172 Reacties

één maand geleden

Jup hier hetzelfde probleem.. mijn man kon helaas maar een week vrij nemen dus hij is sinds woensdag weer aan het werk. Donderdag hebben we geen oppas voor onze dochter van 2,5 dus ben dan met 2 kids. Gister hebben we nog oppas gezocht, omdat ik net een week bevallen ben nog best wel veel last heb en het niet voor me kon zien met 2 kids. Zij wilt namelijk continu vermaakt worden en dat snap ik, want dat is de leeftijd en zij heeft mij ook nodig, alleen is dat gewoon zo lastig met een baby erbij😓 en mijn herstel laat het ook niet toe om al veel met haar te kunnen spelen. Hoe meer ik doe hoe meer pijn ik weer krijg. Ik kijk er bijv ook tegen op om aankomende donderdag te zijn met 2 kids, omdat ik weet dat het super pittig gaat worden, maar goed, we zullen er hoe dan ook een draai in moeten gaan vinden..

één maand geleden

Hier ook een meisje van 3,5 rondlopen en een baby van 3 weekjes. Mijn man denkt soms een beetje te makkelijk over het ouderschap en piept er vaak tussenuit om iets voor zichzelf te gaan doen. (Hij heeft 6 weken vakantie nu) Dan sta ik er ook alleen voor.. soms is het echt wel lastig! Maar over het algemeen loopt het best goed hier! Gaat allemaal een beetje vanzelf.. Ik probeer onze peuter er vee bij te betrekken en ze vind het dan ook leuk om spulletjes voor mij te pakken.. luiers enz. Dat gebruik ik dan een beetje als ik iets nodig heb en er niet bij kan🙈🙈 Win win situatie! Verder ervaar ik alleen wat moeite als ik echt wat wil doen voor mezelf.. even douchen enzo zit er niet echt in omdat onze baby ook het liefste op mijn borst slaapt.. douchen doe ik dan als mn moeder toevallig even langskomt of als mn man thuis is.

één maand geleden

Hier ook! Een erg drukke dochter die graag vermaakt wilt worden. Mijn vriend was een weekje thuis, dus ben sinds maandag alleen. Ik gebruik draagdoek of zak voor nood, zet evt een serie of film aan voor m’n dochter want ja, het is gewoon pittig! Maar ze houd hier ook van tekenen of schilderen. Dus ik zou zoeken naar wat makkelijke binnen activiteiten waar jij niet per se aan mee hoeft te doen. (Ik raad knutsel zooi inslaan bij de action erg aan😂) Ik had toevallig gisteren flink wat angst om voor het eerst naar buiten te gaan met 2 kids. Ben een klein blokje om gegaan en een leeg speeltuintje tegen gekomen. Dat deed voor iedereen even wonderen! U got this

één maand geleden

Hier ook hoor en dan is onze zoon 4,5. Hij kan gelukkig heel veel zelf maar soms wilt hij gewoon mama. Vanmorgen bijvoorbeeld ik ben z’n broertje aan het aankleden en wassen en hij wilde dat ik hem hielp met afvegen. Maar dat moet dan meteen alla minute en dan moet hij wachten. Gisteren een onrustig dagje want Robbie kon niet alleen slapen en wilde alleen mij. Super lastig want Niek die wilde spelen. Dus zodra Robbie sliep even gespeeld. Maar merk wel dat ik kapot ben. Gelukkig doet m’n vriend veel als hij thuiskomt van werk voetballen met Niek. En we proberen zoveel mogelijk als Robbie slaapt samen nog even te voetballen. M’n draagzak komt volgende week vrienden hadden die geleend. Dus dan hoop ik m’n handen “vrij” te hebben. Helemaal met de schoolvakantie dat is leuk en gezellig maar man wat een onderneming. Ik zat er woensdag ook even doorheen. Maar na een potje huilen gister ondanks alles een goeie dag.

één maand geleden

Het is zwaar, maar het regelt zichzelf echt allemaal❤️ komt goed

één maand geleden

Hier is onze oudste 2 jaar en onze jongste 5 weken.. mijn vriend ging een week na de geboorte alweer werken. Helaas is het bij ons niet goed gegaan en heb ik nu een postnatale depressie. Dit meer omdat onze jongste zo ontiegelijk veel huilt, krijsen echt 4 uur aan 1 stuk door. Ik heb dan ook hulp elke dag van mijn ouders of schoonouders. Onze oudste is op maandag dinsdag en woensdag thuis. Dit is nu in mijn eentje niet te handelen. Op donderdag en vrijdag gaat ze naar kinderdagverblijf 🙂. Ik zou je aanraden een draagdoek of draagzak te gebruiken, en je peuter overal bij proberen te betrekken en mee laten helpen. 🙂

één maand geleden

Ik kan me het nog herinneren van m'n 2e dat ik er zo tegenop zag! Uiteindelijk ging het best goed! Zolang ik niet bedacht day ik dingen in het huishouden wilde doen ofzo😅 Ik vond vooral het voeden lastig, maar had een mandje met speelgoed waar de oudste alleen mee mocht spelen als ik aan het voeden was, zo blijft dat speelgoed leuk. En vaak las ik ook terwijl ik voedde een boekje voor oid.

één maand geleden

Mijn man gaat zondag weer werken. Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn met 2 kinderen thuis (baby van 3 weken en peuter van bijna 3 jaar). Zie er ook wel tegenop.

één maand geleden

Het is heel stom maar het regelt zich vanzelf. Advies is vooral zonder verwachtingen die dag in te gaan. Niks opgeruimd? Jammer dan. De hele dag filmpjes aan gehad? Prima. Nog in de pyjama als je man komt?het zei zo. Dat komt allemaal wel weer :)

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

Het is heel stom maar het regelt zich vanzelf. Advies is vooral zonder verw ...
Dit is echt een fijne tip, ga ik meenemen, dankjewel 🥺🤍!

één maand geleden

Hier hetzelfde met kleuter, peuter en baby. Volgende week gaat man weer aan het werk. Heb niet echt tips, behalve niet te gaan wanhopen want dat pakken de kids feilloos op.. Ik laat het maar gaan 🙈 als iedereen eten en drinken heeft gehad en is verschoond en savonds warm eten klaar staat dan vind ik het prima! Als baby 6-8 weken is ga ik weer aan de slag met het slapen in eigen bedje en gelukkig is dan de zomervakantie voorbij! 😄

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

Het is heel stom maar het regelt zich vanzelf. Advies is vooral zonder verw ...
Klopt. Ik zeg ook altijd de was? Dat ligt er morgen ook nog wel. Terwijl ik heel erg van het opruimen en alles netjes was. Door m’n vriend kan ik dat loslaten.

één maand geleden

Gaat je peuter geen enkele dag naar de opvang?? Dat is erg pittig! Goed wat erg handig is is in de ochtend als jullie met z’n 2en zijn of in de avond alles klaarzetten wat je nodig hebt op een dag. Denk aan luiers, doekjes, kleding, bordjes, bekertjes, evt al fruit snijden. Dan kan je gedurende de dag gewoon “overleven” zonder ook nog huishouden te doen. Wat ik altijd heel fijn vond was in de ochtend een rondje boodschappen. Dus eerst baby voeden. Dan in de draagdoek, peuterboeken de buggy en gaan. Dan heb je zeker 1 uur rust aan je hoofd. Dan afhankelijk van de situatie dit na het middagslaapje peuter nogmaals doen richting een speeltuin ofzo. Tijdens het middagslaapje van je peuter verplicht zelf ook rusten met de baby. Niet gaan opruimen ofzo. De eeeste weken zijn even bikkelen. Maar daarna wordt het steeds makkelijker. Mealpreppen in het weekend of bestellen. En kraamvisite laten komen. Die houden de peuter ook bezig.

één maand geleden

Oh ja en niet te moeilijk doen over schermtijd deze periode

één maand geleden

Oh en kindjes vanaf een jaartje of 2 vinden het heeeeeerlijk om taakjes uit te voeren en te helpen. Dus vooral luiertjes laten pakken. Evt hun eigen pop verschonen. Dat soort dingen. Ik had voor tijdens de voedingen schoenendozen met “bijzonder” speelgoed. (Knutselprulletjes, vingerpoppetjes). Mocht ze een doos uitkiezen en ermee spelen. Ik ben vanaf volgende week alleen met kindje van 4,2 en baby van 2 weken. Gelukkig alleen op de vrijdag!

één maand geleden

Reactie op kich

Gaat je peuter geen enkele dag naar de opvang?? Dat is erg pittig! Goed wa ...
De gastouder is zelf met verlof 😅 Ze gaat nu iig de maandag naar mijn moeder en op woensdag is mijn man thuis, dus dat scheelt al een hoop! Wat een slimme tips om al veel klaar te zetten. Die gaan we zeker onthouden.

één maand geleden

Bedankt voor jullie tips en vooral ook de herkenning! Ergens in mijn hoofd had ik "er zijn zoveel vrouwen die dit doen en die hoor je ook niet, dus niet piepen" in mijn hoofd. Maar heel fijn dat ik niet de enige ben die er wat tegenop ziet. 😅

één maand geleden

Pfoee ik vind dit ook wel spannend hoor! M'n vriend heeft nog een ruime week verlof en dan moet ik het ook alleen gaan doen. En dan heb ik het nog luxe, eigenlijk ben ik alleen op maandag de hele dag alleen thuis met twee kinderen. Oja, en een hond die ook wel wat aandacht nodig heeft 😅 Ik weet nog dat ik het bij de eerste al spannend vond om alleen met hem te zijn in het begin en dat is ook vanzelf allemaal goed gekomen. En inderdaad: vooral niks moeten van jezelf en als het huis een puinhoop is, dan is dat maar zo.

één maand geleden

Wat je ook nog zou kunnen doen is in de ochtend al snackbakjes maken. In de ochtend slaapt de baby hier vaak het beste. Je kan dan bijvoorbeeld al een lunchtrommel met gesmeerde broodjes in de koelkast zetten, fruit, evt gevulde bekers. Als er dan honger of dorst is hoef je dat alleen nog maar te pakken! Werkt ook goed voor jezelf om goed te blijven eten

één maand geleden

Het is echt even puzzelen denk ik, En dan rol je er vanzelf steeds meer in. Ik heb nu 3 kinderen van 3,5 en 1,5 en een baby van bijna een week. Ook ik denk hoe gaan we het doen straks. Maar het zal zichzelf vast wel wijzen en op den duur er een goeie ritme in vinden. Ze moeten allemaal wel eens op elkaar wachten