54 Reacties

4 maanden geleden

Bij mij begon het (met 38 + 2) in bed rond 00:30. Ik kon niet slapen en kreeg harde buiken, die niet pijnlijk waren, maar wel regelmatiger werden qua timing. Toen op de wc de slijmprop verloren met wat bloed erbij. Harde buiken werden daarna iets pijnlijker, maar goed te doen. Durfde het nog geen weeen te noemen (eerste bevalling was het veeeeel pijnlijker), dus ik twijfelde nog of het was begonnen. Toch maar naar het ziekenhuis gegaan en bleek toen al 9 cm te hebben! Bizar!

4 maanden geleden

Spontaan bevallen met 40+3 ik had al aantal dagen wat buikkrampen maar niet echt bijzonder. Werd ineens wakker en ik dacht oh dit doet best pijn, kwam vrij snel op elkaar ook om de minuut. Dit begon om 06.30 en om 10.30 is mijn dochter geboren. Heb een weeenstorm gehad en dus echt een stort bevalling die 4 uur duurde

4 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Wauw en wist je toen gelijk al dat het je vliezen waren als in voelde je ve ...
Niet te vergelijken met plas, het was duidelijk vruchtwater, het bleef maar stromen

4 maanden geleden

Ik ben bevallen met 40+5 weken. Ik was de dag ervoor nog naar de Ikea gegaan en kwam tijdens het toiletbezoek erachter dat ik wat slijm verloor met rode puntjes erin. Eenmaal thuis aangekomen bleek mn onderbroek helemaal nat te zijn. Vk gebeld en mocht gelijk langs komen. Bleek dus urine te zijn, dus weer terug naar huis. Begin avond kreeg ik wat lichte krampen die onregelmatig terug kwamen. Hierdoor kon ik niet slapen. Vanaf 05:00 zat er wat regelmaat in de krampen en hebben we na 1 uur timmeren de vk gebeld. En na de controle bleek ik 2cm ontsluiting te hebben. Om 21:25 ben ik bevallen van een gezond jongetje!

4 maanden geleden

Reactie op boygirlmom2

Werd je ook wakker van de weeën? Bij de eerste braken snachts om 1.30 me ...
Vind ik moeilijk te zeggen, sliep al weken niet echt lekker meer, dus kan ook zijn dat ik wakker werd omdat ik niet lekker lag. Maar in terug in slaap vallen was in elk geval geen optie meer. Denk dat je alleen maar blij moet zijn als je lekker door een deel van de weeen heen slaapt! Ik was al echt uitgeput toen de daadwerkelijke bevalling begon.

4 maanden geleden

Ik ben eerst ingeleid met een ballon en de dag erop nog met Misoprostol (4 rondes).. Die nacht begon het met gebroken vliezen & 2 cm. ontsluiting, en na 2 uur had ik persweeën en volledige ontsluiting. Uiteindelijk om 04.55 uur bevallen, dus inderdaad ook 's nachts.

4 maanden geleden

Ik ben uiteindelijk als topicstarter vanochtend ook spontaan bevallen 🙈 ik zal morgen een update geven. We maken het beiden goed. Wel echt last van na weeën nog. Ik zal morgen mijn verhaal delen

4 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Ik ben uiteindelijk als topicstarter vanochtend ook spontaan bevallen 🙈 ik ...
Gefeliciteerd!! 🥰

4 maanden geleden

Om 23:15 in de badkamer, trok net de wc door en toen braken mijn vliezen. Echt een film moment de hele vloer zeik en zeik nat en het bleef maar komen😂

4 maanden geleden

Hier begon het net als de eerste bevalling met vage menstruatie krampen. Geen echte weeën. Die kwamen pas na 4/5 cm ontsluiting na breken van de vliezen. Toen in een uur naar 10 cm gegaan 😂

4 maanden geleden

Ik werd vanochtend wakker met een heel onrustig, soort zenuwachtig gevoel in mn onderbuik. Geen krampen maar voelt wek anders dan normaal. Herkent iemand dit?

4 maanden geleden

Vliezen spontaan gebroken in de ochtend rond 8 uur, s middags rond 13 uur eerste (lichte) weeen en om 23 uur baby geboren 😊

4 maanden geleden

Bij onze dochter met 40+6 sochtends bloedverlies. Snachts rond 2 uur begonnen de weeën en savonds met 41 weken is ze geboren. Nu bij ons zoontje begonnen de weeën binnen een uur na het plaatsen van ballonnetje, officieel was het een inleiding, maar het triggerde vooral iets wat al aan het rommelen was. 😊

4 maanden geleden

Bij mijn dochter 2,5 jaar geleden begon het rond 16.30/16.45 met gebroken vliezen, vlak daarna begonnen de weeën al. Diezelfde avond om 21.28 uur bevallen met precies 41 weken. Vorige week dinsdag bevallen met precies 40 weken. Ik stapte om 06.45 uur uit bed om mn dochter uit bed te halen. En toen de eerste (lichte) krampen/weeen. Om 13.40 is mn zoontje geboren 🥰