22 Reacties

3 maanden geleden

Onze kleine man van 1 week en 2 dagen oud drinkt 90 cc + 3 scheppen. Dus 100 cc. En dat 7 a 8 flessen. Hij drinkt nog niet alle flessen op maar krijgt zeker 100 ml voeding meer dan hij zou moeten hebben volgens de berekening. Volgens onze kraamzorg kun je een baby niet overvoeden. Ze stoppen wel als ze genoeg hebben gehad. Sommige babys zijn nou eenmaal hongerige. Onze oudste dronk ook altijd veel meer dan de dagelijkse hoeveelheid. Niet te druk om maken ze worden allemaal groot op hun eigen manier. 😊

3 maanden geleden

We zitten nog op 60+2 (19-7 geboren) om de 3uur dus 8 flesjes "Mogen" per dag ophogen tot 90+3 tot we volgende week verder advies krijgen van het cb.

3 maanden geleden

Mijn dochter is vandaag 3 weken en drinkt 8 a 9 flesjes van 60ml en 2 schepjes, als ze grotere flessen krijgt spuugt ze het uit

3 maanden geleden

Ons zoontje is vandaag precies 3 weken en krijgt ook 120cc (dus 130/135 voeding per fles). De ene keer drinkt hij 'm helemaal leeg en de andere keer blijft er bijvoorbeeld 50 cc staan. We voeden op verzoek en na een kleinere fles komt hij telkens iets eerder (en dus vaker). Hij weegt ongeveer 3000 gram (volgende week weer een weegmoment dus dit is een schatting) en zou dus 450 cc per 24 uur moeten drinken maar daar gaat hij normaal gesproken ruimschoots overheen. Het consultatiebureau zal er volgende week wel naar vragen en misschien geven we dan veel te veel, maar voor nu maken we ons niet zo'n zorgen..

3 maanden geleden

Die van ons is vandaag twee weken en we mogen 100cc geven elke 3 uur. (Maken 120cc met 4 scheppen en gieten af tot 100cc). Hij drinkt dit alleen lang niet altijd op, vaker niet dan wel. Drinkt meestal tussen de 70 en 90 per keer, een enkele keer 100. Morgen komt het consultatiebureau en dan weer overleggen hoe of wat!

3 maanden geleden

Reactie op Linnie2024

Die van ons is vandaag twee weken en we mogen 100cc geven elke 3 uur. (Make ...
Gewoon een vraag. Waarom maak je dan 120 en giet je het af. Als je namelijk 90 water met 3 scheppen maakt zit je precies op 100 ml. 🙈

3 maanden geleden

Onze dochter is nu 2 weken en wij bieden 90 ml + 3 scheppen aan, 7 flessen per dag. Meestal blijft er 30 ml over in de fles, soms 15 a 20 ml en soms gaat het flesje helemaal op.

3 maanden geleden

mijn kindje 8 weken ( 6 weken te vroeg) drink 6/7 flessen van 120+4 dus 135cc soms is ze niet verzadigd en krijgt ze extra

3 maanden geleden

Sinds gisteren opgehoogd naar 110cc. Merkte dat hij niet verzadigd was na z’n fles van 90cc + 3 schepjes (=100cc). Afgelopen maandag was cb ook op bezoek en die gaf aan dat we Max konden ophogen tot de 120. Hij is nu 2 weken en 2 dagen oud.

3 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Gewoon een vraag. Waarom maak je dan 120 en giet je het af. Als je namelijk ...
Hahaha dit is wat de kraamzorg ons vertelde te doen😂 qua voedingsstoffen zou er dan meer in zitten? Ik ga het morgen nog wel even overleggen met het cb haha.

3 maanden geleden

Ons zoontje is vandaag 3 weken en drinkt 80cc per keer en dat 7x per dag. Wij maken 90+3 schepjes melk. Hij weegt 3,71 kg en mag 556 ml melk per dag de ene dag komt hij er niet aan, de andere dag wel.

3 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Onze kleine man van 1 week en 2 dagen oud drinkt 90 cc + 3 scheppen. Dus 10 ...
Wat je kraamzorg zegt klopt niet helemaal helaas. Je kan een baby wel degelijk overvoeden, zeker met de fles. Dit komt omdat de fles soms erg snel kan gaan en een kindje er weinig moeite voor moet doen. Daarom moet je er voor zorgen dat een kindje altijd zo'n 20 minuten over de fles doet. Dan is ook het signaal 'vol' aangekomen en is aan de zuigbehoefte voldaan. Als je bijvoorbeeld een snelle speen gebruikt en de fles zit er al binnen 10 minuten in, dan kan de maag al best vol zitten, alleen is dat nog niet in de hersenen verwerkt zeg maar. Hierdoor kan het lijken alsof een baby nog trek heeft, dus fles omhoog, en zo kun je dus echt wel een baby overvoeden. Mocht je het willen voorkomen, en je kindje echt goed zelf laten aangeven wanneer het vol zit, dan kan dat met therapeutisch voeden.

3 maanden geleden

Wij oefenen met flesjes van 60cc (geef borstvoeding, maar iedere dag een flesje oefenen straks voor de opvang), hij is morgen 3 weken. Je schrijft 'maar hij komt anders nog vaker'. Ik vind 6 keer echt helemaal niet vaak, weinig zelfs. 10-12 voedingen is ook echt nog heel normaal op deze leeftijd! De babymaag is nog maar zo klein.

3 maanden geleden

Ik geef bv maar ga straks een keer kolven om te zien hoeveel het ongeveer is wat hij binnenkrijgt want hij is al dagen aan het clusteren ofzo. Maar van het weekend een flesje kunstvoeding gegeven en op de verpakking staat dat hij 100 zou mogen en dit dronk hij ook makkelijk en rustig weg. Maar volgens berekening die over staat zou hij per keer ong 60 moeten krijgen (hij drinkt gem 9x per dag) 😅

3 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Wij oefenen met flesjes van 60cc (geef borstvoeding, maar iedere dag een fl ...
Consultatiebureau zei dat we naar de 6/7 voedingen moesten gaan. Omdat het anders te veel is. 🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op kayleiighhx

Consultatiebureau zei dat we naar de 6/7 voedingen moesten gaan. Omdat het ...
Oh wat gek, want ook met kunstvoeding mag je gewoon op verzoek voeden. Dus als voor jullie 8 voedingen bijvoorbeeld beter werkt, gewoon dat doen. 6 voedingen is 1x per vier uur. Ik drink en eet vaker dan dat wat 😊

3 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Wat je kraamzorg zegt klopt niet helemaal helaas. Je kan een baby wel degel ...
Meen je. Wel vreemd dat elke kraamzorg en consultatie bureau andere dingen adviseren. Want wij mogen dus ook gewoon per 30 cc omhoog en hoeven niet meer af te gieten. Hij doet gelukkig wel 20 minuten over een voeding en stopt ook regelmatig eerder dan dat de fles leeg is. Daarnaast hou ik ook in de gaten wanneer hij gaat spugen. Tot nu toe komt er niks terug. Dat is voor mij nog een teken dat hij niet te veel binnen krijgt. Ook is ons zoontje in totaal 9.5% af gevallen. Pas toen we extra voeding gingen aanbieden kwam hij aan. Wrs heeft hij dus iets extra nodig. Hij zit nu nog niet op zijn geboorte gewicht. Maar zal je advies zeker meenemen. Voor nu blijven we eerst ook op de 90+3. Wanneer hij er aan toe is zal ik ook niet direct alle flessen ophogen maar eerst 1 of 2.

3 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Meen je. Wel vreemd dat elke kraamzorg en consultatie bureau andere dingen ...
Ja gek is dat he. Waarschijnlijk een beetje hetzelfde als de hoeveelheden die op de kunstvoeding verpakkingen staan, die zijn ook echt onnatuurlijk groot voor een kindje. Hier een linkje van een kraamverzorgster die wel mooi uitlegt wat ik bedoel :) https://www.belovedkraamzorg.nl/2016/05/15/flesvoeden-op-verzoek/ Fijn dat hij zo goed aangeeft wanneer hij vol zit! 😊

3 maanden geleden

Reactie op AylaAlicia

mijn kindje 8 weken ( 6 weken te vroeg) drink 6/7 flessen van 120+4 dus 135 ...
Hier hetzelfde bij onze dochter is nu bijna 7 weken (4weken te vroeg geboren). Drinkt 120 met 4 schepjes en soms extra.

3 maanden geleden

Ik vind dit persoonlijk wel heel veel hier krijgt ze 90cc/100cc 8x PD 🫠