9 Reacties
3 maanden geleden
Proficiat met de geboorte van jullie zoontje !
Wat vervelend dat hij alleen maar huilt. Zijn jullie wel nog een aantal uren in het ziekenhuis geweest ter controle ? Hebben ze daar niks gezegd?
Ik ben vorige week bevallen en de baby had ook in t vruchtwater gepoept.
Doordat hij in het vruchtwater heeft gepoept kan hij goed misselijk zijn en wat buikpijn er van hebben.
Daar kan hij ook wat van gaan spugen.
Een tip heb ik helaas niet echt, enigste wat je voor hem kunt doen is hem troosten , bij je houden, praten tegen hem...
Ik hoop voor je dat het huilen niet te lang duurt ♥️
3 maanden geleden
Mijn dochtertje was ook heel misselijk voor de eerste 2/3 dagen na de bevalling. Ik probeerde haar veel op m’n borst te laten slapen dat ze war omhoog ligt ivm het spugen.
Ik legde haar ook op dr zij, ik lag naast haar en was gewoon wakker. Dit is fijn als ze misselijk zijn ook vooral na de voeding.
Je kan white noise proberen of echt in slaap wiegen en dan wegleggen.
3 maanden geleden
Mijn kleintje was ook misselijk maar door vele vruchtwater inslikken en was alleen maar misselijk dronk niet etc en kon erna terug naar ziekenhuis voor geelzucht… ze was ontroostbaar en constant belletjes blazen
3 maanden geleden
Mijn kleintje was ook misselijk maar door vele vruchtwater inslikken en was ...
Tips heb ik niet persee vooral in de gaten houden en evt op de zij liggen met drinken
3 maanden geleden
Gefeliciteerd met je zoontje!
Dit gedrag hoeft niet per se met het vruchtwater te maken te hebben.
Een bevalling is niet alleen voor moeder heftig, ook voor zo'n kleintje. En het is allemaal nog maar héél kort geleden!
En hij is nu natuurlijk ook nog de geborgenheid van jouw baarmoeder kwijt. Ik zou hem in alleen een luier met zijn blote huid op jouw blote huid leggen en zachtjes praten, dan herkent hij jouw stem. Vaak worden ze daar rustiger van.
Anders kun je nog kijken of hij missschien zuigbehoefte heeft, door hem met een speen even die geborgenheid te bieden. Anders even overleggen met je kraamhulp, misschien heeft zij nog meer fijne tips?
3 maanden geleden
Oh wat verdrietig en stressvol! Ik zou inderdaad even goed huid op huid. Alleen luiertje aan en samen onder een dekentje. Proberen te voeden als het lukt. De temp checken. En als het je niet lekker zit de verloskundige bellen, daar zijn ze voor. Zou ik eigenlijk sowieso doen als hij blijft huilen
3 maanden geleden
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Wat vervelend en pittig meteen. Hoe heeft hij in de buik gelegen? Als het aanhoudt, dan kan een chiropractor wellicht helpen. Heel veel huid op huid contact voor nu om samen wat te ontspannen. Sterkte en veel liefs
3 maanden geleden
Anders is een osteopaat misschien nog iets? Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar mijn kraamhulp wel. Zij kwam met haar eigen zoontje bij de osteopaat en die legde zijn hand op het schoudertje en zei meteen "Nou, dat was een pittige bevalling! Hoe lang heeft het geduurd? 14 uur of zo?" en dat klopte precies. Hij kon de oorzaak achterhalen en daarmee kon ze er dus iets aan doen
3 maanden geleden
Gisteren hebben ze een liesbreukje bij ons zoontje geconstateerd. Dat zagen we omdat zijn ene balletje groter was dan de andere. Bij een liesbreuk kan de darm naar beneden zakken en komt dan klem te zitten, dus dat is hartstikke pijnlijk. Het komt vooral voor bij jongetjes. Omdat het bijna niet opvalt (en ons zoontje ook al een paar dagen echt niet zichzelf was), denken we achteraf dat hij er al langer last van gehad heeft. 😕
Ik wil je natuurlijk niet onnodig bang maken, maar misschien zou je het eens kunnen controleren? Wij hebben er ook totáál niet bij stilgestaan dat het zoiets zou kunnen zijn, waardoor hij zoveel huilde.
We mochten meteen naar de SEH komen. Daar zag de arts dat het een liesbreuk is, maar omdat hij nog zo klein is, zijn we doorgestuurd naar het MUMC in Maastricht.