13 Reacties
2 maanden geleden
Heeft je kleine ook andere symptomen? Zoals groene ontlasting? Ontroostbaar huilen? Veel niezen? Onrustig tijdens flesje?
Onze dochter had dit allemaal en bleek een koemelkallergie te hebben, na 2 flessen PEPTI melk hadden we een heel ander kindje..
Mocht je kleine alleen dit hebben zou ik denken aan baby acne
2 maanden geleden
Heeft je kleine ook andere symptomen? Zoals groene ontlasting? Ontroostbaar ...
Ja niezen doet ze meerdere keren per dag en ontroostbaar huilen lijkt steeds meer toe te nemen. Onrustig tijdens flesje de helft wel de andere helft ongeveer niet.
2 maanden geleden
Reactie op Kellyysaar
Hier nog een wat duidelijkere foto
Onze kleine kreeg dit tijdens de voeding en hield echt 3 uur aan en als het minder werd kreeg ze weer voeding en kwam het meteen terug…
2 maanden geleden
Reactie op Kellyysaar
Ja niezen doet ze meerdere keren per dag en ontroostbaar huilen lijkt steed ...
Ik zou gewoon naar de HA gaan en daar het bespreken ik ben geen arts natuurlijk en spreek alleen uit eigen ervaring😊 ik weet wel dat het consultatiebureau bij ons aangaf dat het krampen waren en daardoor onze kleine nog 2 weken extra in pijn heeft gezeten en de HA meteen de KA belde voor ons..
2 maanden geleden
Ik zou gewoon naar de HA gaan en daar het bespreken ik ben geen arts natuur ...
Dankjewel voor je ervaring en tips. Consultatie bureau zei bij ons idd ook krampen en omdat ze goed groeit het geen koemelk allergie zou zijn
2 maanden geleden
Reactie op Kellyysaar
Dankjewel voor je ervaring en tips. Consultatie bureau zei bij ons idd ook ...
Onze dochter groeit ook super goed en komt goed aan, en toch heeft ze een koemelkallergie. Kleintje had zoveel last was zo onwijs sneu, nu zijn alle symptomen over met de PEPTI voeding
2 maanden geleden
Reactie op Kellyysaar
Ja niezen doet ze meerdere keren per dag en ontroostbaar huilen lijkt steed ...
Klinkt hetzelfde als mijn situatie en sinds ik geen koemelk meer eet (bv) gaat het vele malen beter.
2 maanden geleden
Reactie op Kellyysaar
Dankjewel voor je ervaring en tips. Consultatie bureau zei bij ons idd ook ...
Hier dezelfde ervaring onze dochter groeide goed, de bultjes gaf cb aan dat het baby acne was. Toen uit eigen inniatief naar osteopaat gegaan en die vroeg ook naar mijn historie. Vanwege mijn eigen lactose intolerantie,astma en hooikoorts dacht hij meteen aan kans op kma allergie.
Emma had veel krampen 8 a 10 uur per dag huilen, veel scheten laten, snotterige ogen, veel niezen,1x per 4 dagen poepluier, en flinke bultjes op haar gezicht.
We zijn toen gestart met Pepti, dat ging 1 week goed, uiteindelijk helaas weer terug bij af.. en nu zitten we sind 3 weken aan de Nutrimagen, het gaat super goed, geen uitslag meer dat trok meteen weg en ze werd een blijer baby. Vanuit cb moesten we ook maar wachten en aankijken, wij zijn toen zelf naar een kinderdietiste gegaan en die heeft ons beter geholpen.
2 maanden geleden
Ik lees herkenbare verhalen. Zou dit ook bij koemelkeiwit allergie kunnen passen? Na voeding wat roder, maar huiduitslag gaat tussendoor niet helemaal weg, voelt ruw aan. Verder inderdaad ook erg onrustig en huilerig tijdens voeding en in 10min na voeding hysterisch ontroostbaar huilen, overstrekken, rommelingen hoorbaar in buikje. Ben sinds een week zelf op koemelkeiwitvrij (en sojavrij) dieet gegaan (geef borstvoeding), soms het idee dat het even beter gaat, maar soms ook niet… en foto is van vandaag. Hoe snel zou het beter moeten gaan? En gebruiken jullie ook nog iets van probiotica zoals orthiflor?