172 Reacties

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Bedankt voor jullie tips en vooral ook de herkenning! Ergens in mijn hoofd ...
Die hoor je waarschijnlijk niet omdat ze zich schamen denk ik. Het is niet altijd leuk. Net zoals ik voordat Robbie er was m’n oudste ook niet altijd leuk vond. Dan denk je echt oh hoe gaan we deze dag doorkomen want ik wil gewoon in bed en onder de dekens kruipen. Maar dat wilt niet zeggen dat ik niet van hem hou want ik hou zielsveel van hem en wil hem nooit kwijt.

één maand geleden

Hier hetzelfde, 1,5 jr en 2 weken. Iedereen om me heen met meer kinderen zegt dat het echt wel goed komt, en ik kreeg het advies alles te doen zoals ik al deed met de oudste (zelfde ritme), en dan nu “gewoon” de kleine erbij. Geen idee of het gaat lukken, vind het ook spannend. Maar het is niet anders, dus ik probeer het maar als een uitdaging te zien: hoe leuk als je straks merkt dat het lukt!

één maand geleden

Reactie op Chloé

Hier ook een meisje van 3,5 rondlopen en een baby van 3 weekjes. Mijn man d ...
Wat fijn om te lezen dat mijn partner niet de enige hierin is😂 Die van mij piept er ook vaak tussen uit voor tijd voor zichzelf. En hij heeft ook 6 weken vakantie..

één maand geleden

Reactie op samp90

Wat fijn om te lezen dat mijn partner niet de enige hierin is😂 Die van mi ...
Aaaah ik vind het soms wel moeilijk want ben dan bang dat hij het normaal gaat vinden dat ik makkelijk in mn eentje zorg voor onze meiden. Maaar aan de andere kant doe k het liefste ook weer alles zelf.. 😅😂

één maand geleden

Maak jezelf vooral niet gek wat je te kort komt , kijk vooral na na wat je wel kan en voel je vooral niet schuldig , je peuter zal hier aan moeten wennen en dat is juist net goed .. ik heb zelf een dochter van 9 en zoon van 7 en dan tweeling van 2 en dan weer tweeling van 6 weken en ben vaak genoeg met ze allemaal alleen vooral nu ze vakantie hebben .. je kan dit en twijfel niet aan jezelf en tuurlijk bij mij is het ook soms een uitdaging en zwaar maar je kan dit heb vertrouwen in jezelf en ben lief voor jezelf 🥰

één maand geleden

Hier gaat t eigenlijk best prima. Mijn man is vandaag groot gedeelte van de dag weg, ik merk dat Maud nu echt een stuk rustiger is dan als hij er wel is. Ze daagt niet meer alles uit maar wil ineens zo veel dingen doen voor mij omdat ik dus wat meer met Yinthe bezig ben (regeldag vandaag 🥲) En daar maak ik ook gebruik van! Want dan is ze gewoon echt op zn liefst en beloon ik haar dan ook voor! Als ze vervelend wordt dan stuur ik haar na 2 waarschuwingen de hoek in en dan is t 3 min zitten en sorry zeggen en meestal krijg ik al een keiharde sorry vanuit de hoek haha Ook dat hoort er bij! Maar t valt mij allemaal reuze mee zoals zij t doet als mijn man niet thuis is.

één maand geleden

Blij al die herkenning. Ik moet zeggen alleen met twee kinderen ik kan er nog niet eens aan denken. Vraag me soms af hoe we straks overleven zonder de kraamzorg. Ventje te veel afgevallen, borstvoeding en flesvoeding, BV op peil brengen, mannetje laten aankomen, zelf nog slecht ter been zijn. Ik vraag me evht af hoe doet iedereen dit. Ik kan van hem niet goed genieten en van mijn dochter geniet ik ook niet meer als voor zijn komst. In hoop zo dat dit snel over gaat. Elk moment van de dag ben ik in tranen..

één maand geleden

Reactie op saartje2024

Blij al die herkenning. Ik moet zeggen alleen met twee kinderen ik kan er n ...
Het wordt beter! Even doorheen bikkelen. Wij zijn nu een beetje gewend na 3 weken

één maand geleden

En hoe gaat het er nu bij jullie aan toe? Hoe ervaren jullie het? Morgen ben ik voor het eerst een hele dag thuis met 2 kids, als jullie nog tips hebben hoor ik dat graag!

één maand geleden

Ik vind het nog wel pittig. De oudste van 4,5 is veel boos op mij, omdat ze nu de aandacht moet delen. Heel begrijpelijk, maar dan heerst er wel een boel stress. Als mijn baby zoon dan opeens besluit om het ritme om te gooien, dan weet ik ook even niet wanneer ik wat kan doen. Draagzak hebben we, maar is hij toch nog echt te klein voor. Het is nog zoeken. 🙃 Bij jullie?

één maand geleden

Zoontje is nu 2,5 week en mn dochter is 4 jaar. Vandaag vol goede moed een rondje gewandeld en naar een speeltuin gegaan. Mn bekkenbodem voelt alsof het eruit valt en alles beneden is weer helemaal gezwollen. Ook bloed ik meer dan voorheen. En dat alleen vanwege een stukje wandelen. Ik wil graag weer leuke dingen ondernemen voor mn dochter, want het is wel erg saai voor haar om alleen maar thuis te zitten met ons. Ik voel me daar best schuldig om en ze zit nu ook in een hele opstandige fase. Dus thuis blijven is voor niemand leuk, maar ik kan gewoon nog zo weinig…

één maand geleden

Hier een peuter, kleuter en een newborn. Zag er ook best tegenop. Mijn man is nu 2wkn weer aan het werk en baby is bijna 4wkn. Mijn man kleedt smorgens de twee oudsten aan en zet ontbijt klaar voor hun. Als baby heel even slaapt dan zet ik snel tussendoortjes en lunch klaar. Voordat ik moet voeden zorg dat ze eten/drinken hebben gehad of erbij kunnen en naar de wc zijn geweest. In de eerste week was het echt zoeken en het was hier echt niet altijd gezellig maar deze 2e week gaat al een stuk beter. We hebben een grote tuin dus ze zijn veel buiten en ze hebbdn veel meer schermtijd dan normaal maar het is alsnog hard werken met 3 kleine Kids! Vanaf volgende werk gaan ze een keer een middag naar familie zodat ik wat rust heb. Nu is iedereen nog op vakantie dus sta er alleen voor. Mijn tip is om niet te gaan wanhopen en de rust te bewaren, anders heeft iedereen er last van, inclusief baby. Succes, je kunt dit!

één maand geleden

Hier is het alles meegevallen. Het is natuurlijk wel even zoeken wat werkt. Het enige pittige vind ik dat onze baby tussen 18:30u en 22:30u zijn huiluurtjes heeft en niks lijkt te helpen om hem rustig te krijgen. Onze peuter gaat op maandag en donderdag naar de opvang, dus die 2 dagen kan ik echt even ontspannen

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Ik vind het nog wel pittig. De oudste van 4,5 is veel boos op mij, omdat ze ...
Draagdoek? Kinderwagen en even naar een kleine speeltuin

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Ik vind het nog wel pittig. De oudste van 4,5 is veel boos op mij, omdat ze ...
Herkenbaar ! Mijn andere zoon is 5 en is ook erg boos op mij vaak omdat hij regelmatig moet wachten omdat er een voedings moment is of als hij weer huilt . Hij snapt niet waarom hij dan niet eerst de aandacht krijgt . Erg lastig

één maand geleden

Ik mag vandaag voor het eerst alleen met de baby de kleuter en peuter ophalen bij de opvang en daarna de avond alleen doen. Baby is tussen 18.00-22.00 erg onrustig. Ga dus proberen de oudere 2 naar bed te brengen met de baby in de draagdoek

één maand geleden

Reactie op layla223

Zoontje is nu 2,5 week en mn dochter is 4 jaar. Vandaag vol goede moed een ...
Niet schuldig voelen hoor. Je dochter overleefd echt wel wat saaiere weekjes en jij als mama verdient de tijd om goed te herstellen. Kun je wat extra hulp vragen in je omgeving? Zodat je keer kan liggen en je bekken en baarmoeder kunnen herstellen?

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

Draagdoek? Kinderwagen en even naar een kleine speeltuin
Hier niet mogelijk helaas. We hebben wel voor de deur een klein “speeltuintje” maar staan letterlijk 2 toestellen waar ze beiden nog te klein voor is.. dus dan heeft ze mijn hulp nodig. Andere speeltuin is zeker wel 7/8 min lopen en dat vind ik nog te spannend. Echt jammer, want vind t zo zonde om de hele dag thuis te zitten met ze

één maand geleden

Mijn vriend is nog thuis tot 4 weken (zitten nu in week 2) en onderneemt veel met onze dochter. Ik ben voornamelijk met de baby. Ik merk dat hij het heel intensief vind met een bijdehante hele drukke peuter. Daardoor is hij regelmatig geïrriteerd en onaardig tegen haar wat ik dan weer enorm moeilijk vind omdat ik haar heel erg mis juist en het mis leuke dingen met haar te kunnen doen. Kan echt niet wachten tot ik genoeg hersteld ben en straks lekker met haar en die kleine in de wagen door Artis kan banjeren.

één maand geleden

Niet stressen! Hier een peuter die morgen 2 wordt en een tweeling na 3 weken moest mijn partner weer aan het werk .. ja af en toe moeten ze allemaal even wachten maar denk als je zelf relaxte bent dat de rest ook relaxte is. Moet wel zeggen dat wij een super relaxte tweeling hebben. Heel rustig veel slapen