12 Reacties

2 maanden geleden

Ja hier ook.. hier speelt vermoeidheid ook mee.

2 maanden geleden

Hi, hier toevallig ook. Ze heeft wel last van spruw ook en krampjes maar overdag veel meer huilen als snachts. Bij jullie ook?

2 maanden geleden

Hier ook. Naar mijn idee is het naast krampjes soms ook een stukje de prikkels van de dag verwerken, alle nieuwe ontwikkelingen in dat hoofdje een plekje geven.

2 maanden geleden

Ja hier ook, meestal ergens tussen 18.00 en 21.00 uur.. Het zijn, zoals ik kan inschatten, geen krampjes. Die kan ik altijd minder maken door op z'n rug te wrijven en tijdens z'n huiluurtje lukt het me amper om hem stil te krijgen. Het lijkt inderdaad alsof hij alle prikkels en ontwikkelingen dan aan het verwerken is..

2 maanden geleden

Heeft de mijne ook last van! In het Engels noemen ze het ‘the witching hour’ — rond 12 weken meestal weer voorbij blijkbaar…

2 maanden geleden

Hier ook rond dezelfde tijden.. denk verwerking van prikkels van de dag ☺️

2 maanden geleden

Ja hier ook, volgens mij heel normaal. Overdag en snachts weinig huilen en rustig, in de avond meer onrust en huilerig.

2 maanden geleden

Hier ook van 18:00 tot 22:00. Je kan er de klok op gelijk zetten

2 maanden geleden

Hier is het inmiddels de hele dag door, behalve s nachts. Die stomme krampjes 😪

2 maanden geleden

Ah toch wel fijn die herkenning. Mijn oudere dochter had dit helemaal niet, dus voor ons was dit compleet nieuw. Hoop dat het gauw voorbij gaat!! Vooralsnog lijkt het vanavond ‘rustiger’ te gaan…

2 maanden geleden

Yep, avonden zijn hier ook echt pittig! Lang wakker, kramperig, ze accepteert dan ook echt geen bed, box of nestje. Liggen bij papa of mama is het enige wat ze wil. Soms wat lastig, maar ook wel weer heerlijk (als ze niet teveel kramp heeft natuurlijk, dat is zó naar...). Overdag en 's nachts een heel ander kindje, weinig huilen en snel tevreden.

2 maanden geleden

Hier ook in de avond, kan er ook de vinger niet op leggen. Ene keer helpt wiegen, dan weer wandelen, dan weer speen, en soms is het ook een avondje amper huilen 🤷🏻‍♀️. Ik denk niet dat het perse krampen zijn, maar wat het dan wel is.. geen idee eerlijk gezegd.