450 Reacties

één maand geleden

Reactie op maria33641

Mijn baby drinkt de fles ZO snel leeg, hij dronk zojuist 50ml in 2 minuten. ...
Krijgt hij wel genoeg? Maat speentje kan idd ook maar onze baby was ook heel gulzig en nu opgehoogd en het gaat veel beter met de snelheid ☺️

één maand geleden

Reactie op WeS187

Wij gaan maar weer ophogen 😅🤭 Hij zat op 7x 150, maar kwam de laatste dag ...
Kijk je naar je kindje met ophogen of ook naar de verpakking of adviezen van cb? Vind het zelf nl zo lastig. Onze baby is nu 4 weken en al bijna 5 kg.. dus wel boven de curve zeg maar 😅 krijgt nu sinds 2 dagen 6x 135ml en laat er nu 4 uur tussen.

één maand geleden

Kijk je naar je kindje met ophogen of ook naar de verpakking of adviezen va ...
Nee ik kijk echt naar hem. Het cb zei vorige week zelfs dat 150 misschien iets teveel is voor hem, hij zit redelijk aan de bovenkant van de curve, en dat we misschien hier en daar een keer 90 zouden moeten aanbieden (bijvoorbeeld 's nachts). Dus daar ga ik compleet tegenin nu. Ik doe juist het tegenovergestelde. 😅 Ik vind het ook lastig hoor, wanneer moet je nou wát opvolgen 🤔 Maar goed, als hij na 150 nog steeds aan het 'zoeken' is, heeft hij er dus niet voldoende aan gehad. Misschien moet ik me eens verdiepen in Johannesbroodpitmeel, schijnt dat ze daar ook verzadigd(er) van raken.

één maand geleden

Reactie op WeS187

Nee ik kijk echt naar hem. Het cb zei vorige week zelfs dat 150 misschien ...
Nou maar jouw kindje is net zo zwaar als die van mij maar wel 2x zo oud, dus hoezo zit jouw baby dan boven de curve. Sowieso wil ik eigenlijk helemaal niets te maken hebben met die curve van het cb maarja gaat toch in m’n hoofd zitten.. de angst dat ik dan iets niet goed doe omdat hij ‘afwijkt’. Probeer ook steeds meer naar m’n gevoel te luisteren en m’n kindje te volgen ipv de adviezen. Mijn zelfvertrouwen moet daarin nog wat groeien ☺️

één maand geleden

Nou maar jouw kindje is net zo zwaar als die van mij maar wel 2x zo oud, du ...
Nou omdat hij vrij klein was bij de geboorte. 2840 gram (geboren met 38 wk. precies) Dus zijn lijn stijgt harder dan gemiddeld, zeg maar.. Hij zit alsnog keurig in het groen hoor, maar wel wat aan de bovenkant. Ik persoonlijk vind hem perfect in proportie, geen vetjes ofzo (en al zou hij die wel hebben / krijgen is er nog niks aan de hand, vind ik) en dáár kijk ik naar. Niet naar een te snel stijgende curve en licht- of donkergroen. Als hij tevreden is, is dat het belangrijkste imo.

één maand geleden

Reactie op WeS187

Nou omdat hij vrij klein was bij de geboorte. 2840 gram (geboren met 38 wk. ...
Ja dat is idd het belangrijkste! En ieder kindje volgt natuurlijk z’n eigen proces 🥰

één maand geleden

Nou maar jouw kindje is net zo zwaar als die van mij maar wel 2x zo oud, du ...
Mijn zoontje is bijna 6 weken en zit ook op de 5 kilo, kreeg hier ook reacties op bij het cb maarinderdaad lekker naar je kindje kijken, zolang hij tevreden is, dat is het belangrijkste. En hou in je achterhoofd dat ze ergens een lijn moeten trekken met een gemiddelde, maar niet elk kind heeft hetzelfde nodig natuurlijk! Je bent goed bezig! 😘

één maand geleden

Reactie op Ammb

Hoihoi, ons kindje wil veel drinken ! Is 9 weken en mag van cb 165 per keer ...
Wij zijn momenteel de nachtvoeding aan het afbouwen. Overdag krijgt onze meid meer dan genoeg binnen en kan goed zelf aangeven wanneer ze genoeg heeft gehad. Wij maken nu flessen van 180+6 klaar en kijken wat ze opdrinkt. Soms laat ze veel staan andere keer drinkt ze 180 op. Ze krijgt hier ook 5x per dag om de 4 uur ongeveer. Maar om op je vraag terug te komen, kan het ook zijn dat ze ‘s nachts geen honger heeft, maar de fles en nabijheid daarbij associeert met weer in slaap vallen? Ik heb bij onze kleine namelijk het idee dat dat het is. Ik heb namelijk ‘s nachts steeds een beetje minder gegeven en daar was ze ook tevreden mee. Dus echt honger is het niet. Afgelopen nacht geen voeding gegeven, maar getroost en in slaap gesust met een speen en even op mij liggen. Ze werd nog wel snel weer wakker, maar denk echt dat dit een kwestie van oefenen en tijd is, om deze slaapgewoonte te veranderen. Miss is het bij jou kindje wel honger hoor, maar als ze voldoende krijgt overdag zou je misschien kunnen proberen ‘s nachts af te bouwen en kijken of ze daar ook tevreden mee is

één maand geleden

Reactie op MD999

Wij zijn momenteel de nachtvoeding aan het afbouwen. Overdag krijgt onze me ...
Bedankt voor je tip! Dat zou best kunnen ja, hoe bouw jij af met de nacht voeding?:)

één maand geleden

Reactie op Rsvd_

Mijn zoontje is bijna 6 weken en zit ook op de 5 kilo, kreeg hier ook react ...
Dankjewel 😘. Mag ik vragen wat jouw voedingsschema is? Wij zitten sinds een paar dagen op ongeveer 6x120 maar het lijkt wel alsof dit nog te weinig is.. 🙃

één maand geleden

Dankjewel 😘. Mag ik vragen wat jouw voedingsschema is? Wij zitten sinds ee ...
Tuurlijk! Wij zitten nu ongeveer totaal op 7 voedingen per dag. Soms een fles meer, soms een fles minder (of dat ik een kleiner flesje aanbied bijvoorbeeld als hij gaat clusteren in de avond) Sinds gister avond heb ik 150 aangeboden voor de nacht en de nacht zelf nog een 150 voeding. Dit omdat hij al vrij snel 6 uur tussen een voeding laat in de nacht. Hij komt meestal rond 4/5 uur en daarna pas rond 8/9 uur. Nu bouwen we de voedingen steeds wat meer op, en dan op een gegeven moment alle flessen 150 cc. Omdat hij de nacht er langer tussen laat, voed ik overdag op verzoek. De ene keer komt hij met 2 uur, dan met 3 uur. In de avond clustert hij nog wel eens en dan speel ik een beetje met de voeding, bijvoorbeeld een flesje van 90 tussendoor als hij wel veel sneller komt dan 3 uur. Hij geeft het mega goed aan, vanaf het begin eigenlijk al. En moet zeggen dat als hij wakker is dat hij behoorlijk actief en bewegelijk is. Hij heeft het ook zeker nodig!

één maand geleden

Ik gebruik we too flesjes ivm tepelnabootsing en vrij van middelen die andere flesjes wel hebben.

één maand geleden

Reactie op WeS187

Wij gaan maar weer ophogen 😅🤭 Hij zat op 7x 150, maar kwam de laatste dag ...
Wij hebben dus sinds begin deze week de voedingen opgehoogd. Maar zelfs met 180 laat hij vaak geen 4 uur tussen de voedingen in zitten. Sterker nog, vóórdat we ophoogden sliep hij soms al van 23.00 tot 06.00, en de afgelopen 2 nachten wil hij ineens weer een nachtvoeding rond 3 uur. Ik lees op internet dat johannesbroodpitmeel gebruikt kan worden, maar zorgt dat ook voor een verzadigder gevoel? En moet je dat altijd i.o.m. het cb geven? Gebruiken jullie al jbpm en zo ja, zijn er nog verschillende merken? Of koop je het gewoon bij de drogist?

één maand geleden

Reactie op WeS187

Wij hebben dus sinds begin deze week de voedingen opgehoogd. Maar zelfs m ...
Ik zou dat wel even goed overleggen en over nadenken, ze kunnen daar ook weer meer krampjes van krijgen omdat het moeilijk te verteren is. Je hebt ook voeding voor hongerige baby’s, dat zou ik dan misschien eerder overwegen. Maar idd, dan zou ik me wel laten adviseren door het CB. Weet dat je geen fan van ze bent maar wellicht hebben ze wel de gouden tip voor je! Je kan ook in de app van GroeiGids anoniem met een jeugdverpleegkundige chatten, dat is ook nog een optie!

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ik zou dat wel even goed overleggen en over nadenken, ze kunnen daar ook we ...
Heb ze gebeld! We gaan idd switchen van voeding, en kijken wat er gebeurt. Ze stelde een hoop (andere/extra) vragen en toen gingen er bij mij een hoop meer lichtjes branden 😅 Dus vandaag even op pad voor nieuwe voeding en een grotere speen of papfles, en dan kijken of dat helpt. 😊

één maand geleden

Reactie op WeS187

Heb ze gebeld! We gaan idd switchen van voeding, en kijken wat er gebeurt. ...
Ah fijn! Goed dat je even gebeld hebt, dan komen er idd toch weer wat dingen bovendrijven en kom je tot een oplossing. Ik hoop dat jullie zoontje daar wat beter op vaart!

één maand geleden

Reactie op WeS187

Heb ze gebeld! We gaan idd switchen van voeding, en kijken wat er gebeurt. ...
Ben wel benieuwd, welke voeding ga je nu proberen?

één maand geleden

Reactie op Ammb

Bedankt voor je tip! Dat zou best kunnen ja, hoe bouw jij af met de nacht v ...
Het viel mij op dat ze zelf steeds minder ging drinken ‘s nachts en overdag meer, dus dat heb ik doorgezet. Eerste nacht een bijna volledige voeding (120+4) om de dag in te halen. Dan steeds een schep en 30cc minder tot ze op 60cc zat. Toen werd ze alsnog wakker rond 3.30, heb haar even bij me genomen en met de speen gesust 30min. Daarna terug in bed en daar sussen en speen terug geven evt. Duurde wel ruim 1.5 uur voordat ze weer in slaap was dus het was even doorzetten (ze gaf geen duidelijk hongersignalen door de speen uit te spugen, anders had ik alsnog een fles gegeven) Nacht erna (afgelopen nacht) werd ze om 4.00 wakker, heb haar in bed gelaten, speen gegeven en hier getroost Moest 3x terug om de speen te geven en toen sliep ze weer binnen 30 min. Daarna om 6.00 wakker toen de dag gestart met de eerste voeding. Dus hebben ip nu helemaal afgebouwd. Ben benieuwd of het goed blijft gaan en ze ‘s nachts gaat doorslapen. Als ze overdag te weinig gaat drinken ga ik uiteraard wel terug naar de nachtvoeding. Maar tot nu toe drinkt ze overdag goed om aan voldoende per 24uur te komen. Ik heb dit een beetje aangehouden: https://www.littlesleepers.nl/afbouwen-van-nachtvoedingen/ Daar staat dan wel vanaf 4 maanden, maar merk dat ze er hier al wel aan toe is.

één maand geleden

Hoi allemaal Mijn baby van 6 weken drinkt flesvoeding nutramigen lgg1 ivm koemelkallergie. Ze drinkt ongeveer maximaal 90cc. Volgens iedereen moet ze natuurlijk veel meer al drinken maar ze wil het absoluut niet. Slaapt wel goed en luiers ook goed. Ik heb verschillende flessen geprobeerd omdat ik echt 1 uur bezig ben met de fles (langzame drinker) dr brown, nu difrax, hegen ga ik nu proberen met verschillende tuutjes. Ik word er erg onzeker van en weet niet of ik na andere moet luisteren of dat mijn kindje gewoon sneller vol zit. Help!! Iemand ervaringen hiermee?

één maand geleden

Reactie op Mama van bodjy

Hoi allemaal Mijn baby van 6 weken drinkt flesvoeding nutramigen lgg1 ivm k ...
Ze is trouwens best klein 53 cm ong en 3800 gram 2 weken geleden