450 Reacties

één maand geleden

Hoi, Hoe tellen jullie de inhoud van jullie voeding? De formule is Aantal ...
Alleen het water dus 150 :)

één maand geleden

Hier ben ik ook benieuwd naar. M'n dochter drinkt 6x150cc (165/170 incl 5 schepjes) maar met 6x170 kom ik boven die 1000 uit. Maar ze doet het er wel goed op.... ik vind het ook verwarrend.

één maand geleden

Reactie op Meisjeonbekend1995

Hier ben ik ook benieuwd naar. M'n dochter drinkt 6x150cc (165/170 incl 5 ...
In principe hoef je dan maar 5 flessen te geven 😊

één maand geleden

Reactie op Meisjeonbekend1995

Hier ben ik ook benieuwd naar. M'n dochter drinkt 6x150cc (165/170 incl 5 ...
Ik tel ml water en mijn zoon komt ook boven die 1000 uit. Volgens het CB geen probleem. Z’n groei is goed, ook niet te, en het is gewoon een energiek en alert mannetje. Ik heb die 1000 maar helemaal losgelaten. 😉

één maand geleden

Daar zijn de meningen over verdeeld. Zelfs de arts bij het cb zei dat je dat maar beter los kan laten, omdat iedereen dat anders doet. Zij gaf ons wel de tip om naar het totaal te kijken (voeding en water samen). Ons kindje drinkt de fles namelijk niet altijd leeg dus dat zou met alleen water moeilijk terug te rekenen zijn. Volgens haar is het een eeuwige discussie en moet je vooral doen wat werkt

één maand geleden

Een vriendin zij laatst. Als je alleen water telt heb je altijd een marge wanneer ze iets laten staan. Of meer honger hebben. De formule is namelijk het minimum wat ze moeten krijgen. Meer is niet erg. 😊

één maand geleden

Ons zoontje komt meestal rond 02.00 voor nachtvoeding. Soms wat later. Soms wordt ie rond 01.00 al wakker, dan geeft m’n man hem een speentje en dan valt ie snel weer in slaap. Nu was dat vannacht ook zo. Rond 03.00 kwam ie pas weer. Toen gaf m’n man ook een speentje zodat ie de voeding kon gaan klaarmaken. Alleen sliep ie toen direct weer. Ik zit er een beetje mee of we hier goed aan doen om m dan verder te laten slapen. Ons zoontje was dysmatuur en weegt nu bij 13 weken 4,5 kilo. Kan het kwaad dat ie zolang slaapt? Is het honger als ie zo snel weer in slaapt met een speen? Ben even in dubio.

één maand geleden

Reactie op AnneM90

Ons zoontje komt meestal rond 02.00 voor nachtvoeding. Soms wat later. Soms ...
Ter aanvulling: z’n laatste voeding ‘s avonds is om 20.00uur. Nu toch maar fles gegeven, maar ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

één maand geleden

Reactie op AnneM90

Ter aanvulling: z’n laatste voeding ‘s avonds is om 20.00uur. Nu toch maar ...
Ik denk dat hij nu geen gek gewicht heeft toch? Mijn dochter weegt ruim 5 kilo en is 10 weken, geboren met 3624. Ik denk dat als hij nu altijd goed eet, goede luiers heeft en groeit, je geen zorgen hoeft te maken. Maar als je twijfelt, neem dan even contact op met het cb. Je kan ook chatten met een jeugdverpleegkundige in de GroeiGids app, dat gaat gemakkelijker! Mijn dochter laat meestal 10/11 uur tussen de voedingen ‘s nachts, behalve deze nacht haha

25 dagen geleden

Onze baby is 12 weken. Geven jullie nog nummer 1 van de dr brown fles of nummer 2? Ze drinkt de flessen van 150 ml niet leeg, ik denk ergens; misschien duurt het haar te lang. Dus wilde eens groter proberen fase 2..

25 dagen geleden

Reactie op Anouk_21

Onze baby is 12 weken. Geven jullie nog nummer 1 van de dr brown fles of nu ...
Wij gebruiken difrax, maar zijn ook van S naar M over gegaan. We merken dat hij nu inderdaad meer binnen krijgt, en ipv een uur duurt een voeding maximaal een half uur. Hij moest wel eerst flink wennen aan het tempo, want gaat echt wel een stukje sneller, maar hij geeft gelukkig wel goed aan wanneer hij genoeg heeft. Duwt dan de speen uit z’n mond of gaat er mee spelen.

25 dagen geleden

Reactie op Anouk_21

Onze baby is 12 weken. Geven jullie nog nummer 1 van de dr brown fles of nu ...
Wij gebruiken nog difrax speen S maar ons mannetje loopt ook flink te klooien met de fles. Speen 2 van dr brown gaat 'm veel te snel... dus denk maar even zo laten?

24 dagen geleden

Reactie op AnneM90

Ons zoontje komt meestal rond 02.00 voor nachtvoeding. Soms wat later. Soms ...
Ons dochtertje was ook dysmatuur en weegt ongeveer hetzelfde. Ook 13 weken. Ze slaapt de nachten vanaf het begin al goed. Ze gaat rond 20.30 naar bed en we maken haar tussen 22 en 23 wakker voor de laatste fles. Misschien kun je dat ook proberen? We zetten een wekker om 06.30 zodat ze 6 flesjes krijgt op een dag. Soms is ze eerder wakker, andere keren niet. Je kunt je zoontje prima laten slapen als hij overdag genoeg drinkt! Als ons dochtertje soms om 05.00 uur wakker wordt krijgt ze ook een speentje en slaapt vaak zo weer verder.

24 dagen geleden

Reactie op Lieslente

Ons dochtertje was ook dysmatuur en weegt ongeveer hetzelfde. Ook 13 weken. ...
Goed om te horen dat die van jou ook al zo lang slaapt. Wij hebben eerst ook nog rond 23 wakker gemaakt, maar eigenlijk werd ie dan nog rond hetzelfde tijdstip weer wakker, dus daar zijn we maar mee op gehouden.

24 dagen geleden

Reactie op kich

Nee 120 is echt meer dan zat voor welke baby dan ook. ‘s nachts niet doorsl ...
Lees alles nu pas, sorry😆 Je hebt gelijk! Ik probeerde 150 en terug geven niet normaal! Ik geef nu 130 en dat gaat al beter! Ze is wel 3maandjes nu.

23 dagen geleden

Reactie op AnneM90

Goed om te horen dat die van jou ook al zo lang slaapt. Wij hebben eerst oo ...
Ja! Heb me in het begin ook erg afgevraagd of dat wel ‘normaal’ was, maar heel blij mee uiteraard. Nu haar ritme veranderd werkt het ineens weer wel beter om haar wakker te maken voor de laatste fles. Eerst had dat inderdaad ook geen zin hier, maar nu ineens weer wel. Maar elk kindje is natuurlijk anders! Ik ben bang dat als we haar niet meer wakker maken ze weer in de nacht komt. Hoeveel flesjes en cc drinkt jouw kindje? Zij krijgt nog geen grote flessen weg.

23 dagen geleden

Wij zijn sinds gister overgestapt van dr Browns maat 1, naar maat 2 voor onze 3 maanden oude baby. Hij drinkt met de nieuwe speen de 130 ml die hij normaal krijgt, in een kwartier op, maar is nu elke keer na zijn fles heel ontevreden alsof hij niet genoeg heeft gehad. Herkent iemand dit?

22 dagen geleden

Reactie op Megeli167

Wij zijn sinds gister overgestapt van dr Browns maat 1, naar maat 2 voor on ...
Hier in het begin ook! Van difrax S naar M over gegaan. Maar nu hij gewend is aan de snelheid gaat het goed en geeft hij zelf goed aan als hij vol zit!

22 dagen geleden

Reactie op Megeli167

Wij zijn sinds gister overgestapt van dr Browns maat 1, naar maat 2 voor on ...
Hoeveel kg is hij? Wij zijn met 8weken al overgegaan op 5x150. Gaat allemaal schoon op.

22 dagen geleden

Reactie op citrus1987

Hoeveel kg is hij? Wij zijn met 8weken al overgegaan op 5x150. Gaat allemaa ...
6,3 kilo. Hij krijgt nu 7x130.