16 Reacties

3 maanden geleden

Hi! Ik heb een inleiding gehad doormidden van een ballon met 38 precies. Mega spannend, omdat je weet dat je kleintje komt. 脡茅n dag voor mijn bevalling werd de ballon geplaatst, een gek gevoel maar ik was er klaar voor! Na zo een lange tijd is het ook wel fijn om je kleintje te ontmoeten. Het infuus werd bij mij geplaatst en mijn vliezen werden gebroken. Vanaf dat moment ging het heel erg snel, desondanks dat ik de wens had om het op eigen kracht te doen, vond ik het uiteindelijk heel erg fijn om een ruggenprik te krijgen! De wee毛nopwekkers bleven maar gaan maar ik voelde er vrijwel niks van, waardoor ik haar na een bevalling van 7 uur haar er binnen 45 min uitperste. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen verhaal over de bevalling, maar ik vond het mega fijn om ingeleid te worden! Succes馃馃徏

3 maanden geleden

Ik kreeg een ballonetje om 15:00 en om 22:00 uur braken mijn vliezen savonds zelf (zonder verdere inleiding) ik had met plaatsen al 2/3 cm Ochtend om 06:32 zelf bevallen was wel pittig doordat dame sterrenkijker was,veel bloed verloren en laatste zetje toch knip en pomp nodig maar het ballonetje zelf totaal geen last van gehad wat krampjes overdag die met een kruik wel weggingen

3 maanden geleden

Hier voor de 2e keer ingeleid dmv een ballon. Eerste keer hele nare ervaring. 3 dagen bezig geweest. Deze keer kreeg ik in de avond ballon volgende ochtend 4 cm. Vliezen gebroken en om 17:24 dezelfde dag is onze 2e dochter geboren. Ging erg snel.

3 maanden geleden

Ik kreeg zondagochtend een ballon. Volgende ochtend zat ie er nog maar wel los dus konden ze hem er zo uit trekken, had 3 cm ontsluiting. Daarna zijn mn vliezen gebroken en na een tijdje hebben ze weeenopwekkers gestart. Na ongeveer 6 uur weeen opvangen was ik kapot. Zeker omdat ik nog maar 4 cm ontsluiting had. Heb toen een ruggenprik gekregen. Daarna was het hemels馃槄 en gingen de cm sneller. Ze hebben mij wel nog een tijdje met tien cm niks laten doen, het was druk op de afdeling en baby en ik maakte het goed. Ook zat hij nog hoog in het baringskanaal, waardoor ik dan langer had moeten persen. Ze hebben op een gegeven moment de ruggenprik uitgezet, na een tijdje kwamen de persweeen en na een halfuurtje persen was hij er 馃槉 (dinsdag vroeg in de ochtend)

3 maanden geleden

Ik heb op dinsdagavond een ballon ingekregen met 1 cm ontsluiting. Binnen 30min is die er zelf weer uitgekomen en de volgende ochtend had ik 3 cm. Vliezen gebroken, en aan de weeen opwekkers. Nadat ik helse pijn had (rugweeen) kreeg ik morfine (zwangerschapsmorfine) en zat ik binnen 75min van 3 cm naar 10 cm馃檲. Na 5 keer persen was onze kleine jongen er.

3 maanden geleden

Hier een fijne ervaring gehad met inleiden! Zondag om 11.00 een ballonnetje geplaatst, niet prettig maar ik vond het ook niet pijnlijk. Die middag veel krampen gehad, zelfs nog gedacht dat de bevalling begonnen was maar dat was uiteindelijk niet zo. Eind van de middag was dit klaar. Ballon viel er maandag rond 5.00 uit. Om 7.00 in het ziekenhuis de vliezen gebroken en gestart met de wee毛nopwekkers. Er kwamen al snel regelmatige, krachtige wee毛n die om 11.00 moeilijk weg te puffen waren. Ik zat op 4 cm. Toen gekozen voor een ruggenprik en hierna zakte de pijn wat af. Om 12.30 kwamen ze in volle hevigheid terug, ik dacht dat de ruggenprik niet meer werkte. Toen de verloskundige ging toucheren bleek ik om 13.00 al volledige ontsluiting te hebben. Alleen toen namen de perswee毛n af. Ruggenprik uitgezet en een tijdje gewacht tot er rond een uur of 15.00 weer wee毛n kwamen. Ze voelden alleen meer als ontsluitingswee毛n, zonder persdrang. Maar op commando van de verloskundige toch begonnen met persen. Na 6x persen is onze dochter om 15.38 geboren. Ik kijk terug op een hele fijne, vlotte bevalling voor een eerste kindje!

3 maanden geleden

Hier om 17:00 een ballon geplaatst op 15 juli. Ik vond dit geen pretje, allesbehalve, maar het is voor mij inwendig altijd heel gevoelig dus ben misschien niet de juiste persoon. Om 21:00 bleek de ballon al wat gedaan te hebben voor 3/4 cm ontsluiting. Ik moest in het ziekenhuis blijven en mocht niet thuis afwachten. Om 23:15 kreeg ik onwijs erge krampen en toen werd mij aangeraden om te gaan douchen. Om 23:45 hield ik het niet meer en bleek ik op 9 cm te zitten. Om 03:10 is onze zoon geboren!

3 maanden geleden

Op maandag om 15.30 een ballon gekregen, deze viel er om 17.15 al uit en had toen genoeg ontsluiting om de dag er na ingeleid te worden. Na het breken van de vliezen ben ik na een uur aan de weeenopwekkers gelegd, deze hebben ze vrij snel weer uit gezet omdat ik direct weeen kreeg. Vanaf het moment van weeen tot geboorte zat 2 uur en 45 minuten

3 maanden geleden

Ik ben ingeleid met 37+3, ballonnetjes plaatsen nauwelijks gevoeld. In de nacht kreeg ik rond 1 uur a half 2 wee毛n, naar het ziekenhuis gegaan en ballon zat er nog in. Ze hebben de ballon toen verwijderd en bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben. Mijn bekken hadden de ballon geklemd. Daarna om 6.19 uur bevallen van onze mooie zoon.

3 maanden geleden

Hoi! Op dinsdagochtend om 10.30 uur is de ballon geplaatst, maar 's avonds had ik nog maar 2 cm. Woensdagochtend wilden ze eigenlijk mijn vliezen breken maar toen had ik nog steeds 2 cm. Toen zijn ze gestart met medicijnen, 2 tabletjes Misoprostol, en dan moest ik 4 uur wachten. Telkens zat ik op 2 cm. en uiteindelijk hebben ze me 4x 2 pilletjes gegeven, dus 4x 4 uur moeten wachten. Woensdagavond 23.00 uur nog steeds 2 cm. dus ze verwachtten er niks meer van, donderdagochtend zouden we verder kijken. Maar uiteindelijk zijn in de nacht van woensdag op donderdag m'n vliezen alsnog vanzelf gebroken en donderdagochtend om 04.55 is hij geboren 馃グ Het duurde echt veel langer dan verwacht, ze hadden gezegd / verwacht "Dinsdag inleiden, woensdag is hij er wel" en dat duurde dus 24 uur langer..

3 maanden geleden

Ballon plaatsen is overigens vervelend, maar ik vond het niet pijnlijk..

3 maanden geleden

Fijn om jullie ervaringen te lezen. Moet vanmiddag voor een ballonnetje 馃崁

3 maanden geleden

Ik kreeg gisteren een ballon. Is er vannacht uitgevallen samen met mijn slijmprop. Vond het plaatsen onprettig, maar was zo gebeurd. Nu onderweg naar het ziekenhuis voor inleiding馃馃徏

3 maanden geleden

Reactie op Mamavanmini93

Fijn om jullie ervaringen te lezen. Moet vanmiddag voor een ballonnetje 馃崁
Succes!! 馃馃徏馃崁

3 maanden geleden

Ik ben vorige week ingeleid met een ballonnetje. Ik had 2cm bij de start. Ik kreeg al snel na het plaatsen wee毛n. Dit wou zeggen dat het ballonnetje zijn werk deed. Om middernacht gestopt, nog kunnen slapen en om 7u30 hebben ze het verwijderd en bleek ik al 6cm te hebben. Vliezen gebroken en afgewacht of mn lichaam zelf zou overnemen. Wee毛n werden niet sterker, dus opwekkers gekregen om 10u30. Uiteindelijk om 13u36 bevallen in bad zonder epidurale馃グ. Dus al bij al 3 uurtjes pijn gehad! Een veel positievere ervaring bij deze inleiding dan met medicatie! Veel succes!