19 Reacties
2 maanden geleden
Ik voed op verzoek, een baby weet heel goed wat hij/ zij nodig heeft en wanneer
2 maanden geleden
Reactie op miamia2023
Ik voed op verzoek, een baby weet heel goed wat hij/ zij nodig heeft en wan ...
Ook met fles? En zit er dan ook wel eens langer dan 4u tussen? En hoe zit jullie “ritme” eruit? Haha zo. Veel. Vragen.
Onze vent slaapt nu de nacht namelijk lekker (tot 5-6u).
2 maanden geleden
Ik maak mijn zoontje niet wakker…dat ritme komt volgens mij vanzelf. Maar ik zou blij zijn als hij er wat langer tussen laat 😅
2 maanden geleden
Bij m’n eerste hield ik me eerst heel erg bezig met schema’s. Zodra ik ging voeden op verzoek kwam er zoveel rust voor ons allebei :) Doe ik nu met mn tweede ook.
2 maanden geleden
Ik probeer een beetje vaste tijden aan te houden, maandag was het heel de dag een uur eerder maargoed dat maakt dan ook niet uit.
Ik maak hem niet wakker voor een voeding.
Vandaag hou hij weer best goed de vaste tijden aan, zou eigenlijk om 4 uur de volgende moeten geven maar hij gaf nu al aan toch nog wat te willen. Geef dan minder omdat ik ook merk dat hij moe begint te worden dus verwacht dat er geen volle voeding in zal gaan.
De ochtenden en de laatste fles gaan steeds best goed en zelfde tijden. De rest is fijn op schema maar in praktijk is het dus ook zeker wel eens op verzoek
2 maanden geleden
Ik voed vanaf week twee op verzoek, ze word altijd vanzelf wakker wanneer ze honger heeft. Ze is nu acht weken en soms zit er wel eens vijf uur tussen maar uiteindelijk komt ze altijd vanzelf wel.
Ik heb lang getwijfeld om ook een schema aan te houden maar dit werkt voor ons allebei prima, zij blij ik blij. Ze heeft haar slaap ook nodig ze kan al zo boos kijken als ik haar wakker maak voor een luier..
2 maanden geleden
Reactie op michelle12345671
Bij m’n eerste hield ik me eerst heel erg bezig met schema’s. Zodra ik ging ...
Jaaa ik merk dat het best “stressvol” is om steeds die tijden zo in de gaten te houden. Maar ons jochie slaapt gewoon zo lekker soms (zeker niet altijd). Ik kom dan niet uit op wat hij nodig heeft per 24u maar ik overweeg dan om de avond fles voor de nacht bijv 150 te geven zodat je toch aan die x aantal cc per 24u komt en hij goed gevuld de nacht in gaat..? Wat is jouw ervaring hiermee?
2 maanden geleden
Wij doen voeden op verzoek (flesvoeding) onze ervaring is vanuit onze eerste dat er vanzelf een ritme komt, en dat ritme zal hij/zij gaan creëren tot die tijd doen wij lekker op verzoek. Kindjes melden zich wel wanneer ze honger hebben. Ene keer iets eerder andere keer iets later dan die 4uur.
2 maanden geleden
Hier alles op verzoek. Maar ook omdat ik gewoon niet snap hoe je een ritme kan krijgen bij zulke jonge baby’s. Ons kjnd wil de ene keer na 2,5 en dan na 4 uur eten en soms maar 90cc en soms wel 150. Ik zie het echt niet zitten om te moeten rekken oid omdat her anders niet klopt? Een ritme volgt uiteindelijk vanzelf is mijn ervaring.
2 maanden geleden
Reactie op Nanna90
Ik houd overdag max 3/4 uur aan. Dit zodat je een dag/nachtritme gaat creë ...
Wij voeden op verzoek en baby heeft zelf een prima nacht ritme. Overdag is het vaak tussen de 2 en 4 uur, snacht slaapt ze zo 6 a 7 uur door 😀
2 maanden geleden
Jaaa ik merk dat het best “stressvol” is om steeds die tijden zo in de gate ...
Ik merk dat als er een dag wat minder in gaat ze dat de volgende dag weer inhaalt 🙂
Zolang hij goed groeit niet te veel vast houden aan wat hij 'moet' hebben volgens de richtlijnen. Gewoon je kindje volgen 🙂
2 maanden geleden
Ons meisje is nu 6,5wk en ik voed op verzoek van haar, overdag is dat tussen de 3 a 4uur.
Soms is het mijn eigen verzoek.
Als ik weg moet bijv, of als er bijna 5u tussen zit. Een enkele keer doet ze dat overdag.
Of zoals vannacht. Gisteravond om 22u voor het laatst gevoed (clusteren) en om 5:15u werd ik wakker van de pijn, ik stond op knappen. Dan maak ik haar echt wel wakker om me uit die stuwing te halen.
Ze dronk niet bijster veel en om 7:30 meldde ze zich zelf weer.
2 maanden geleden
Ik zou overdag niet langer dan 4u tussen laten, je kindje moet overdag ook voldoende voeding binnen krijgen om ‘s nachts langer te kunnen slapen
2 maanden geleden
Wij voeden ook op verzoek maar wel minimaal 2 uur en maximaal 4 uur ertussen.
2 maanden geleden
Jaaa ik merk dat het best “stressvol” is om steeds die tijden zo in de gate ...
Mijn ervaring was eigenlijk andersom… mijn dochtertje kwam steeds eerder dan de ‘planning’ was. Ben toen weer terug gegaan naar kleinere flesjes en vaker gaan voeden zodra ze hongersignalen gaf. En zodra de rust een beetje terug was en we weer een beetje ritme hadden, ben ik overgegaan op grotere flessen met meer tijd ertussen.
Dus wat betreft het langere slapen kan ik je helaas geen tips geven!
Mijn tweede dronk de laatste 3 weken ook heel weinig, liet steeds halve flessen staan. Maar ze zat nu gewoon nog op haar eigen, bovengemiddelde groeicurve :) dat zegt ook genoeg denk ik.
2 maanden geleden
Wij zijn begonnen met voeden op verzoek rond de 3/4 weken. Hij komt nu echt (bijna) elke dag om dezelfde tijdstippen. Tussen 7 en 8 ‘s ochtends, tussen 10 en 11, tussen 13 en 14, tussen 16 en 18 en als laatst tussen 19 en 21. Daarna valt hij in slaapt en wordt hij pas de volgende ochtend wakker. Overdag slaapt hij niet veel, heeft hij ook geen behoefte aan. Vanaf 18 uur wordt hij moe en dan wil hij nog 1 fles en slaapt die vanaf die fles tot de volgende ochtend. Hij is bijna 9 weken en weegt 4,1 kg. Hij krijgt 120cc+4 schepjes
2 maanden geleden
Onze dochter is met 37 weken geboren en was heel klein dus loopt iets achter qua hoeveelheden (nu 9+5 weken). Wij voeden op verzoek, maar dit is automatisch na 3-4 uur. Er zijn dagen dat het wat onregelmatiger is maar op zich wijst het zich vanzelf. Wij geven haar nu 90cc of 120cc. Beetje afhankelijk van haar behoefte. Op dagen dat ze al na een uur komt houden wij nu aan: 30cc na 1 uur, 60cc na 2 uur and so on. Je kan daar een beetje mee spelen zodat je daar wat ritme in hebt. Als je kindje al meer drinkt kan je het natuurlijk aanpassen naar 60 cc na 1 uur, 90cc na 2 uur etc. Hoop dat je hier iets aan hebt, we doen allemaal maar wat haha