48 Reacties

4 maanden geleden

Bij ons mogen ze niet meer in de slaapkamer en ook niet in de babykamer. De box vinden ze wel erg interessant en heb er gewoon een extra deken opgegooid, want zelfs met ballonnen of aluminiumfolie klimmen ze er nog in🫢

4 maanden geleden

Ben ik de enige die het juiste te schattig vind dat de kat overal in gaat 🥰. Maar goed, straks komt onze kat ook niet op de babykamer/slaapkamer. Beneden gaat hij nu in de box en ik laat hem ook. Ben niet bang dat hij op de baby gaat liggen straks. Heb dat ook echt nog nooit gehoord. Maar ligt miss ook aan het karakter van de kat. De tips om katten weg te houden bij de babyspullen zijn denk ik geschreven door mensen zonder katten 🤣

4 maanden geleden

Ben ik de enige die het juiste te schattig vind dat de kat overal in gaat � ...
Ik baal vooral altijd van de haren. Als een speen dan onder de haren zit of de baby zelf. En 1 kat raakt een beetje in paniek zodra een baby huilt en heeft mijn oudste toen een keer geprobeerd te krabben uit paniek. Daarna nooit meer gedaan, maar ik zou haar niet zomaar erbij laten liggen.

4 maanden geleden

Onze oude kat lag in de newborn zitje en box. Slaapkamer deuren waren dicht. In kraamperiode ging hij toch bij ons zoontje liggen in de cosleeper en box. Nu hele waardevolle foto's want die kat is er niet meer. Andere kat die nog rondloopt is nu nergens in geïnteresseerd. We legden vorige ronde oude handdoeken in box en new born zitje tegen de haren.

4 maanden geleden

Wij hebben de katten nooit echt heel erg geweerd van de babyspullen, om neid te voorkomen. In t wiegje heb ik nj wat kussens liggen, omdat hij daar echt als newborn in komt te liggen en ik het al netjes had opgemaakt. Ledikantje moet ik nu soms ook een kat uit halen, maarja, hij gaat daar pas over een half jaar ofzo in en ik ga niet een half jaar lang lopen stressen over of een van de katten erin ligt...😂 Ze komen wel op onze slaapkamer, het is niet te doen ze dat nu nog af te leren. Daarbij zijn ze bij onze dochter nooit in het bedje gaan liggen als zij erin lag. Of ik het onhygiënisch vind...? Mwah, op onze kleding, bank etc zitten ook kattenharen en we hebben ook 2 honden... Er zit bijv ook wel eens een haar op een speen(ja die halen we er dan af natuurlijk), dat is hier eigenlijk moeilijk 100% te voorkomen 🥲😅 Ik vind dat minder erg dan dat er uit neid wordt geplast op spullen van de baby, een van onze katten heeft daar wel een handje van namelijk. En met onze dochter zien we nu dat ze dikke vriendinnen is met beide katten en beide honden 🥰 Is ook goed voor de weerstand heb ik altijd begrepen en misschien is het toeval, maar ze is ook bijnan ooit ziek. Ze zit ook op een argrarische kinderopvang met allerlei beestjes en vindt dat heerlijk 😁

4 maanden geleden

Reactie op Frumpie89

Klerenhangers er in leggen werkt hier ook 😂
Doe hier alsjeblieft wel voorzichtig mee. Als de kat toch besluit er in te springen, kan het kleerhangers heel gevaarlijk zijn 🥲😊

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Wij hebben de katten nooit echt heel erg geweerd van de babyspullen, om nei ...
Ieuw nee plassen is ook smerig. Wij hebben 1 wit met zwarte kat en dat is echt een enorme haarbal. Als zij ergens gelegen heeft, zit alles onder. De zwarte kat haart een stuk minder.

4 maanden geleden

Reactie op Janneke12-21

Onze oude kat lag in de newborn zitje en box. Slaapkamer deuren waren dicht ...
Wij hebben nooit een box gehad en echt bij haar in bed kropen ze niet. Maar met tummy time was er altijd wel een kat of hond in de buurt. Daar hebben we ook zoveel leuke foto's van! Deze specifieke kat ligt sinds een paar dagen ook standaard tegen mijn rug aan of lepeltje lepeltje...🤣 Moet haar snachts meerdere keren wegduwen, voeteneind is niet goed genoeg meer denk ik... Ze zal wel iets aanvoelen 🥰

4 maanden geleden

Hier ligt de kat steeds in de Stokke.. Ik heb nog geen idee wat er zal gaan gebeuren zodra de kleine geboren is / thuis is, maar als het goed is komen we daar eind deze week achter. Voor nu vind ik het juist wel fijn dat ze gewend is aan zijn spulletjes, dat maakt de overstap naar een baby'tje in huis voor haar misschien iets makkelijker? Ze is al 14 jaar alleen met ons tweeën (en een hondje) dus het zal een omschakeling worden als we ineens een gezin van 3 zijn..

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ieuw nee plassen is ook smerig. Wij hebben 1 wit met zwarte kat en dat is e ...
Ahh ja bij ons is de zwartwitte de plassert hahahaha. Ja de haren zijn idd een ding, ik heb me er bij neergelegd dat ik nooit meer haarvrij zal zijn🥲 Maar als ze bijv op het speelkleed hebben gelegen, haal ik wel direct zo veel mogelijk haren weg ja. Maar nu hebben we vooral last van de wintervacht van onze herder 🥲 Die verhaart meer dan de 2 katten bij elkaar, je hoeft maar naar hem te kijken en je zit onder, vreselijk😭 Maarja, onze dochter zit graag bij hem en knuffelt hem graag. Dus die zit ook onder 🥹

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Hier ligt de kat steeds in de Stokke.. Ik heb nog geen idee wat er zal gaan ...
Toevallig heeft mijn man ons stokke kuipje gister grondig gestofzuigd. Die lag op zolder, maar niet ingepakt (zoals de reiswieg en maxi cosi). Daar hebben dus een jaar lang 2 katten in gelegen🥲🥲🥲 Snap wel dat het voor hun echt een perfect mandje is 🤣

4 maanden geleden

Wij hadden de babykamer klaar en opgemaakt in week 37. Katten natuurlijk direct overal in. We dachten, laat ze maar, straks is het nieuwe eraf en vervangen we de hoezen en lakens, en we houden de deur dicht als de baby er is. Maar helaas, de ene kat is echt stapelverliefd op het verschoonkussen en ligt er nu na 4 weken nog steeds elke nacht...

4 maanden geleden

Reactie op nienie86

Wij hadden de babykamer klaar en opgemaakt in week 37. Katten natuurlijk di ...
Ahhh ja dat hadden wij ook bij onze eerste! Hoes eraf halen, kan je de haren er makkelijk afhalen🤣 Dikke kans als er eenmaal een huilend kindje op wordt verschoond, het ineens een stuk minder leuk is 😬

4 maanden geleden

Hier is het aankleedkussen ook in gebruik genomen als kattenbed 😹 Ik laat het maar gewoon en dan zien we wel hoe het gaat als de baby er is. De katten zijn ook echt onderdeel van ons gezin dus wil ze niet opeens overal wegsturen

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Hier ligt de kat steeds in de Stokke.. Ik heb nog geen idee wat er zal gaan ...
Kat(ten) waren hier ook 14-15 jaar al alleen. Eigenlijk ging het best natuurlijk. Hier ook nog een foto met z'n tweeën in de Stokke. Hoe ze het voor elkaar kregen....

4 maanden geleden

Sinds ik bij mijn 1e kindje vlooien in m'n kraambed had, ondanks de middelen die we daartegen gebruikten bij de kat, laten we ons huisdier nu alleen nog beneden.. wat een nachtmerrie was dat. Vlooien verspreiden zich als water.

4 maanden geleden

De situatie hier van 1 van de indringers in de box

4 maanden geleden

En nu hoor ik je denken 1 van de indringers? Ja tadaaaa

4 maanden geleden

Aluminiumfolie inderdaad! 💪🏼

4 maanden geleden

Hier bewaken ze het fort 🤣👌🏻