450 Reacties

één maand geleden

Reactie op Anja0701

Mijn dochtertje drinkt sinds 2 dagen flessen van 150 leeg. Echter blijft ze ...
6 x 150 is in principe niet te veel hoor. Als je max rond de liter zit.

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Drinkt ze niet te snel?
Nee volgens mij niet. Ze doet gemiddeld 20 tot 25 minuten over haar flessen. Dus dat lijkt mij een prima tempo

één maand geleden

Reactie op Anja0701

Nee volgens mij niet. Ze doet gemiddeld 20 tot 25 minuten over haar flessen ...
Dat is inderdaad prima! Je kan morgen misschien even een berichtje sturen in de GroeiGids app en daar je vraag stellen aan een jeugdverpleegkundige. Zij hebben wellicht een passend advies voor je.

één maand geleden

Onze zoon krijgt nu 5 flessen van 180+ 6. Hij is 11 weken en 6,5 kg. Schema is 7/11/15/19/23. Ik merk alleen vaak dat hij al na 3 uur honger heeft ipv na 4 uur. We rekken dit dan wel op maar ik vraag me af of hij niet gewoon 6 flessen zou willen, bijv 7/10/13/16/19/22. Of is dit wel redelijk normaal bij grotere voedingen en langere tijd er tussen? Zitten er meer al op 180+6 met 5 flessen? En hoe doen jullie dat als je kindje eerder honger heeft? Ik twijfel tussen of wel strak aan het schema houden of toch gewoon eerder geven..

één maand geleden

Reactie op L1993H

Onze zoon krijgt nu 5 flessen van 180+ 6. Hij is 11 weken en 6,5 kg. Schema ...
Lina krijgt geen 180 maar is ook nog geen 6,5 kilo. Ze krijgt wel 5 flessen per dag van 150 en ik kijk per voeding wat er lukt, zij laat er op zich wel gemakkelijk 4 uur tussen maar soms komt het met slapen enzo beter uit als ze wat eerder de fles heeft. Ik weet niet hoe jouw zoontje ‘s nachts slaapt maar mijn dochtertje krijgt de laatste fles tussen 21:00-22:00 (tenzij ze de ochtend uitslaapt, dan is het soms later) dus als je niet zo strak vasthoudt aan die 4 uur dan zou dat ook nog kunnen. 6x180 is volgens mij best wel veel namelijk.

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Lina krijgt geen 180 maar is ook nog geen 6,5 kilo. Ze krijgt wel 5 flessen ...
Kleine toelichting: je komt namelijk met 6x180 boven 1 liter uit en dat mag niet. ☺️

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Kleine toelichting: je komt namelijk met 6x180 boven 1 liter uit en dat mag ...
Cb heeft mij verteld dat dit “oude” regels zijn en dat dit niet klopt!

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Lina krijgt geen 180 maar is ook nog geen 6,5 kilo. Ze krijgt wel 5 flessen ...
Maar dit is wel een goede.. misschien dat hij z’n flesjes ook wel verplaatst en dan op een wat vroegere bedtijd uitkomt! Thx!

één maand geleden

Reactie op L1993H

Cb heeft mij verteld dat dit “oude” regels zijn en dat dit niet klopt!
Oh, hmm.. gek. Nou ik waag me er niet aan, zeker om dat ze het in feite ook niet nodig zouden moeten hebben. Maar daar kan ik naast zitten natuurlijk!

één maand geleden

Reactie op L1993H

Maar dit is wel een goede.. misschien dat hij z’n flesjes ook wel verplaats ...
Ja, hier heeft het goed uitgepakt, sinds ik het zo doe slaapt ze 11 uur op een nacht ipv 6 😅

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, hier heeft het goed uitgepakt, sinds ik het zo doe slaapt ze 11 uur op ...
Is ook zo hoor! Wat zijn jouw voedingstijden nu?

één maand geleden

Reactie op L1993H

Onze zoon krijgt nu 5 flessen van 180+ 6. Hij is 11 weken en 6,5 kg. Schema ...
Wij hadden PRECIES hetzelfde en daardoor was ons zoontje constant ongemakkelijk. Hij leek hongerig, ontevreden, eigenlijk wisten we gewoon niet wat er was, maar leek hij gewoon meer te willen. Overlegd met het cb, zij stelden Hero Nutrasense Comfort AR voor, met speen 3 of in een papfles. Dat heeft helemaal niks geholpen, misschien heeft het zelfs wel erger gemaakt, en vanochtend besloot ik ineens om maar 150 cc (+5) Comfort AR te geven i.p.v. 180 (+6), maar dan met speen 2. Hij is heel de dag tevreden geweest, gelachen, gespeeld, gebabbeld, en evengoed 4 uur tussen de voedingen laten zitten. Dit lijkt hier dus de oplossing geweest te zijn! (Nou durf ik niet te hard te juichen want dit was pas dag 1, maar ik merk echt een wereld van verschil)

één maand geleden

Reactie op WeS187

Wij hadden PRECIES hetzelfde en daardoor was ons zoontje constant ongemakke ...
Ik duim voor je dat dit de oplossing is 🍀☺️

één maand geleden

Reactie op L1993H

Is ook zo hoor! Wat zijn jouw voedingstijden nu?
8-11/12-15/16-18/19-21/22 dus een beetje tussen de 3-4 uur ertussen maar neem het niet te nauw hoor! Net hoe het met slapen uitkomt.

één maand geleden

Reactie op Framblijtje

Wij gaan nu een flesje borstvoeding s nachts geven. Hebben jullie tips dat ...
Misschien kleinere speen, mijn dochter is bijna 10 weken en drinkt nog steeds uit een P speen (de brown)

één maand geleden

Wij hebben sinds 2 weken oud al 6 x 150 gegeven, toen woog ze wel al ruim 5 kilo. We zitten nu sinds een week op 5 x 180, en dat gaat hier nu goed. Ze heeft tussendoor geen honger en schema is 6/10/14/6/22. Maar ze weegt nu wel al 7,6 kilo. En het cb zei over een extra fles mocht het niet uitkomen: dat kan, maar probeer het liever niet. Blijkt ook dat die hoeveelheid prima is (6 x 150 is evenveel schepjes als 5 x 180 in totaal zeg maar).

één maand geleden

Reactie op Bloemke13

Wij hebben sinds 2 weken oud al 6 x 150 gegeven, toen woog ze wel al ruim 5 ...
Dit is nu ook ons schema inderdaad! Ik denk dat hij nu ook in sprong 3 zit, dus wellicht heeft het daar ook mee te maken dat hij gewoon wat meer wil drinken en huilerig is. Thanks!

één maand geleden

Reactie op L1993H

Dit is nu ook ons schema inderdaad! Ik denk dat hij nu ook in sprong 3 zit, ...
Ja dat zou goed kunnen hoor! Dan zijn ze toch even de weg kwijt 😅

één maand geleden

Hoiii dames. Even een vraagje. Mijn dochtertje is nu 13 weken. Sinds een week of 9 á 10 sliep ze al door van 8/9 uur in de avond tot de volgende ochtend 6/7 uur. Echter sinds een kleine week komt ze weer in de nacht 1 keer voor een voeding. Ik geef geen volledige voeding maar een deel hiervan. Die drinkt ze dan volledig op en slaapt hierna direct weer. Nu is ze hierdoor helemaal uit haar “ritme” en drinkt overdag haar flessen niet meer leeg. Soms laat ze gewoon een halve fles staan. Is dit het “sprongetje” of hoe ik het ook moet zien. Iemand tips of ook die dit meemaakt?

één maand geleden

Hoi, Hoe tellen jullie de inhoud van jullie voeding? De formule is Aantal kilogram Gewicht x 150 hoeveel je ongeveer per dag zou moeten krijgen. maar tellen jullie dan bijvoorbeeld bij 150 cc alleen de 150 cc of tellen jullie165 cc wat het wordt na de vijf schepjes erbij?