden
Reactie op MD999
Ik ...
Ja, ik zou dus ook zo denken en krijg dus echt error van dit onderwerp.
Maar ik ging net ff chatten met zo’n verpleegkundige van de GroeiGids en zij zegt dus dat je het water moet rekenen maar dat is inderdaad geen doen. 😂
Maar goed, had wel met haar bekokstoofd dat ik nu over ga op 5 flessen ipv 6. Eventueel de laatste voeding meer geven, zodat ze hopelijk wel de nacht door blijft trekken. 🫣
Vind het wel spannend. Ik kijk er naar uit om zelf ook weer op tijd naar bed te kunnen naar ben zo bang dat ze dan weer tussen 3-4 wakker wordt met honger…
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ma ...
Ik dus ook.
Zelfs de “professionals” hebben allemaal een andere mening. De Vpk van ons consultatiebureau zegt juist met voeding rekenen.
Ik reken dus maar gewoon met voeding en ze zit daarmee altijd ruim boven de aanbevolen hoeveelheid. Ze plast/poept/over het algemeen vrolijk en tevreden en groeit. Dus zal wel goed zitten.
Ja snap ik hoor! Ik doe nu ook 5 flessen ipv 6, omdat het anders geen doen is met haar slaapjes overdag. En ze drinkt anders kleine beetjes. Wakker maken om 23u werkt ook ineens niet meer na 2 weken. Komt nu ook weer ‘s nachts. Ben echt zoekende. Hopelijk word t snel beter.
Ik hoop voor je dat ze door blijft slapen inderdaad.. maar ze kan ook een paar nachten nodig hebben om eraan te wennen. Zou gewoon ‘s nachts niet teveel aanbieden. Dan zal ze misschien sneller overdag alles drinken?
één maand geleden
Reactie op MD999
Ik dus ook.
Zelfs de “professionals” hebben allemaal een andere mening. De ...
Ja, deze meid heeft dus geen rem… drinkt gewoon tot ik die fles eruit haal en spuugt uit wat niet meer paste 🤓
Doet me denken aan mijn kroegenperiode trouwens, hahaha
Ik ga het even bekijken en hopelijk valt het mee!
één maand geleden
Reactie op MD999
Ik ...
Klopt hoor. De Kraamzorg rekent ook het totaal water+poeder. Ik reken zelf ook zo.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ma ...
Robbie die slaapt tot tussen 6 en 7.
Zondag de hele dag de Dam tot Damloop gekeken (ouders wonen langs de route) Robbie super goed gedaan. Had z’n fles van half 7 ‘s avonds 180cc op en wilde nog meer. Dus dat gegeven. Eenmaal thuis hem laten slapen en hij kwam pas kwart over 6 ‘s morgens weer😅😱. En gisteren fles om 23:00 gehad en hij was onrustig om 4 uur vannacht. Ik snap er soms niks van.
één maand geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Robbie die slaapt tot tussen 6 en 7.
Zondag de hele dag de Dam tot Damloo ...
Hier ook hoor. Laatst had ze in 21:30 de laatste fles omdat ik rot uitkwam en toen sliep ze tot half 8. En een andere keer heeft ze de fles om 23:30 en wordt ze 5:15 wakker 🤷🏼♀️
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Hier ook hoor. Laatst had ze in 21:30 de laatste fles omdat ik rot uitkwam ...
Ik kijk trouwens niet eens meer wat hij per dag drinkt. Ik kan het toch niet in z’n mond proppen. De ene keer is de fles van 150 leeg, dan 20-30 over. Een fles van 180 leeg en soms daar ook wat van over.
Ook drinkt hij z’n eerste fles nooit leeg. Soms zit daar nog 70 in ofzo van een fles van 150.
Hij plast genoeg en poept eens in de 4 dagen.
één maand geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Ik kijk trouwens niet eens meer wat hij per dag drinkt. Ik kan het toch nie ...
Nee ik hou het ook niet echt bij hoor. Wel haar drinktijden want ik kan het gewoon niet onthouden en als ze slaapt dan laat ze er zo 5 uur tussen en kom je in de avond weer kut uit.
Was nu alleen benieuwd of ze niet ‘teveel’ binnenkreeg, aangezien ik wel had opgehoogd maar geen flessen geminderd.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Nee ik hou het ook niet echt bij hoor. Wel haar drinktijden want ik kan het ...
Ja klopt. En ben dan “bang” dat hij dan inene wel weer komt rond 2 uur ofzo ‘s nachts. De tijden hou ik ook in de gaten. Alhoewel ikzelf denk dat er nu wel langer tussen kan zodat hij dan wel z’n flessen opdrinkt. Nadeel van Robbie hij smakt alleen een beetje als hij honger heeft. En ja als het te lang duurt of hij heeft echt honger dan gaat hij huilen. Beetje zoekende ook. Maar ach je houd je bezig😂
één maand geleden
Reactie op MD999
Welke tijden ga je nu aanhouden trouwens? Ik twijfel of haar wakker blijf m ...
Ik wil proberen tussen 7-21:30. Dus dan moet je tussen de 3,5-4,5 uur aanhouden en ze moet niet wakker worden in de nacht.
Maar ik ben niet zo hysterisch van de vaste tijden, even kijken wat werkt!