44 Reacties
2 maanden geleden
Wij zijn over gegaan op 135 (120+4) toen ik inderdaad ook het idee had dat het te weinig was en hij na 1.5 of 2 uur al weer wilde drinken.
We doen nog op verzoek en is meestal nog 7 flessen.
Cb zei voorlopig niet ophogen hoor maar het gaat nu goed, meestal 3 uur ertussen. Nachten nu steeds langer, vandaag bijna 7 uur 🥳😜
2 maanden geleden
Wij zetten een fles van 120 en de ene keer drinkt hij 80, andere keer 90 en dan weer 110. Beetje op gevoel dus! Is ook 4 weken oud nu!
2 maanden geleden
Onze dochter is 4 weken en ongeveer 4 kilo.
We bieden flessen van 150+5 (165ml) aan. De ene keer drinkt ze dit op en de andere keer laat ze een deel staan. Daardoor verschilt het ook nog of ze 6 of 7 momenten drinkt.
Ze drinkt dagelijks gemiddeld 700ml totaal.
Wij gaven haar eerst minder (7x 100ml) maar toen was ze echt super ontevreden en zeer gulzig. Ze bleef hongerig, sinds we 165ml aanbieden gaat het weer goed.
Overdag laat ik er ongeveer 4 uur tussen, maar als ze eerder wil krijgt ze eerder en soms slaapt ze een half uurtje langer. Ze komt nu ‘s nachts ook nog maar 1x rond 2.00/3.00 en dan pas weer rond 6.00/7.00
2 maanden geleden
Mijn dochtertje is nu bijna 5 weken en weegt 4400 gram. Wij geven ook 7 x 90+3 (100) maar de laatste voeding geven we 120 zodat ze een buffer voor de nacht heeft. CB zei dat deze hoeveelheden precies goed zijn voor haar en dat we de eerste fles ‘s ochtends ook 120 mogen geven. Rest van de dag dan weer gewoon 100.
2 maanden geleden
Onze dochter is 4 weken en 4,5 kg. We geven op verzoek 90+3 schepjes als ze er ongeveer 3 uur tussen heeft of 120+4 schepjes als ze er meer dan 4 uur tussen heeft. Soms drinkt ze maar 80-100ml op en soms 135ml schoon op (ligt net aan het moment) gemiddeld drinkt ze tussen de 600-700 ml per 24 uur dus dat is prima voor haar gewicht en leeftijd 👍
2 maanden geleden
Onze zoon is 4 weken en weegt 5 kilo. Hij krijgt 7 flessen van 120cc, hebben het idee dat hij ontevreden hiermee is. Komt overdag om de 3 uur, soms begint hij al na 2 uurtjes te mopperen. Nacht gelukkig wel 4/5 uurtjes tussen voedingen. Dus gaan denk ik ook over op 5x 150cc
2 maanden geleden
Onze dochter is 8 weken en drinkt 90 cc om de 3 uur en de nachten slaapt ze door sinds 6 weken
2 maanden geleden
Hier een zoontje van 4 weken en 4 dagen. Hij krijgt al een dikke week 120+4. We zijn zelf omhoog gegaan. Hij had elke keer alle flessen leeg en had daarna nog honger of kwam sneller voor de volgende fles.
Wij gieten niet af, bieden gewoon de volledige fles. Hij drinkt wat hij wil.
Ik heb niet direct alle flessen verhoogd. Eerst de 10.30 en 22.30 fles daarna ook de 7.30 fles en daarna de andere 3 tussendoor.
2 maanden geleden
Reactie op DemiJJ
Op verzoek, wil wel naar een schema maar weet niet goed hoe ik dit moet aan ...
Wij bieden gewoon op vaste tijden de fles aan waardoor we dus een vast ritme hebben. Je mag ook een chat berichtje sturen als je meer wilt weten. 😊
2 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Wij bieden gewoon op vaste tijden de fles aan waardoor we dus een vast ritm ...
Maak je hem er dan ook voor wakker? Hier slaapt hij ook onregelmatig, vaak heel de ochtend wakker en in de middag een lange dut of paar keer een halfuur en dan in de avond vaak lang achter elkaar wakker 😅
Komt hij vaak eerder of sinds je opgehoogd ben niet meer?
2 maanden geleden
Reactie op DemiJJ
Maak je hem er dan ook voor wakker? Hier slaapt hij ook onregelmatig, vaak ...
Ja wij maken hem dan wakker. Wel een speling van 30 minuten vroeger of later. Dus als hij keer eerder komt dan geef ik hem half uurtje eerder de fles. Soms laat ik hem een half uurtje slapen. Daarna hou ik wel weer de vaste tijd aan. Ik schuif dan niet de volgende fles op.
Ik merk ook wel eens dat hij rond 15.30 begint te happen maar na 10 minuten eigenlijk alweer slaapt. 😂
En eigenlijk sinds we opgehoogd zijn komt hij eerder later dan vroeger. Vanmorgen toevallig door de fles heen geslapen. 7.30 was de bedoeling we werden om 8.45 uur wakker 🙈.
2 maanden geleden
Mijn zoontje is ook 4 weken, eerst gaf ik volledig borstvoeding dus op verzoek, maar nu ook eigenlijk alleen maar kv..
Wij hebben nog niet echt een schema maar ik probeer nu ook 90cc om de 3 uur te geven.
Dat lijkt wel voldoende te zijn voor hem. Wij hebben de tip gekregen om hem echt goed om zn fles te laten vragen, niet bij elk mini kreetje al de fles gaan maken..
Overgaan op een grotere fles mag je natuurlijk altijd helemaal zelf bepalen 😊
Je zou kunnen starten met 1 of 2 flessen op een dag. Misschien helpt dat al.
2 maanden geleden
Rond 4 weken zijn wij ook overgestapt naar 120+4. We boden gewoon die hele fles in 1x aan en wat ie laat staan gooiden we weg. Zo weet je zeker dat ie in elk geval genoeg krijgt, liever wat weggooien dan mogelijk niet genoeg geven😊