36 Reacties
5 maanden geleden
Spannend! Een ballon inbrengen is toch hetzelfde als inleiden? Of althans een van de manieren om in te leiden. Ik ben bij de eerste baby ingeleid dmv een ballon. Op woensdag 16u kreeg ik de ballon en mocht helaas niet meer naar huis omdat de ctg een paar keer was weggevallen en ze niet wisten wat de oorzaak daarvan was. Ze wilden goed in de gaten houden of de hartslag echt daalde of dat het kwam doordat de verbinding even niet goed was. Waarschijnlijk het laatste, maar ze nemen geen enkel risico. Dus hou er rekening mee dat je moet blijven en je genoeg spullen meeneemt voor de zekerheid. Hopelijk mag je gewoon naar huis en dan mag je terugkomen als de ballon er uitvalt. Bij mij viel die rond 12.30 de volgende middag er uit. Vlak daarvoor had ik nog geen ontsluiting en de verpleegkundige was net in overleg of ik toch nog even naar huis mocht, omdat alle ctg's goed waren. Maar dat ging dus niet meer :-) Daarna ging het vrij snel met de ontsluiting. Ik kreeg daarna vrij snel weeen en toch wilden ze weeenopwekkers geven. Deze heb ik geweigerd, vond het al heftig genoeg. Uiteindelijk voor de persfase nog weeenremmers gekregen zelfs om even op adem en weer op krachten te kunnen komen. Op donderdag om 18u is ze geboren. Ik heb geen vergelijking met hoe een bevalling zonder inleiding gaat, maar ik heb er geen vervelende ervaring mee. Het is wel bijzonder om het ziekenhuis in te lopen met het idee dat je er met baby uitkomt
5 maanden geleden
Spannend! Een ballon inbrengen is toch hetzelfde als inleiden? Of althans e ...
Hier wordt ik heel blij van, dankjewel voor het delen 🥰! Ik moet in het ziekenhuis blijven na het plaatsen van de ballon omdat ik medisch ben, al een poos! Dan kunnen ze me beter monitoren. Het is nu ergens al spannend om thuis te zijn maar dat is maar kort. Ik moet het zelf goed monitoren thuis.
Als ik zo jouw ervaring lees zou dat mijn ideale bevalling zijn haha! Idd gek te weten dat je er met een baby'tje weer uitgaat!
5 maanden geleden
Reactie op x-demamavan-x
Ja heel fijn dat er hier echt naar je wordt geluisterd 😇
Ja dat wel. Al is 37 weken echt wel heel vroeg, zonder verdere medische indicaties. Ik spuit insuline, heb ondanks medicatie een hoge bloeddruk en kennelijk nu een minder goede doorbloeding van de navelstreng. Daarom op week 37! Gezien onze dochter beter af is buiten de baarmoeder. Hoe zwaar het ook is, ik had dr liever nog 3 weken extra in m'n buik!
Ik vind met als klachten moe en slecht slapen 37 weken vroeg. Maargoed, het zal een weloverwogen keuze zijn! Fijn dat ze luisteren is het zeker!
5 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Ja dat wel. Al is 37 weken echt wel heel vroeg, zonder verdere medische ind ...
😃
5 maanden geleden
Reactie op x-demamavan-x
Wanneer mag je?
12juli. Heb wel vanmiddag zkh gebeld en naar me arts gevraagd: ze belt me donderdag teruf of ik toch niet eerder mag
5 maanden geleden
Ik lig nu as we speak ingeleid te zijn. Zag er enorm tegenop - met een mega voorspoedige zwangerschap, nul kwaaltjes en een goed groeiende baby helemaal uitgekeken naar een niet medische thuisbevalling. Maar slechte dopplers in navelstreng bij 36+6 besloten anders. Ben met 37+4 (afgelopen zondag) ingeleid. Vandaag is het ballonnetje er uit gevallen. Ze doen het zo super fijn rustig aan en nemen alle tijd om de baby goed te monitoren. Ik was erg bang voor een gehaaste en gemedicaliseerde bevalling, maar dat valt zo ontzettend mee. Alles gaat in ease en grace 🙏🏼 en ontzettend goed overleg. Mijn ontsluiting vordert gestaag, maar ik voel geen haast: dit is blijkbaar precies zoals het moet gaan. Als ie er is stuur ik je nog wel even de eindconclusie van dit avontuur ☺️
Hoe sta je er zelf in?
5 maanden geleden
Spannend! Een ballon inbrengen is toch hetzelfde als inleiden? Of althans e ...
Ik moet sowieso terugkomen de volgende ochtend om 7.00 voor de verdere inleiding, ook als de ballon er nog niet uit is. Tenzij die echt nog goed vast zit, dan moet ik dus die ochtend weer terug naar huis. Ik hoop dus echt heel erg dat ie er gewoon uitvalt! Want voor zowel onszelf als onze peuter en onze familie die oppast is dat praktisch en mentaal wel gewoon het fijnst..😆
5 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Hier wordt ik heel blij van, dankjewel voor het delen 🥰! Ik moet in het zi ...
Vind het zo gek hoe erg dat verschilt. Het zkhs waar onze dochter is geboren moet je met zw.diab. blijven na het plaatsen van het ballonnetje.. Hier moet ik gewoon naar huis, ik mág niet eens blijven, zelfs niet als ik al ontsluiting heb😅
4 maanden geleden
Ik zie op je profiel dat ze er is, hopelijk is alles goed met jullie drietjes!! 🥰🤍
4 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Ik zie op je profiel dat ze er is, hopelijk is alles goed met jullie drietj ...
Hi! Wat lief allemaal. Door de hectiek reageer ik nu pas! Eva is geboren op 21 juni middels een keizersnede.
Vanaf de 18e was ik opgenomen ivm minder leven en een afwijkende dopler. Uiteindelijk heb ik de 20e een ballonnetje gehad, dat was vreselijk bij mij omdat m'n baarmoedermond erg diep lag en potdicht zat! Ik dacht dat die ingreep weinig voorstelde maar helaas was het bij mij heel pijnlijk.
Vanaf die nacht verbleef mijn vrouw ook bij mij! Ik had behoorlijk krampen maar de ballon bleef zitten dus ik was bang dat het geen resultaat had!
We moesten ons de dag daarna melden om 7 uur bij verloskunde. Toen ze checkte waren we heel blij want ik bleek maarliefst 4 cm ontsluiting te hebben!
Ik werd aangesloten op een infuus en kreeg wee opwekkers. Op de monitor zag ik steeds bergen en ik voelde steeds heftiger weeën. De check die volgde (rond 11 uur denk ik) liet 5 cm ontsluiting zien. Daar waren we blij mee. De wee opwekkers gingen hoger en na nog een check bleek het 6 centimeter. Dit was denk een uur of 2. De checks werden gedaan voor verschillende verloskundige in het ziekenhuis. Rond 3 denk ik vroeg ik om een ruggenprik. De weeën waren behoorlijk en dit was vooraf aan de bevalling afgesproken. Ik kon gelijk terecht voor de ruggenprik. Helaas bleek ik lastig te prikken. Ik moest door de weeën heen m'n rug slap laten hangen, dat ging goed.. maar na 3 keer prikken leek ik flauw te vallen. Dit gaf ik aan en hierdoor moest ik op mijn rug liggen. Gek genoeg kon de arts mij toen wel goed prikken dus de ruggenprik zat!
Ik ging terug naar de kamer en ik voelde de druk van de weeën wel maar het scherpe was ervanaf. Echt heerlijk!
Maar wat er toen gebeurde was raar. We kregen een wissel van de wacht en een andere verloskundige. Die ging vol goede moet meten.. en war bleek. Niets erbij qua ontsluiting... sterker nog, ze vond het eerder 4 cm, of een krappe 5.
Na de ballon, al die weeën en die ruggenprik was dit zo'n domper. We waren al uren bezig.. dus dit maakte mij enorm verdrietig gezien ik graag vaginaal wilde bevallen. We waren wel gewaarschuwd voor deze situatie maar namen dat met een korreltje zout.
De verloskundige besprak ons "probleem" met de gynaecoloog, een bekend gezicht van ons, en hij besprak een keizersnede. Hier zijn we mee akkoord gegaan. Er werd gebeld of er een OK vrij was en dit bleek direct het geval.
We werden naar beneden gereden en mijn vrouw kreeg een operatiepak aan. Ik kreeg een extra injectie in mijn al zittende ruggenprik en voelde van m'n tenen tot m'n borst een verlamming. We reden het OK in en nog geen 20 minuten laten had ik onze dochter op m'n borst. Alles ging ongelooflijk snel.
We hebben alleen maar ontzettend lieve mensen om ons heen gehad. En zijn heel blij met onze prachtige dochter. Wel moet ze nog goed aansterken, daardoor zijn we nog wat nachtjes in het ziekenhuis nu!
Ik baal enorm van het feit dat het een keizersnede is geworden. Zeker door het ballonnetje en de uren weeën.. maar we kunnen zeggen dat we er alles aan hebben gedaan. Nu is het belangrijk te focussen op herstel en op onze Eva!
4 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Hi! Wat lief allemaal. Door de hectiek reageer ik nu pas! Eva is geboren op ...
Ten eerste gefeliciteerd met jullie kleine meid! 🥰
Maar jeetje wat hebben jullie een paar heftige dagen achter de rug. Heel veel sterkte met het herstel!
Hopelijk kunnen kunnen straks extra van elkaar genieten! ☺️