32 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op kayeli
Sab simplex heeft bij ons echt geholpen. Na 3 dagen merkte we al verschil! ...
Ik heb Sab simplex besteld als goed is krijg ik het morgen binnen. Had je baby ook zulke klachten? Echt non stop huilen etc
2 maanden geleden
Wat vervelend voor jullie! De krampjes zijn herkenbaar :-(. Heb je al sab simplex gebruikt? Bij ons helpen een aantal dingen heel goed: op onze bovenbenen leggen met ruggetje met de benen omhoog tegen onze buik, sab Simplex, een warm badje, pittenzak op het buikje en vooral veel troosten. Het hoort erbij en ik weet hoe vervelend het gehuil is. Maar je huisarts heeft gelijk, alle baby’s huilen en soms kun je gewoon weinig tot niks doen om ze te helpen anders dan troosten en de tranen accepteren :-(..
2 maanden geleden
Bespreek het met je consultatiebureau! Zij kunnen je misschien helpen.
Wat bij ons heeft geholpen:
- Baby op haar zij voeden (Google er even op, dan vind je uitleg over hoe je rustiger kunt voeden)
- Goed boeren na voeding, ook daarvoor kun je filmpjes vinden online
- Orthiflor start probiotica (langzaam opgebouwd)
- In overleg met consultatiebureau zijn we overgestapt op extra care voeding en na 1 week gaf dat verlichting
- Osteopaat heeft bij ons niet per se geholpen
2 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Wat vervelend voor jullie! De krampjes zijn herkenbaar :-(. Heb je al sab s ...
pittenzak, warme badje en inderdaad heel veel troosten, maar ze is echt ontroostbaar :( Sab simplex krijg ik morgen binnen als goed is. chiropractor gaf ook aan dat dit niet normaal is. Beste langs een naar kinderarts moet gaan.
2 maanden geleden
Ps. Draagzak heeft ons vaak ook gered!
Pps. Zoveel huilen lijkt me heel zwaar en niet normaal, dus hoop dat jullie iets gaan vinden wat helpt!
2 maanden geleden
Heb je toevallig nog zo'n finess skippybal in huis waar je misschien op zat toen je zwanger was? Dat is hier helemaal de bom. Ik zit er zeker 2 uur per dag op met mijn dochter in mijn armen, vooral als ze heel onrustig is. Het bouncen kalmeert haar en ze valt er altijd na zo'n 10 minuten van in slaap... het proberen waard misschien:)
2 maanden geleden
Ik las vandaag hierover, heeft iemand hier ervaring mee? https://www.bol.com/nl/nl/p/luvion-gassi-wegwerpkatheter-tegen-darmkrampjes-20-stuks/9300000168986428/?Referrer=ADVNLPPcef74500b741ec310070076e7b680031362&utm_source=31362&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl#modal_open
2 maanden geleden
Herkenbaar! Wij dachten eerst dat het wellicht een koemelkallergie was, maar dat komt volgens mij best weinig voor. Nutrilon pepti etc hielp hier ook niet. Sab simplex zorgde er bij ons wel voor dat het erge huilen weg is, maar de krampen zelf zijn er zeker nog wel. Ik denk zelf dat ze er ook even doorheen moeten. Als het goed is moet het na 8 weken minder worden…
2 maanden geleden
Zo lang huilen zou ik denk ik toch ook graag aan de bel willen trekken ergens. De verloskundige is nog bereikbaar? Of consultatiebureau? Huilen is zeker normaal maar niet zoveel. Gaat het met jullie nog wel? Hebben jullie hulp? Want dit is wel intens.
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Wij dachten ook aan kma en zijn pepti gaan geven maar hielp niet. Toen werd wel duidelijk dat het krampjes waren. In overleg met cb overgestapt op voeding tegen krampjes, wij hebben nu voor Hero Nutrasense Comfort+ AR. We gebruiken het nu 4 dagen en echt al groot verschil.
Niet meer de hele dag door last van haar buik, ze laat wel nog veel scheten. Nu vanavond wel last van krampjes, maar ze laat zich ook weer goed troosten waar ze hiervoor echt urenlang ontroostbaar brulde.
Wie weet werkt dit ook voor jullie ... al is het zooo vervelend dat je dan pas na een paar dagen verschil merkt, maar het is hier dus eigenlijk alsnog vrij snel beter geworden.
2 maanden geleden
Ons oudste zoontje heeft de eerste 8 weken elke nacht mega krampjes gehad van 21.00-05.00 uur. Waren ook moedeloos en niks hielp. Toen zijn we naar Hero voeding gegaan in combinatie met Probiotica Ortiflor start. Na een week merkte we veel verschil.
Sterkte!
2 maanden geleden
Ik heb ooit gehoord van een huilpoli, zelf geen ervaring mee. Misschien bestaat het nog? Het is een afdeling in het ziekenhuis speciaal voor huilbaby's.
2 maanden geleden
Ha, wat vervelend zeg.. je doet al mega veel. Heb je al geprobeerd om flesvoeding tegeven aangemaakt met kamillethee ipv water dat werkt pijn stillend en rustgevend. Vraag maar aan het consultatiebureau, het blijkt verlichtend te werken. Hier gelukkig niet nodig gehad. Daarnaast een gekke vraag maar rook je toevallig? Door roken en bv kan de kleine extra en langer last hebben van krampen. Zorg er dan in jeder geval voor om pas bv te geven anderhalf uur na een sigaret en niet eerder.
2 maanden geleden
Ik herken het, niet de tip om het te voorkomen maar ik krijg onze baby wel nog getroost op mn fitnessbal waar ik dan op bounch.
En als ik echt er klaar mee ben laat ik mijn vriend eerder naar huis komen. Misschien kan je ook iemand om hulp vragen?
2 maanden geleden
Wat ontzettend pittig zeg.. kan me goed voorstellen dat je je machteloos voelt. Heb je al een draagzak? Dat helpt hier als hij onrustig is. Knuffel♥️
2 maanden geleden
Ach meid ik weet precies wat je doormaakt, hier ook gehad. Je moet er echt doorheen! Hoe poept ze? Mijn dochtertje had al 6 dagen niet gepoept en heeft toen lactulose gekregen van de huisarts (inmiddels gestopt) daarnaast gebruikte ik Etos darmdruppels bij elke voeding (wel met een lepeltje, zodat je weet dat ze alles binnenkrijgen) en probiotica van bactiol. Deze combi heeft hier heel goed geholpen. Hier was het echt een paar dagen goed raak, hierna werd het minder. Wat ook hielp was autorijden. Tis niet ideaal, maar ik zat ‘s avonds laat in de auto, zo viel ze iniedergeval in slaap. En oja de kipkep en haar buik tegen jou buik, zittend wiegen. Sterkte mama!
2 maanden geleden
Wij hebben ook een dochter gehad die de eerste weken echt krijste van de pijn, uren achter elkaar, dus ik snap je wanhoop.
Wat bij ons heeft geholpen is langer tussen de voedingen te laten. We gaven voeding om de 3 uur, maar merkte dat ze door de krampjes heel onrustig dronk en daardoor veel lucht meehapte tijdens de fles. Nu geven we om de 4 uur de fles (kv) en dan heeft ze vaak twee a twee en een half uur na een voeding dat ze onrustig wordt een half uur/ uurtje en als ze dan weer rustig is kunnen we haar de fles geven.
Wellicht dat dat misschien ok helpt voor jullie! Succes en sterkte!
Ps. Er bestaat inderdaad zoals eerder aangeven een huilpoli bij het ziekenhuis, mocht je het echt even niet meer zien zitten.
Pps. Houd ook in je achterhoofd dat het ‘een fase’ is. Het gaat voorbij!