56 Reacties
één maand geleden
Same same.. alleen maar hazenslaapjes overdag en sporadisch eens een lange slaap.
één maand geleden
Hier ging het zo goed 's nachts en slapen overdag ging ook prima. Maar toen.. slaapregressie/sprong/weetikveelhoejehetwiltnoemenmaarhetgaatminderlekker. Overdag slaapjes van precies 45 min en 's nachts veel onrust en veel vaker willen drinken. Natuurlijk weer van alles opgezocht en gelezen en ik ga het nu zo aanpakken: tussen 0700 en 0830 opstaan, +/- 90 min wakkertijd dan een dutje (die zijn dus 45 min) en 's middags een dutje in bed en proberen te zorgen dat hij de slaapcyclici aan elkaar koppelt. Vandaag is dat gelukt en heeft hij van 1315 tot 1500 geslapen!🥳 Dan weer verder met de wakkertijden en korte dutjes (die doen we over het algemeen in de wandelwagen die in de gang staat met de Rockit aan) tot bedtijd (tussen 2100 en 2200). Voor de bedtijd zorgen dat er wakkertijd tussen zit dus uiterlijk tussen 1900 en 2000 het laatste dutje.
één maand geleden
Sorry hier eigenlijk best goed 😬
Van 9:00 -10:30 uur
Van 12:00-13:00 uur
Van 16:00-17:00 uur
Dan om 20:00 naar bed, 22:00 uur voeding en dan vaak wakker om 7:40 uur. Soms wel speen erin doen in de nacht, maar vaak ook 1 ruk.
één maand geleden
Hier overdag alleen maar hazelslaapjes van 30-40 min (4-5 keer) en wakker rond 2:30 en 6:00 voor voeding. Tussendoor wakker voor speen… en dan definitief wakker om 7…. Soms is ze wakker tussen 5-6 😵💫. Die hazelslaapjes waren er altijd en ze heeft nog nooit langer dan een uur overdag geslapen.
één maand geleden
Al snel deed onze meid korte slaapjes overdag 4 a 5 keer en in de nacht slaapt ze door vanaf 23:15/00:00 en verschilt het wanneer ze wakker wordt meestal tussen 07:00 en 09:00 voor haar eerste fles soms een uitschieter tot 10:00! Na eerste fles slaapt ze nog ongeveer 2 uur en daarna beginnen de hazenslaapjes.
één maand geleden
Reactie op MvN22
Hier ging het zo goed 's nachts en slapen overdag ging ook prima. Maar toen ...
Fijn!! En hoe zorg je ervoor dat je de cycli aan elkaar koppelt?
één maand geleden
Reactie op Birgitte123
Fijn!! En hoe zorg je ervoor dat je de cycli aan elkaar koppelt?
Vanaf 40 minuten zat ik klaar en bekeek ik hem op onze babyfoon en zag dat hij zijn oogjes even opende en voor zich uitkeek (ik stond op de gang voor zijn kamer), zodra hij wilde beginnen met huilen (jammeren) stopte ik gauw zijn speentje terug en aaide hem even en toen weer gauw kijken op de camera wat er gebeurde. Na ongeveer 5 minuten zag ik hem weer onrustig worden en zijn speen was er weer uit en toen deed ik hetzelfde alleen nu bleef ik er even naastliggen voor het geval het weer nodig was en ik niet weer door de deur moest binnenkomen. Ik heb hem toen bewust niet extra geaaid en gesust want ik wil dat hij het zelf leert. Uiteindelijk was dat niet meer nodig (ernaast liggen) dus na 5 minuten de kamer verlaten.
één maand geleden
Hier ook drama. Overdag slapen was sowieso al niet echt z’n ding, maar het is nu helemaal moeilijk. Met een slaapje van 45 minuten ben ik al erg blij. Meestal wordt ie na 30 minuten wakker. Soms krijg ik m dan nog weer 30 minuten in slaap, meestal niet. ‘s nachts nu ook weer vaker wakker en soms krijst ie nu echt alles bij elkaar. Ik hoop dat we hier snel doorheen zijn 😅
één maand geleden
Reactie op simbamimi
Brengen jullie je kindje voor 09:00 naar bed als ze vroeg wakker zijn? Hier ...
Tot 6 maanden sowieso doen, wij deden het bijna tot een jaar want het was anders niet te doen. Oververmoeidheid creëert ook slechte slaap.
één maand geleden
Hier is het nooit goed gegaan. Alleen de eerste paar weken sliep ze langer. Nu al maanden hazenslaapjes en slaapt het liefst op mij. Pff ik snak naar langere dutjes in bed. Mn verlof is voorbij maar ben nergens aan toe gekomen. Alleen maar bezig met in slaap wiegen, wegleggen, wakker repeat. De nachten komt ze ook nog 2x voor voeding en tussendoor onrustig, daarnaast m'n peuter nog minimaal 3x per nacht wakker. Volgende week starten bij een nieuwe baan, dat wordt wat😵
één maand geleden
Reactie op Loosha94
Hier overdag alleen maar hazelslaapjes van 30-40 min (4-5 keer) en wakker ...
Hier exact zo, alleen dan wakker om 5 ipv 6, en definitief wakker om 7.
Ze gaat hier tussen 6 en 7 ook de nacht al in, wil niet rekken dat werkt alleen maar averechts volgens mij. Slapen doet slapen zeggen ze altijd bij die kleintjes 😊
Wij geven nog wel een fles om 22:30 maar wil gaan kijken of we die er uit kunnen halen, lees meerdere verhalen dat baby's dan juist langer doorslapen.
één maand geleden
4 maanden slaapregressie, onze sliep helemaal niet meer🤪 slaapt nu ineens vaak de nacht weer door!
één maand geleden
Reactie op Boomklevertje
Hier exact zo, alleen dan wakker om 5 ipv 6, en definitief wakker om 7.
Ze ...
Hier zijn we 1,5 week geleden gestopt met de fles van 22.30 uur. Mijn dochter gaat ook tussen 6 en 7 de nacht in, we merkte dat de laatste fles haar diepe slaap echt onderbrak. We zijn “gewoon” gestopt en sliep eigenlijk meteen door.
Door de 4 maanden sprong/regressie is ze nu erg wisselend wakker. Van half 4 tot 7 uur 🫠 overdag slaapjes van vaak 45 minuten, soms een uurtje.
Het was op 1 hand te tellen maar ze heeft wel eens middagdutjes gedaan van 2 uur. Hopelijk komt dat er ooit weer in haha.
één maand geleden
Reactie op DiedeH94
Hier zijn we 1,5 week geleden gestopt met de fles van 22.30 uur. Mijn docht ...
Hoe groot is haar fles die ze dan nu tussen 6 en 7 krijgt? Onze dochter drinkt tussen de 90 en 130 in 1 keer dus ben bang dat ze daar de nacht niet op doorhaalt. En nu met de nachtfles komt ze 1x en dat is helemaal prima, maar hoop niet dat het 2x wordt straks 😅
Vanavond voor het eerst proberen, al loopt natuurlijk alles anders. Ze wou niet slapen dus ligt nog maar net 10 minuten 🙈