21 Reacties
3 maanden geleden
Kan je niet vragen of je moeder al naar jullie kan komen? Dan kan de kleine wel doorslapen maar mocht je weg moeten of graag willen dat de kleine weg gaat naar oma dan kan die slapend wellicht meegenomen worden of lekker doorslapen in eigen bedje. Je moeder is er dan i. Ieder geval al voordat het misschien een stort bevalling of weeenstormen word.
3 maanden geleden
Bij mijn eerste duurde het ook langer. Deze keer had ik ook tussen 3 en 4 weeën, al snel kwamen ze elke 3 min. Maar nog te licht. Hebben toen tot d epchtend gewacht en oudste naar mijn ouders gebracht. Uiteindelijk werden de weeën van half 11 heftiger, 12 uur naar ziekenhuis en Om 2 uur bevallen.
Maar wat er inderdaad word gezegd bij twijfel je moder al laten komen, dit was ook ons plan geweest als we snachts al naar het ziekenhuis zouden gaan.
3 maanden geleden
Bedankt voor de reacties! Denk dat ik zo mijn man maar eens wakker ga maken en dan toch maar mijn moeder bellen inderdaad. Vorige keer overdag weeën en kon ik goed bezig blijven, zit nu een beetje om me heen te kijken tussen de weeën door haha. Iemand nog ideeën om te tijs te doden (mocht dit nodig zijn)?
3 maanden geleden
Ik heb sinds vanavond wat regelmatiger weeen. Hebben al contact met het ziekenhuis gehad, als t nog regelmatiger wordt moeten we weer bellen en voor de zekerheid langs. Mijn schoonmoeder slaapt nu hier, voor als we toch vannacht nog richting ziekenhuis moeten. M'n weeen kwamen elke 10 minuten, toen werd het weer minder, zit nu weer om de 9,5 minuut. Ik slaap dus tussendoor, maar echte nachtrust krijg je niet als ze toch elke 10 min komen😂
3 maanden geleden
Reactie op MarEz3007
Ik heb sinds vanavond wat regelmatiger weeen. Hebben al contact met het zie ...
Oh fijn dat je schoonmoeder bij jullie slaapt! Ik lig nu maar op de bank een serie te kijken. Weeën komen ongeveer om de 5 minuten. De bedoeling is om thuis te bevallen deze keer, dus mijn dochter zal op een gegeven moment toch naar mijn moeder moeten. Heb toch nog niet gebeld en wacht het nog heel even af. Man ligt ook weer te slapen😅
3 maanden geleden
Spannend! Ik hoop voor je dat het doorzet🤞 mijn weeën begonnen gevoelig te worden rond 1500, belde de vk om 1600 en om 1830 was onze dochter er (2e kindje) dus het kan ineens heel snel gaan. Blijven timen en als het regelmatiger wordt echt niet te lang wachten met bellen!💕
3 maanden geleden
Reactie op Jannekek19
Oh fijn dat je schoonmoeder bij jullie slaapt! Ik lig nu maar op de bank ee ...
Ah ja scheelt dat je thuis kan bevallen! Desnoods slaapt ze lekker door als je toch ineens snel zou bevallen.. ik moet een keizersnede krijgen (staat eigenlijk volgende week gepland), dus wil echt op tijd aan de bel trekken, voordat het te hard gaat🥲. Zit nu weer op elke 9,5 minuut. Ik kreeg om half 10 de instructie om het een uur aan te kijken. Als de weeen welke 10 minuten of sneller zouden komen dan moest ik voor de zekerheid langs. Vanaf toen werd het natuurlijk minder frequent haha. Maar zit nu toch al weer een uur op frequenter. Nu de twijfel wanneer ik mijn vriend wakker maak en wanneer ik weer moet bellen 😅. Ik heb dit bij de eerste nooit gehad, toen wat het gewoon duidelijk dat het begon..
3 maanden geleden
Reactie op MarEz3007
Ah ja scheelt dat je thuis kan bevallen! Desnoods slaapt ze lekker door als ...
Oh zo onzeker ja! En dan ook nog dit tijdstip, super irritant. Ik ben ook steeds bang dat het toch niet doorzet oid, maar zit al een tijd op elke 5 min dus verwacht het toch wel haha. Mijn moeder woont op 5min rijden afstand dus scheelt ook. Wil haar ook niet onnodig vroeg wakker maken.
3 maanden geleden
Reactie op Jannekek19
Oh zo onzeker ja! En dan ook nog dit tijdstip, super irritant. Ik ben ook s ...
Nee dan snap ik het heel goed. Zeker als ze zo dicht bij woont en je thuis wilt bevallen dan heb je wat meer speling. Maar zodra je merkt dat je zelf onrustig wordt van het idee kan je al vragen om standby te staan.
3 maanden geleden
Het kan heel snel gaan bij de tweede! Bij mijn eerste had ik rond 23:00u dat de weeën echt (nog onregelmatig) kwamen en is ze pas de dag erna iets na 17:00u geboren… bij de tweede werd ik om 1:00u wakker dat ik dacht ah dit zijn beginnende weeën, onder de warme douche gaan staan en om 2:15u kwam er regelmaat in. Om 4:00u was de vk hier en zat ik al op 4-5cm ontsluiting en zijn we direct naar het kraamhotel gegaan. Iets na 7:00u is onze tweede dochter geboren. Het scheelt dat je thuis wil bevallen, want dan kan je kleine nog doorslapen. Maar het kan dus wel heel snel gaan ook al duurde het bij de eerste wel lang. 😉 Veel succes!! 🍀
3 maanden geleden
Heb je al gebeld? Ik twijfelde ook maar ik had dus ook hele korte niet zo intense weeen. Wel al een uur regelmatig en vrij vlot. Uiteindelijk gebeld moeder en VK en eerste check zat ik op 8cm. Geen tijd meer ergens te gaan en 1,5 uur nadat ik ze had gebeld werd onze zoon thuis in bad geboren 😅
3 maanden geleden
Ik zit in hetzelfde schuitje. Alleen bevalling 2 ging veel sneller dan deze bevalling. Ik lijk stil te hangen … heb ook nog niet gebeld. Wel vanaf 00:32 wakker, helaas
3 maanden geleden
Hoi ik zou gelijk bellen zodra je denkt oh dit doet best pijn.
Ik werf namelijk wakker met "buikpijn" en ik dacht ja hoor weer valse start zeker... toen deed het toch best zeer en stuurde ik om 06.30 een Apple naar m'n schoonzus : het begint help kom hier heen 😆.
Ze reageerde niet want ze sliep nog. Dus de verloskundige kwam 30 min later die had ik ook gebeld en die zei als je nog in bad wilt bevallen moeten we nu gaan. Mijn vriend heeft toen haar gebeld en ze was er binnen 15 minuten.
Dus ja je raad het al ik ben naar het geboortehuis gegaan met alleen de verloskundige 😆 want ze was niet optijd en wij konden niet langer wachten.
10.30 was m'n dochter geboren Dus vanaf de eerste weee duurde het maar 4 uur.
Zou dus het zekere voor 't onzekere nemen 😝
3 maanden geleden
Uiteindelijk rond 5u gebeld, mijn moeder en vk waren er rond 5.15u en om 7u is onze dochter Mara geboren! Mijn moeder heeft gewacht mijn oudste dochter uit bed te halen tot een moment dat de persweeën wel erg heftig werden. Ze heeft toen even beneden gewacht zodat ze de kleine nog even konden komen bewonderen na de bevalling🥰