Hoi hoi!
Wij hebben een fantastisch lief zoontje van 5 weken die sinds 1-2 weken overdag niet zo lekker meer wil slapen. Althans, nergens anders dan in mamma’s armen. Deze contact naps en nabijheid wil ik hem (en mezelf😌) natuurlijk geven en geniet ik enorm van, maar wil ook proberen om hem iig 1 slaapje per dag weg te kunnen leggen. Hij is mega bewegelijk met zowel armen en voeten. Ik denk dat hij zichzelf ‘‘s nachts ook wakker slaat en dan dus ook maar denkt “etenstijd”. Nu hebben we een nunki’s lakentje wat hij al fijn vind maar dan gaan in de nacht alsnog die armpjes alle kanten op als hij in een iets minder diepe slaap komt.
Lang verhaal kort: overdag zou ik hem een slaapje weg willen leggen en in de nacht hem beschermen van z’n eigen armpjes (lijkt mij nml ook mega irritant als ik mezelf wakker zou slaan).
Maar dan nu: keuzes keuzes keuzes. Gelukkig ben ik niet impulsief en heb ik niet al inbakerdoeken en de puckababy piep ingeslagen 🤣😅 maar ik zag ook de love to dream slaapzak voorbij komen. Ons zoontje ligt altijd met z’n armpjes zo lekker ontspannen omhoog als hij slaapt dus lijkt me die slaapzak voor de nacht veel fijnen dan ingebakerd zijn.
Heeft iemand ervaringen met deze 3 opties die jullie willen delen? Ben met die love to dream bang dat het zo heet is?