10 Reacties
2 maanden geleden
Wij voeden op verzoek. Hier een overzicht van onze laatste twee dagen:
4.00 90cc
8.15 120cc
11.00 110cc
13.45 110 cc
16.30 110cc
18.45 30cc
23.30 110cc
3.00 110cc
5.45 90cc
8.30 100cc
12.00 100cc
15.45 110cc
18.30 135cc
Na deze voeding kwam hij pas weer om 1.45.
Ons zoontje is nu 9 weken oud en weegt rond de 5,2 kilo. Hij drinkt zoveel hij wil.
2 maanden geleden
Mijn dochter is 5 weken, weegt 4250 gram en krijgt nu ook 110cc. Toevallig liep ik ook een beetje te klooien met hoeveel flessen ze nou mag, dus had contact gezocht met de GroeiGids.
Voor Lina geldt dat ze 6 of 7 flessen mag, ze komt zelf tussen de 2,5 en 4 uur voor een voeding, ‘s nachts langer. Dat red ik hier prima dus met 6 of 7 flessen!
2 maanden geleden
Ik snap het niet want je voed op verzoek toch? Dan geef je toch wanneer je kindje honger heeft? Of bedoel je iets anders?
2 maanden geleden
Ik snap het niet want je voed op verzoek toch? Dan geef je toch wanneer je ...
Ja klopt, we laten hem heel de dag zelf komen maar proberen altijd wel 23:00 uur de laatste fles te geven en dan naar bed. Maar dat komt vaak dan niet lekker uit. Misschien moeten we dat 23:00 uur anders een beetje loslaten..
2 maanden geleden
Reactie op pln92
Is dit kunstvoeding? 😀
Ja wij geven kunstvoeding.
2 maanden geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Ja klopt, we laten hem heel de dag zelf komen maar proberen altijd wel 23:0 ...
Ik zou die tijd dan loslaten inderdaad als je op verzoek voedt 😊
Er komt vanzelf wel een ritme in.
Mijn dochter komt soms om 21 uur voor de laatste voeding, soms toch nog een keer om 23 uur..
ze komt dan vaak om 03.00 uur weer, ongeacht hoe laat te laatste was. Ze komen wanneer ze het nodig hebben 😊
Maar ik geef bv, jij ook? Of gaat het over kunstvoeding? Dan is het wellicht een ander verhaal.
2 maanden geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Ja klopt, we laten hem heel de dag zelf komen maar proberen altijd wel 23:0 ...
Oohh ja geen idee, wij geven ook kunstvoeding op verzoek en ik ga met de baby in bed liggen wanneer onze oudste (4 jaar) ook naar bed gaat haha (rond 20 uur dus). Het is elke keer anders hoe laat de baby dan flesjes wil. Ergens rond 23 of 24 uur en dan om 3.30 / 4.00 uur weer en daarna rond 6.30 uur. Maar vannacht was het om 1.00 uur en daarna om 5.30 uur. 🤷♀️ er zit geen ritme in behalve dat er tussen de 2 en 4 uur tussen de voedingen zit.
2 maanden geleden
Oohh ja geen idee, wij geven ook kunstvoeding op verzoek en ik ga met de ba ...
Maar je baby is 1 maand oud, dan is tussen de 2-4 uur toch helemaal prima? Ik kijk richting de avond of ik de tijden zelf wat kan schuiven door iets eerder te geven of juist te rekken zodat ik rond 23:00 uitkom maar soms heb je gewoon dat het onmogelijk is en dat geeft niks ☺️
Morgen weer een nieuwe kans!
2 maanden geleden
Reactie op Mama1507
Ik zou die tijd dan loslaten inderdaad als je op verzoek voedt 😊
Er komt ...
Kunstvoeding