33 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb denk wel te veel, al tot maat 68 maar in maat 50 en 56 heb ik;
17x romper (alle lengtes)
3x vestje
3x tuinbroeken
10x shirt (kort en lang mouw)
12x broek (kort en lang)
10x pyjama
🤣😅
Had nog veel van de vorige keer liggen maar kon het niet laten om paar nieuwe setjes en shirtjes nieuw te kopen
5 maanden geleden
Niet te veel aangezien ik niet weet welke maat onze dochter nodig zal hebben, vooral kleding met lange mouw voor de eerste 2/3 weken en kijken wat het weer verder doet, er is snel iets bijgehaald mocht dat nodig zijn.
5 maanden geleden
Ik heb veel te veel boxpakjes maar ook veel unisex, denk kwestie van bewaren en of andere geven die kleintjes krijgen gelukkig veel via vinted met en zonder prijskaartjes eraan gekocht dus zachte prijsjes
5 maanden geleden
Ik heb echt nog geen idee. Denk dat dit iets is wat vooral gaandeweg gaan leren. De kraamverzorgster zei haal niet teveel, want je weet nog niet wat je allemaal nodig hebt (ook afhankelijk van het weer, of je huis heel warm/koel blijft). Ze zei…. Je hebt het allemaal zo besteld en de volgende dag in huis als je meer nodig hebt. Maar zorg in elk geval dat je wat kleertjes hebt kort/lang in maat 50 en 56. Want je weet ook nog niet hoe groot de baby is.
5 maanden geleden
Ik heb denk ik vrij veel van maat 50/56 en 62, mede doordat dit onze 2e dochter is en ik dus al aardig wat had, maar ook wel wat nieuw heb gehaald. En daarnaast maak ik kleine baby's. Onze eerste dochter zat gemiddeld 6weken in 1 maat, dus ook in maat 56. Deze keer weer een klein meisje in m'n buik, dus weet nu al wel dat ik het niet zal redden met 3-6 setjes.
Maar stel dat je aan de krappe kant hebt, het is echt zo bij gehaald..
5 maanden geleden
Ik heb redelijk veel, maar dat komt ook allemaal van de eerste. Dat was een winterbaby dus heb allemaal lange mouwen. Wel wat nieuwe kledingstukken gekocht en rompers korte mouw en mouwloos maar niet heel veel omdat het weer zo veranderlijk is. Ik vind het dan zonde om van alles te kopen en hij ligt straks alleen in een romper.
5 maanden geleden
Ik heb heel veel, te veel om allemaal op te schrijven 🤣. Ik had alles nog van mijn dochtertje van augustus 2021 en toen had ik al veel en nu kon ik het weer niet laten zoveel leuke dingen in de winkel🫣. Maar je mag best wel wat hebben hoor, een kleine baby die produceert meer was als gedacht word denk aan spugen, spuitluiers, of met borstvoeding geven kan het ook wel is gebeuren dat de kleren onder de moedermelk komen bij het loslaten of het lekken van de andere borst.
5 maanden geleden
Ook vrij veel. Een deel van de broers nog en ik heb mogelijk een winkel probleem 💃. Ik durf niet te tellen 😂
Daarnaast was onze 1e echt een poepfabriek. Iedere luier was het prijs en ook vaak gelekt. Er hebben regelmatig kleertjes in een emmer water gestaan voordat ze de was in gingen 😎
Ik koop nu in de sale ook grotere maten. Dan voelt het nog efficiënt en kan ik het beter verantwoorden naar mezelf.
5 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Ook vrij veel. Een deel van de broers nog en ik heb mogelijk een winkel pro ...
En verder zou ik zeggen alles is tegenwoordig snel besteld en in huis. Dus je kan het ook even aankijken als de kleine er is :)
5 maanden geleden
Hier had ik nog veel van de eerste. Tweede wordt toevallig ook weer een meisje dus kan veel hergebruiken dat is wel fijn.
Ik heb het als volgt gedaan. In maat 50 zeven setjes kleding. Dus ook met romper en sokjes erbij, zo heeft het kindje in iedergeval voor elke dag van de week een schoon setje kleding. Zo ook met pyjama pakjes Mijn vorige kindje had last van reflux waardoor er soms wel 3 setjes kleding op een dag doorheen gingen, dus ik zou wat meer aanraden.
In maat 56 wel wat meer kleding. Gemiddeld 12 setjes en heel wat verschillende rompers qua lengte mouwen daar het toch hoog zomer zal zijn.
5 maanden geleden
Ik heb veeel te veel kleren, maar vond het wel leuk dat ik veel kon afwisselen! We kochten veel tweedehandsjes voor 2 euro, 1 euro of soms maar een halve euro. ook kregen we superveel van vrienden en familie. De kleertjes die ik dan niet meer nodig heb verkoop ik terug aan kleine prijsjes en sommige kleertjes geef ik terug aan de personen waar ik ze vandaag heb
5 maanden geleden
Dit vroeg ik me ook af. Denk ook dat ik nog te weinig heb, vooral in kleinste maatjes.
Ga nu eerst wassen wat ik heb en dan kijken hoeveel ik eigenlijk heb en wat er nog nodig is.
Hebben jullie voor new born ook aparte pyjama's? Leek me niet echt nodig, maar twijfel daar nu over
5 maanden geleden
Niks maat 50. Heel weinig maat 56. Zes broekjes. Zes shirtjes. Vier truitjes. Tien rompers.
Beide jongens droegen maar 56 maar maximaal 2 weken. Maar goed dat is mijn ervaring.
5 maanden geleden
In 50 heb ik niet veel ik denk 4 of 5 pakjes? Mijn ervaring is dat ze 56 ook prima direct aankunnen, gewoon even omslaan. Mijn dochtertje was 3200 gram dus heel gemiddeld. In 56 heb ik wel wat meer. Ik lees ook over pyjama’s maar mijn ervaring is dat je zo’n kleintje echt niet elke avond gaat omkleden en in de ochtend weer. Maar dat is persoonlijk. Je bent al zoveel aan t omkleden met plas en poep en spuug 🤪 en je maakt die kleintjes er ook niet blij mee