450 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Wendyelst
Je kan proberen om eens naar een kinderdietiste te gaan, of het CB. Die kun ...
Dank je wel voor je tip!
Jammer dat de kinderarts bij jullie ook moeilijk deed.
Nutrimagen hebben we ook in gedachte als de pepti toch niet helemaal z’n werk doet. We merken dat ons zoontje van de pepti namelijk ontzettend misselijk wordt en bij elke fles moet kokhalzen, zo zielig!
Ik ga morgen even bellen met het CB :)
2 maanden geleden
Reactie op Xjaiimy
Ja we maken haar wakker. In de nacht na 5 uur. Soms meld ze zich wel zelf. ...
Wij maken een fles van 120 (dus 135). Elke (gemiddeld 3 uur).
Soms drinkt hij 'm leeg, soms laat hij 30 staan en soms drinkt hij 30 extra..
Maar met dit warme weer kwam hij vaker, voor kleinere beetjes. Dus hij heeft nu vaker een fles gedronken maar bijvoorbeeld 50 of 60 laten staan
2 maanden geleden
Reactie op First1
Haaai,
Wij geven nu 8x80 cc voeding. Maar we merken dat hij steeds honger ...
Hoii,
Wij hadden ongeveer hetzelfde met ons kindje. We moesten wachten op de afspraak bij cb en lactatiekundige maar, dat duurde nog even. Dus wij hebben gewoon hetzelfde gedaan als in de kraamweek en volgens het advies van kraamverzorgster. Elke dag 10 cc erbij. Wel gaf ik een beetje borstvoeding erbij.. mijn productie was heel laag dus daarom kon het geen kwaad. Ook moet ik erbij vermelden dat mijn zoontje heel erg was afgevallen tijdens de kraamweek.
2 maanden geleden
Reactie op nico1993
Hoii, hier een kindje van 6 weken oud. Drinkt 120cc. Zouden jullie met opho ...
Ik had het er net in een ander topic over. Wij willen ook gaan ophogen zodat we van die 8 voedingen p/d af zijn en hij hopelijk (met name 's nachts) langere blokken ertussen heeft zitten. Je moet dan natuurlijk sowieso 150 maken, dus dat gaan we hem ook aanbieden, maar dan bijvoorbeeld stoppen bij 130. De volgende dag bij 140, enzovoort. Dat afgieten vind ik altijd zo'n gedoe namelijk 🤭
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
Ik had het er net in een ander topic over. Wij willen ook gaan ophogen zoda ...
Wij gieten nooit wat af. Hij drinkt wat hij wil. Je kunt het hem namelijk niet forceren. En daarnaast het is een kleine baby dus wil hij vaker drinken dan het boekje voorschrijft dan krijgt hij dat. Ze gaan vanzelf meer slapen, geef het tijd. Hij/zij doet het niet express, drinken is ook knuffelen en quality time.
Maar dat is hoe wij het doen.
2 maanden geleden
Gisteren bij cb geweest, 5wkn oud. Geboorte gewicht ruim 3100gr en gisteren ruim 4300 gr 🙈🙈
Voeding 6x 150 ml op dit moment (dus wel wat uit de fles gedaan) en mocht van cb absoluut niet ophogen🤣🤣
Gelukkig is onze kleine er nu prima tevreden mee en kunnen we het voorlopig ook zo laten 😊
2 maanden geleden
Reactie op Blondie1988
Wij gieten nooit wat af. Hij drinkt wat hij wil. Je kunt het hem namelijk n ...
Precies. Als hij vraagt, krijgt hij (behalve natuurlijk als het zuigbehoefte vanwege krampjes is). En laat hij het staan, dan heeft 'ie dus voldoende gehad.
Maar ik vind van 120 ineens naar 150 bij ons een beetje spannend omdat hij dus al krampjes heeft en ik wil niet te snel gaan daarin.
2 maanden geleden
Reactie op Momtobe082024
Gisteren bij cb geweest, 5wkn oud. Geboorte gewicht ruim 3100gr en gistere ...
Hier geboortegewicht 2840 en precies 6 weken later 4750. In het ziekenhuis zeiden ze dat hij "goed groeit" en bij het cb zouden ze het "overvoeden" noemen dus ik heb eerlijk gezegd een beetje lak aan wat het cb vindt.
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
Hier geboortegewicht 2840 en precies 6 weken later 4750. In het ziekenhuis ...
Ja joh, ze moeten ook geen honger lijden lijkt me ... en het blijven richtlijnen.
En de kraamzorg zei dat dat afgieten zonde is, gewoon aanbieden en ze geven zelf aan wat te veel is (of ze spugen het uit en dan is het te veel in de fles 😝)
2 maanden geleden
Reactie op Bloemke13
Ja joh, ze moeten ook geen honger lijden lijkt me ... en het blijven richtl ...
Nou dat dus.
Uiteindelijk ben jij degene die met een huilend kind zit wat gewoon honger heeft.
Gelukkig is cb niet moeilijk bij mij. Niet eens aan mij gevraagd hoeveel hij krijgt. Had meteen duidelijk gemaakt voor de tweede keer dat ik kraamverzorgende ben en daar dus wel wat vanaf weet🙈😬. De beste man waar ik was die zei oh hij groeit goed zijn eigen lijn. Tot ziens!
2 maanden geleden
Reactie op nico1993
Ah ja, hier indd ook 6 weken oud en heeft voedingen van 6x120cc
Consultatie ...
Ja we maken dan 150 met 5 schepjes maar schudden dus wel terug tot 150ml.
Vandaag weer elke fles wat eerder 🙈
2 maanden geleden
Hallo me zoontje is 5,18 kilo en 6 weken oud hij krijgt 135 ml maar met jbp voor reflux en speen fles m maar hij doet hier 10 minuten om en komt om 2 uur nu in eens tewel hier voor hij 135 kreeg en gewoon op 5 voedingen per dag zat
Kan ik nu al op hogen of ??
Zo net met fles wou die zelf meer met 135 en heb ik zelf nog even 70 ml aan gemaakt en heeft die 20 van laten staan
Ik weet even niet meet wat ik moet doen want wil hem ook niet over voeden..
2 maanden geleden
Herkennen mamma’s zich hierin: zoontje van 5 weken oud, krijgt 6-7 keer per dag (ligt heel erg aan z’n nacht en of hij goed of slecht slaapt overdag) 120cc aangeboden (maken 120 + 4 maar gieten dan af naar 120 omdat we de stap van 90 naar 135 te groot vonden en hij al krampjes heeft). De ene keer valt hij na de fles in slaap, de andere keer wordt hij onrustig na de fles. Het gaat dan om het onrustig zijn: hij duwt zichzelf dan omhoog als het ware als ik hem op m’n borst/schouder laat voeren, begint te murmelen, loopt wat rood aan.. zijn dit dan krampjes of wil hij dan toch nog wat extra drinken? Gedurende de dag opzich een tevreden ventje alleen nu wat meer huilen ivm krampjes…
2 maanden geleden
Herkennen mamma’s zich hierin: zoontje van 5 weken oud, krijgt 6-7 keer per ...
Of is dit het “verwerken” van de fles? Zijn jullie kindjes gewoon rustig na de fles of ook wat wisselend hierin of idd ook wat drukker na een fles?
2 maanden geleden
Of is dit het “verwerken” van de fles? Zijn jullie kindjes gewoon rustig na ...
Wisselt hier ook! Bij onrust is het óf nog een boertje/darmkrampen, of nog zin in meer eten. Verschil herken ik doordat hij bij meer honger met z’n mondje mn schouder zeg maar opeet. En bij krampen wordt hij meer onrustig in armen en benen.
2 maanden geleden
Ons meisje is een week en twee dagen oud. Ze drinkt sinds vandaag 7 x 70 cc en dat gaat goed! Af en toe laat ze een slokje over, maar hij gaat de andere voeding dan weer op. Ik merk bij haar nog niet echt de behoefte om naar 80 te gaan. Hoe ging het ophogen toen ze zo klein waren bij jullie?