27 Reacties
één maand geleden
Mijn dochtertje had dit ook. Toevallig in eens helemaal weg, en ik weet vrij zeker door dat ze mee ging in bad (verder namelijk niks aan gedaan) en wij daar magnesium chloride en epsomzout in doen. (Allemaal gezondheidsvoordelen en we hadden even opgezocht of het ook ok is voor babies). Dag erna was al haar berg ineens weg. Denk dus wel echt daardoor. Proberen waard misschien? Alleen zorgen dat je baby het niet inslikt. Je kunt beide producten (magnesium chloride en epsomzout) kopen bij bakingsoda.nl.
één maand geleden
Sinds ik een keer per maand keer shampoo en verder alleen water gebruik nauwelijks berg alleen wat kleine vlekjes op frontanel
één maand geleden
Hoi Inge, de vraag is of het berg is of eczeem. Ik had bij mijn eerste kindje precies hetzelfde. Alles geprobeerd, maar het bleef maar terugkomen en hij krabde ook aan zijn hoorde. Maar berg hoort dus niet te jeuken. Uiteindelijk bij de eczeem poli terecht gekomen en bleek het gewoon eczeem te zijn (daarvoor al na laten kijken door huisarts en cb, die zeiden: berg). In onze gemeente kan je gewoon zelf contact opnemen met de eczeempoli en dan kunnen ze een keertje ernaar kijken. Want na hun behandeling was hij er vanaf en wisten we welke producten we moesten vermijden en is hij er ook overheen gegroeid. Wellicht is dat nog een tip
één maand geleden
De bergzalf van dr leenarts echt dik een aantal uur laten intrekken (6 uur ofzo) en dan uitkammen en in badje doen zodat het losweekt. Dit een aantal x herhalen
25 dagen geleden
Reactie op inge!!!
Ja ik laat de olie of zalf altijd lang intrekken zodat het goed vettig is… ...
Mijn dochter had ook berg maar zag er anders uit. Ik zou toch even langs de huisarts en idd checken of het exceem is. Hier werkte kokos olie, een nacht laten intrekkenen dan met een luisenkam voorzichtig over de hoofdhuis los kammen. Maar dat zou ik bij deze arme snuit met de open wondjes niet proberen.
25 dagen geleden
Reactie op inge!!!
Moedermelk? Gewoon erin smeren? Kan het ook bevroren moedermelk? Ik geef ge ...
Ja zeker! Dit helpt echt super goed