450 Reacties

één maand geleden

Reactie op MD999

Oké, dat zou inderdaad een optie zijn. Alleen red ze het denk ik nu nog nie ...
Hoe oud is jou dochtertje nu? Mijn dochtertje is vrijdag 13 weken en drinkt ongeveer 165 á 200cc per keer. Alleen deze week wat onrustig met vaker willen drinken en dan kleinere porties. Vannacht ook 1x gekomen. Ik denk iets van een regendag of sprongetje? Hoeveel drinkt jou dochter? Ja je kan inderdaad wachten tot een rustigere periode en dan kijken of die het red zonder 22:00u voeding. Misschien de laatste voeding dan ophogen? Soms is het een beetje zoeken en als je het juiste heb gevonden komen ze weer in een onrustige periode 😂😂

één maand geleden

Reactie op Mom|Dad

Dat maakt verder niet uit. Als ze verder goed groeit en drinkt overdag maak ...
Ze drinkt meestal rond de 90 tot 130 cc.

één maand geleden

Reactie op MD999

Ik denk trouwens ook dat wij nu in de onrustige sprongetjes tijd zitten.. z ...
Er is in ieder geval even geen pijl op te trekken. Zit ff terug te lezen in mijn eigen berichten. Volgens mij echt de sprongetjes periode ofzo.. week geleden nog 6 flessen, nu 5 en ging goed om 23u. Nu valt ze weer in slaap en drinkt ze niet goed. Ik hoop dat we snel door dit sprongetje heen zijn want word hier ook wel een beetje gestoord van 😂🤯

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Oké.. help me out. Ik wil uitrekenen hoeveel voeding ze nu binnenkrijgt. ...
Je telt zonder voeding en ze mogen maximaal één liter per etmaal (houvast is een beetje 4x180+6 scheppen of 5x150+5 scheppen of 6x120+4 scheppen)

één maand geleden

Reactie op milouhvl

Je telt zonder voeding en ze mogen maximaal één liter per etmaal (houvast i ...
Ja dit weet ik maar hoe reken je dan uit als je er met je voeding tussen in zit. Dus 150+5=165 en dan terug gieten naar 150, hoeveel water reken je dan?

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja dit weet ik maar hoe reken je dan uit als je er met je voeding tussen in ...
Je hebt 5 schepjes dus dat is dan 15 cc ongeveer, dat is 9 procent van de totale 165 cc. Dan heb je nog 150 in totaal na afgieten. 9 procent daarvan is schepjes poeder, dat is dan ongeveer 15 cc. Dus heb je 135 cc aan water. Maar: of je nu met of zonder poeder rekent, dat gaat echt niet een giga verschil maken. Komt goed 😉

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja dit weet ik maar hoe reken je dan uit als je er met je voeding tussen in ...
Huh wat wordt het nu opeens ingewikkeld haha , hoe jij het nu uitlegt begrijp ik er niks van Ik reken gewoon hoeveelheid water zonder voeding. Immers wordt het water na de voeding erbij niet méér..

één maand geleden

Reactie op Bloemke13

Je hebt 5 schepjes dus dat is dan 15 cc ongeveer, dat is 9 procent van de t ...
Haha nee weet ik ook eigenlijk wel maar 15cc over 6 flessen is toch 90cc wat je extra rekent. 🤪

één maand geleden

Reactie op Popje1607

Huh wat wordt het nu opeens ingewikkeld haha , hoe jij het nu uitlegt begri ...
Haha ja snap ik maar ik maak dus een fles van 150 water + 5 schepjes en dat is dus 165cc voeding. Ik giet de voeding af naar 150cc dus mijn vraag was: hoe weet je dan hoeveel water je gebruikt hebt. Snap je m nu? 😂

één maand geleden

Zijn er nog meer die voeden met de P-speen? Ik ga nu langzaam richting de 150, maar dan gaat het flesje wel lang duren. Ik vind dat niet erg, maar de richtlijn is natuurlijk 20-30 minuten. Als ik een snellere speen probeer is het gelijk weer mis met spugen. De P-speen werkt nog steeds het fijnst.

één maand geleden

Reactie op Rooss97

Zijn er nog meer die voeden met de P-speen? Ik ga nu langzaam richting de 1 ...
Misschien proberen om het gaatje ietsje groter te maken?

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Haha ja snap ik maar ik maak dus een fles van 150 water + 5 schepjes en dat ...
Als je zo wil rekenen, moet je gewoon die 15 weglaten wat voeding word denk ik. Water word ip niet meer. Dus 150 water en 15 afgieten word 135. Alleen klopt dat nog niet 100% lijkt mij. Kijk maar eens als je de fles klaar hebt gemaakt, dan heb je meer dan 150 (ongeveer 165) Het water neemt niet toe, maar het volume wel door de toegevoegde voeding. Als je 15cc voeding afgiet, is dat minder water dan 15cc. Dat komt omdat dat water vermengt is met voeding waardoor de massa toeneemt en het water per milliliter afneemt. Snap ie het nog?

één maand geleden

Reactie op Mom|Dad

Hoe oud is jou dochtertje nu? Mijn dochtertje is vrijdag 13 weken en drinkt ...
10 weken. Nou vanochtend dronk ze dus wel weer 170. Benieuwd hoe het de rest van de dag gaat.. meestal komt ze uit op ong 800cc per dag. En hoe ze die verdeeld is al paar weken verschillend. Ik bied gewoon 180+6 aan en kijk wat de opdrinkt. ‘s nachts max 90. Ze geeft goed aan dat ze vol is. Alleen soms dus 6 flessen, soms 5. Nu is ze dus soms moeilijk te wekken om 22.30 voor de fles, dus dacht miss moet ie eraf. wacht wel even tot het weer rustig is. En ja inderdaad dan heb je een modus en komt de volgende sprong/regeldag oid 🤯

één maand geleden

Reactie op MD999

Als je zo wil rekenen, moet je gewoon die 15 weglaten wat voeding word denk ...
Ja dat is dus precies mijn punt 😂

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja dat is dus precies mijn punt 😂
Kellaaa je maakt iedereen gek hier hahah 😂

één maand geleden

Kellaaa je maakt iedereen gek hier hahah 😂
Ja leuk man. Anders zit ik er alleen mee 😂😂

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja leuk man. Anders zit ik er alleen mee 😂😂
Gelukkig heeft Lotte snel de sprong gemaakt naar gewoon de volle 150 ml (water) fles willen. Ik werd gek in m’n hoofd van de berekening en hoe het dan zou moeten hahahaha 😂

één maand geleden

Reactie op Rooss97

Gelukkig heeft Lotte snel de sprong gemaakt naar gewoon de volle 150 ml (wa ...
Gek word ik ervan… en onzeker ook. Lina spuugt veel en de laatste week is het weer erger maar ze heeft ook Rota vaccin gehad waardoor het kan komen maar ben ook de dag erna voeding gaan verhogen dus waar komt het dan door? Moet ik toch maar weer minder voeding gaan geven? Ik weet het toch allemaal niet. Qua slapen ben ik juist blij dat ik nu op 5 flessen zit ipv 6. Maar Lina laat bijvoorbeeld ook nooit een restje over in de fles dus wat niet meer past, komt er sowieso uit. Maar komt het wel doordat haar maag vol is, of spuugt ze het uit door de reflux 😜😜 Nog even en ik ben rijp voor het gesticht

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Gek word ik ervan… en onzeker ook. Lina spuugt veel en de laatste week is h ...
Zo hier precies hetzelfde, vanochtend gewoon staan brullen omdat ik mezelf schuldig voelde dat ik haar meer drinken had gegeven want ik dacht dat ze dat nodig had, maar ze spuugde enorm. Net weer fles op van 130 en toen had ze niet genoeg, dus nog 20 gegeven en toen was het goed en kwam er een dikke boer met maar een klein mondje terug. Nu ligt ze al een uur op m’n borst te slapen. Ik word helemaal gek van die flessen en ophogen en berekeningen en spugen en hoe veel flessen op een dag. 🤷🏻‍♀️ Dat spugen doet zo veel met me, er is gewoon geen pijl op te trekken.

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Gek word ik ervan… en onzeker ook. Lina spuugt veel en de laatste week is h ...
Jolien spuugde ook wel eens wat meer als ik de fles verhoogd had nadat ze onverzadigd bleef na de fles. Na een paar dagen was dat dan weer genormaliseerd. Ik denk dat het maagje dan toch even moet wennen aan wat meer voeding. Ik heb toen ook op het consultatiebureau gevraagd of het erg was, hun gaven aan van niet zolang ze er zelf geen last van hebben. Dan hoef je niet meteen de fles weer te verlagen. Ze is überhaupt ook wel een spuger trouwens. Altijd wel een mondje terug, vooral als ze druk ligt te trappen en bewegen uit enthousiasme, dan drukt ze het als het ware zelf terug naar boven.