19 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Anoukdvh
Als jij waterpokken hebt gehad is er niks aan de hand. En je kind was drie ...
Oke goed om te weten. Ik heb het pas heel laat gekregen. Denk rond 11 jaar. Mogen ze elkaar straks wel een kusje geven of dat niet?
4 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Oke goed om te weten. Ik heb het pas heel laat gekregen. Denk rond 11 jaar. ...
Dat geeft niet. Als je het hebt gehad is het geen probleem.
Besmetting zit hem in de open blaasjes en vocht wat eruit komt. Durf niet zo snel te zeggen of kus geven wel of niet mag... goed handjes wassen (daarmee zitten ze vaak aan de bultjes)
4 maanden geleden
Reactie op Anoukdvh
Dat geeft niet. Als je het hebt gehad is het geen probleem.
Besmetting zit ...
Oke heel erg bedankt voor je reactie. Ben ik weer wat informatie rijker!
4 maanden geleden
Het is fijn dat je het zelf al gehad hebt, dat maakt de kans dat jij het nu nog krijgt heel klein, anders zou het wel gevaarlijk kunnen zijn.
Waterpokken bij een pasgeboren baby is volgens mij niet heel erg maar het beste wat je kan doen is dit even overleggen met je verloskundige. Zij kan je goed informeren over wat je nu het beste kunt doen of dat het inderdaad meevalt.
Ik zou ook niet wachten tot morgen met bellen maar gewoon nu, dan ben je (hoop ik) gerust gesteld of er kan actie ondernomen worden (als dat nodig zou zijn)
Succes! 🍀
4 maanden geleden
Als zwangere die het al eens gehad heeft NA het eerste levensjaar is t niet gevaarlijk.
Goed je handen blijven wassen na het aanraken van de blaasjes .
Straks als je bevallen bent even goed kijken hoe het dan is. Zijn de blaasjes ingedroogd is ze niet meer besmettelijk. Maar hou dan wel echt de hygiëne in acht nemen.
Dan is de kans heel klein dat je kleintje iets er mee te maken krijgt.
Heeft ze nog wel blaasjes dan zou ik haar niet te veel in de buurt van de kleine laten komen. Hoe shit het ook is 😢 je wil het liever niet in de eerste week dat de kleine in welke maat dan ook op zou reageren
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Het is fijn dat je het zelf al gehad hebt, dat maakt de kans dat jij het nu ...
Yes de verloskundige heb ik een berichtje gestuurd. Wacht nog op hun reactie.
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Oja, wat betreft kusjes aan de baby: niet doen.
Het virus verspreid zich vi ...
Is goed word dit afgeraden tot de blaasjes zijn ingedroogd of echt totdat de blaasjes ook echt afvallen? Want dat kan nog 9-13 dagen duren en ben dan wel al bevallen denk ik🙈
4 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Als zwangere die het al eens gehad heeft NA het eerste levensjaar is t niet ...
Is goed en bedoel je met hygiëne in acht nemen dat ook al de blaasjes ingedroogd zijn ze als nog geen kusje mag geven aan de baby tot de blaasjes helemaal afgevallen zijn? Ja heel shit inderdaad 😢 heb net een creme gekocht van drs leenarts en ze gaat elke dag even in een badje met havermout. Hopelijk gaat het snel over.
4 maanden geleden
Wat een verschrikkelijke timing hè! Ik ben vandaag precies 40 weken en zit in dezelfde situatie als jij: bij mijn dochter (20 maanden) zijn sinds woensdag blaasjes zichtbaar. Sindsdien gaat het hard, ze heeft veel jeuk en slaapt bijna niet (wij lopen er inmiddels bij als zombies). Het is echt heel pittig.
Ik zat natuurlijk met dezelfde vragen als jij, en heb deze besproken met onze vk. Zij gaf aan dat de oudste niet bewust uit de buurt gehouden hoeft te worden van de baby, als die er eenmaal is. Ze mogen gerust in dezelfde ruimte zijn, oudste hoeft niet uit logeren of zoiets. Maar, zoals hierboven al aangegeven: kusjes en aanrakingen kunnen alleen als alle blaasjes 'droog' zijn en er korsten op zitten. Ik geloof dat het ongeveer een week duurt voor het zover is, maar dat zal vast per kindje verschillen. Daarvoor geen fysiek contact tussen de beide kinderen, en wij als ouders moeten heel alert zijn op hygiëne. Omdat ik zelf als kind waterpokken heb gehad, is er voor mij geen gevaar en ik geef inderdaad antistoffen door aan de baby.
Een havermoutbadje helpt voor mijn dochtertje (tijdelijk) goed tegen de jeuk, en we stippen de plekjes 2x per dag aan met een waterpokkenstift (dr. Leenarts). Dat vindt ze niet leuk, maar de eerste blaasjes zijn al aan het sluiten! Heel veel sterkte, zet 'm op!
4 maanden geleden
Wat een verschrikkelijke timing hè! Ik ben vandaag precies 40 weken en zit ...
Wat naar zeg dat jullie er ook last van hebben.. hoe is het nu bij jullie? Zijn haar blaasjes al aan het uitdrogen? Ik heb vandaag inderdaad ook drs leenarts creme gekocht en havermout. We hebben haar nu 1x ingesmeerd ermee en vanavond gaat ze in een havermout badje + nog een keer aanstippen. Ik hoopte vandaag te bevallen, maar nu ze waterpokken heeft hoop ik dat ons kleintje nog even blijft zitten.. goed om te weten dat kusjes alleen kunnen als het opgedroogd is. Een week is nu zo lang aangezien de bevalling elk moment kan aandienen😢 maar goed het is niet anders helaas.. heftig hoor de nachten bij jullie.. ben benieuwd hoe dat hier zal verlopen. We gaan haar ook kinderparacetamol geven voor het slapen gaan. Hopelijk dat dat ook enige verlichting geeft. Verder nog een vraagje; bewaar jij de creme van drs leenarts ook in de vriezer? Dankjewel!
3 maanden geleden
Hoe is het bij jullie verder gegaan? Ik ben vandaag 39+5 en zoontje vandaag de eerste waterpokken gesignaleerd. Baal hier zo van!