19 Reacties

23 dagen geleden

Hier 6 flessen van 150 en rond 19/20 naar bed

23 dagen geleden

Rond 20:00 laatste fles slaapt door tot 06:00 soms komt ze om 04:30

23 dagen geleden

Reactie op Wensmamateatske25

Hier 6 flessen van 150 en rond 19/20 naar bed
Hoelaat begin je dan?

23 dagen geleden

Ik geef borstvoeding via een schema. De laatste voeding wordt bij ons rond half 11 gegeven en dan slaapt ze goed door. Moeten haar wel wat wakker maken maar dit werkt voor ons.

23 dagen geleden

Reactie op Mamma24

Hoelaat begin je dan?
Hangt ervanaf hoelaat ze sochtends wakker word en hoelaat overdag haal flessen zijn dat wil wel eens een uurtje verschillen

23 dagen geleden

Hi, Hier krijgt hij 4 flessen van 180 cc, de laatste fles is tussen 18:00 en 19:00 uur. Hierna gaat hij de nacht in. Soms komt hij in de nacht tussen 3 en 4, als zijn speen niet meer werkt dan krijgt hij een flesje, maar meestal slaapt hij door tot 6:30/07:00 uur.

23 dagen geleden

Soms heeft mijn zoon nog net een toetje nodig. Dat al geprobeerd?

23 dagen geleden

Hier rond 19 / 20 uur de laatste fles. Gaat daarna de nacht in. Slaapt vaak de nachten door tot 7 a 8 uur in de ochtend. Soms meld meneer zich nog in de nacht tussen 4 en 5 uur. Hij krijgt 4 a 5 flessen van 150 a 180 cc.

23 dagen geleden

Ben ik de enige waarvan de baby overdag echt nog om de 3uur drinkt? 😅 de mijne krijgt echt zeker wel 6 flessen van 150+5 .. als ik het ophoog gaat hij spugen

23 dagen geleden

Onze dochter is 11 weken. Wij doen 3x 150 en 2x 180. Voor de laatste voeding wekken we haar dan wel om 23u. Met de flessen van 180 cc spuugt ze geregeld. Durf hierdoor nog niet over te gaan op 4x 180cc....

23 dagen geleden

Reactie op LisSel

Ben ik de enige waarvan de baby overdag echt nog om de 3uur drinkt? 😅 de m ...
Haha dat idee kreeg ik ook 🙈, onze dochter is 10,5 week en krijgt 6 flessen van 120+4. Hiermee spuugt ze al best wat, hebben even geprobeerd op te hogen maar spugen leek wat erger te worden. Laatste fles zit meestal ergens tussen 22.00-23.00.

22 dagen geleden

Ik lees even mee en ben ook wel benieuwd. Ik lees van veel dat de laatste fles al rond 20.00 wordt gegeven. Ik geef die nog tussen 22.00 en 23.00, maar merk nu dat hij de ochtendfles niet leegdrinkt. Is dat dan het moment om het te vervroegen/weg te laten? Krijg hij dan wel genoeg binnen als het 4x 180+6 is? 13 wkn en ik schat ongeveer 6kg

22 dagen geleden

Reactie op Marieriek

Ik lees even mee en ben ook wel benieuwd. Ik lees van veel dat de laatste f ...
Onze dochter ligt vaak om 19u of half 7 zelfs in de avond al op bed te slapen.. die fles tot 20 uur redden wij niet. Wij geven ook nog gewoon de fles rond half 11 (droomvoeding) in de avond. Dan slaapt ze vaak door tot 7u☺️. De ochtend fles drinkt ze ook niet altijd helemaal leeg. Af en toe proberen we een keer haar zelf te laten komen maar dan komt ze rond 2u in de nacht.

22 dagen geleden

Reactie op Wendyelst

Onze dochter ligt vaak om 19u of half 7 zelfs in de avond al op bed te slap ...
Ja die van ons wordt toch nog vaak wakker om 4/5 uur s ochtends. Maar dat is dus geen honger. En verder komt het helemaal overeen met jou. Misschien toch iets in de kamer wat hem wakker maakt

20 dagen geleden

Wij hebben gisteren voor het eerst de late fles van 23:00 niet gegeven… Hij kreeg overdag 5x 150 ml, maar die flessen ga ik ophogen naar 180. Hij is nu bijna 16 weken (gecorrigeerd 14). Hij heeft vannacht niet om een voeding gevraagd. Werd wel paar keer wakker, maar na de speen sliep hij meteen weer door.

20 dagen geleden

Reactie op Marieriek

Ja die van ons wordt toch nog vaak wakker om 4/5 uur s ochtends. Maar dat i ...
Hoe weet je dat het geen honger is? Bij ons komt ze ook rond die tijd en ik twijfel of het honger is. Dachten eerst van niet dus gaven we geen fles maar nu weer wel. Omdat ze toen ik geen voeding gaf daarna om t uur kwam soms

20 dagen geleden

Reactie op Anne692

Hoe weet je dat het geen honger is? Bij ons komt ze ook rond die tijd en ik ...
Bij ons is het ook geen honger ‘s nachts als hij wakker is. Wij merken dat aan het feit dat hij in de ochtend (fles van 7:30) niet wilde drinken als hij een nachtvoeding op had. En bovendien sliep hij direct weer verder als ik een speen aan hem gaf. Als hij echt honger heeft, doet ie dat niet.

20 dagen geleden

Ik geef mijn dochter 10 weken oud 5 maal daags 180 gram (om de 4 uur), ik geef de laatste fles tussen 19 en 22 uur (ligt er heel erg aan wanneer ze in slaap valt). Zij is een hele tijd wakker geworden rond 4/5 uur voor de fles (dronk dit altijd volledig op), maar slaapt nu vaak door tot 6/7. Wij hebben geprobeerd om ‘s avond droomvoeding te geven rond 22/23 als ze sliep, maar dit zorgde er bij ons alleen maar meer voor dat ze vaker wakker werd en voeding wilde. Ik moet zeggen dat ik vanavond nog tegen mijn man zei; waar ze eerst altijd direct in slaap viel, doet ze dit nu niet meer… soms gaat ze pas slapen als wij gaan slapen en zij in haar eigen bedje wordt gelegd (ze ligt dan wel nog een kwartiertje te giechelen, bewegen en doen). Leukste aan kinderen; elke dag is anders en wanneer ik denk dat ik eindelijk een ritme of structuurtje te pakken heb dan kan madam alles weer omgooien 😂

20 dagen geleden

Reactie op Marieriek

Ja die van ons wordt toch nog vaak wakker om 4/5 uur s ochtends. Maar dat i ...
Het is het koudste moment van de nacht. Misschien is dat het?