450 Reacties

één maand geleden

Reactie op willemijnhw

Mijn zoon is 6 weken en weegt 4,7 kg. Drinkt 6x110 cc maar volgends CB moet ...
Bijzonder hè… mijn dochtertje is ook 6 weken en 4,7 kilo, toevallig. En gisteren zegt het consultatiebureau dat 6x135 erg veel is 😂

één maand geleden

Reactie op willemijnhw

Mijn zoon is 6 weken en weegt 4,7 kg. Drinkt 6x110 cc maar volgends CB moet ...
Mijn zoon is 4 weken en 4,7 kilo. Wij voeden sochtends en ‘s avonds 135ml (4 schepjes) en overdag 100ml (3 schepjes). Komt om de 3 uur om voeding vragen. Die van 135ml ‘s avonds gaat ook niet altijd op. Hadden eerst alle voedingen 135ml maar gaf hij al gauw melk terug (en kwam hij ook om de 3 uur). Het is een beetje spelen en uitproberen. Het cb heeft ons geen advies gegeven overigens dus heb geen idee of dit goed is maar dat is hoe we het nu doen nu 🙃

één maand geleden

Onze dochter van 5 weken en 5,5 kilo (flink geboren) krijgt ook 7/8x 120 cc. De stap naar 6 flessen 150 wel gemaakt maar de tijd ertussen is te lang en ze geeft dan mondjes terug

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Bijzonder hè… mijn dochtertje is ook 6 weken en 4,7 kilo, toevallig. En gis ...
Pffff ! Ja tegen mij zeiden ze je mag 120 gaan aanbieden ik zei dat doe ik al.. maar drinkt 105/110…. Zei ze hmmmm….. hij mag wat meer

één maand geleden

Mijn zoon is 4 weken en 4,7 kilo. Wij voeden sochtends en ‘s avonds 135ml ( ...
Oe ja kijk 2 weken jonger en al 4,7! En mooi nog 8 voedingen? Ik zit op 6 voedingen omdat hij snachts al 6 uur doorslaapt… Lekker hoor! Een vriendin van mij haar zoontje drinkt al 160… en even oud.. wordt er soms zo onzeker van!..

één maand geleden

Reactie op tessroo

Onze dochter van 5 weken en 5,5 kilo (flink geboren) krijgt ook 7/8x 120 cc ...
Ja mijn zoon was ook 4010 geboren.. vandaar mijn onzekerheid of het genoeg is..

één maand geleden

Reactie op willemijnhw

Pffff ! Ja tegen mij zeiden ze je mag 120 gaan aanbieden ik zei dat doe ik ...
Haha, moet je het er dan in gieten ofzo?! 😜

één maand geleden

Reactie op Babyiscoming2024

Ons zoontje (prematuur geboren) kreeg voorheen altijd afgekolfde moedermelk ...
Nutrilon omneo heeft hier heel goed geholpen

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Haha, moet je het er dan in gieten ofzo?! 😜
Nou ja dat dus 😅

één maand geleden

Reactie op HartelijkeAlbatros346202

Nutrilon omneo heeft hier heel goed geholpen
Wij ook! Omneo slaat goed aan qua poepen!

één maand geleden

Reactie op willemijnhw

Ja mijn zoon was ook 4010 geboren.. vandaar mijn onzekerheid of het genoeg ...
Je hoeft echt niet onzeker te zijn, wij geven hier. 165cc. 8 weken oud. Ze drinkt op wat de nodig heeft. De ene keer is de fles leeg andere keer niet. En dan is het echt prima hoor. Volg altijd je moederinstinct dan zit je altijd goed! Die mensen op het consultatiebureau kennen joun babytje niet persoonlijk! Elke baby is anders.

één maand geleden

Hoi allemaal Misschien een hele stomme vraag: maar hoe laat jullie kindje zien dat hij / zij genoeg heeft gehad? Ons zoontje krijgt 6xpd 135 en weegt 4,9 kg. Nu valt hij wel eens in slaap tijdens de fles maar blijft dan wel drinken. Als ik de fles uit z’n mond haal en dan opnieuw aanbiedt weigert hij vaak maar als ik de fles tijdens het slapen er niet uithaal dan drinkt hij altijd door. Ik ben een beetje bang dat hij zelf dus niet goed aangeeft dat hij vol zit en ik hem overvoedt ?

één maand geleden

Hoi allemaal Misschien een hele stomme vraag: maar hoe laat jullie kindje ...
Dit doet onze dochter ook. Vaak slaperig tijdens drinken, maar drinkt gewoon door. Als ik de fles uit haar mond haal, weigert zij ook wel eens verder te drinken. Ze slaapt dan gewoon en is ook niet wakker te krijgen. Wij laten haar dus gewoon door drinken, want hebben niet het idee dat zij vol zit als ze in slaap is gevallen. Als zij onrustig begint te drinken (hard slikken bijv) dan stoppen wij. Vaak geeft ze het ook zelf aan door de fles uit haar mond te duwen met haar tong of handen. Op deze manier gaat het eigenlijk altijd goed.

één maand geleden

Hoi allemaal Misschien een hele stomme vraag: maar hoe laat jullie kindje ...
Dit doet mijn zoontje ook. Verschilt per keer of hij nog wil drinken of niet. Soms denk ik ‘nou die heeft genoeg gehad en slaapt lekker’ en dan vervolgens nog geen 2min later is ie wakker en wil die nog de fles haha. Meestal als hij genoeg heeft krijg ik de fles er echt niet meer in. Mondje gaat dan potdicht 😅. Een enkele keer is het wel net een slok te veel en dan komt het er uit met een boertje. Heb gelezen dat als je langer dan 30min over de fles doet je dan moet stoppen met het aanbieden van de fles. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/hoeveel-drinken-heeft-mijn-baby-nodig-.aspx

één maand geleden

Hoe doen jullie dat met boven 1 liter flesvoeding? Onze meid was al flink bij de geboorte (4150) en is nu 5,5 kilo. Ze krijgt 7*120. Op een gegeven moment kom je toch boven de liter uit? Ze is nu 6 weken

één maand geleden

Reactie op tessroo

Hoe doen jullie dat met boven 1 liter flesvoeding? Onze meid was al flink b ...
Kan je niet bijv naar 6x150? In principe zou je, volgens het boekje, volgens mij of 6x120 doen of 5x150 maar wellicht is dit een vraag die je kan stellen bij het consultatiebureau of in de app van de GroeiGids.

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Kan je niet bijv naar 6x150? In principe zou je, volgens het boekje, volg ...
Sorry ik bedoelde 5x150

één maand geleden

Reactie op tessroo

Hoe doen jullie dat met boven 1 liter flesvoeding? Onze meid was al flink b ...
Mijn baby is 5,2 kg en zit op 5x 150+5 en soms zelfs 1 van 180. Dan blijf je net onder de liter.

één maand geleden

Reactie op Charlotte1987!

Mijn baby is 5,2 kg en zit op 5x 150+5 en soms zelfs 1 van 180. Dan blijf j ...
En hoe is jullie schema? En hoe oud is je baby?

één maand geleden

Reactie op tessroo

En hoe is jullie schema? En hoe oud is je baby?
8.00 - 12.00-16.00-20.00/20.30 en dan 3.00/3.30 ongeveer. Ze is 8 weken nu.