9 Reacties
4 maanden geleden
Ik krijg precies het zelfde ook met 38 weken. Bij mij gaven ze vandaag aan maandag ballon, dinsdag vliezen breken. Ook vanaf dat het ballon is geplaatst mag ik niet uit het ziekenhuis. Wie heeft jou verteld een hele week?
4 maanden geleden
Hoii, ik ben 19 Juni ingeleid dmv een ballon. 19 Juni om 16:00 kreeg ik een ballon, in de avond al krampen. In de ochtend om 07:00 hebben ze mijn vliezen gebroken aangezien ik al 3 cm ontsluiting had. Daarna kreeg ik weeënopwekkers en is mijn zoontje uiteindelijk 20 Juni om 21:36 geboren!
4 maanden geleden
Bij mij duurde het langer dan een dag. Zaterdag ballon, zondag viel deze eruit. Helaas lag de kleine nog niet laag genoeg dus op maandag pillen gehad en op dinsdag vliezen gebroken
4 maanden geleden
Ik word 16-7 ingeleid met 38+5, had eigenlijk 38w moeten zijn maar heb het iets verder kunnen schuiven.
Voor mij geld op 16-7 naar ziekenhuis ‘s avonds en dan opname waar ze de ballon plaatsen. 17-7 beginnen ze met het breken van de vliezen en wachten ze tijdje of de weeën vanzelf komen. Als er niets gebeurd (bij mij werd uitgelegd dat bij een eerste kindje het lichaam het proces nog niet herkent) starten ze de weeën opwekkers net zolang er 3 weeën per 10 minuten komen. Daarna schroeven ze de opwekkers omlaag om te kijken of het lichaam het zelf overneemt.
Wel is gezegd dat ze niet kunnen garanderen dat de baby de 17e geboren wordt. Het kan snel gaan als het lichaam het goed oppikt, maar kan ook langer dan 24 uur duren. Een week lijkt me wel erg lang
4 maanden geleden
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Wat tegen mij is verteld
38+0 -> avond naar ziekenhuis voor ctg, inwendig onderzoek en plaatsen ballon, daarna weer naar huis
38+1 -> ochtend melden ziekenhuis, kijken hoe ver de ontsluiting is
Indien ontsluiting, opname, vliezen breken en infuus met wee opwekkers
Indien geen ontsluiting weer naar huis met de ballon en bij 38+ 2 weer melden in de ochtend. Als er dan weer geen ontsluiting is, medicatie om ontsluiting op gang te brengen en dan weer een dag afwachten.
Dan bij 38+3 weer melden in de ochtend, dan als het goed is sws ontsluiting, opname, vliezen breken en dergelijke. En kreeg te horen dat het dan nog 48 uur kan duren tot de geboorte😅
Ik hoop natuurlijk dat ze met 38+1 gelijk m’n vliezen kunnen breken, maar moest dus rekening ermee houden dat het bijna een week kon duren..
4 maanden geleden
N week?
Hier met 38w precies een ballon gekregen eind van de middag en met 38+1 bevallen 😂
Heb je al ontsluiting of dat nog niet?
Want als je al ontsluiting hebt werkt een ballon vaak prima en tot 3 cm kunnen ze de vliezen nog niet breken.
Zodra die gebroken zijn gaan ze monitoren of jouw weeën zelf op gang komen..komen die binnen n uur niet dan moet je (helaas) aan de opwekkers.
Dus n week vind ik echt overdreven hoor 😂
4 maanden geleden
Oh dat scheelt wel enorm! Nee ze gaan met 38 weken pas checken of ik ontsluiting heb, maar ze verwachtte het niet omdat het mijn eerste kindje is.. maar wel fijn dat het waarschijnlijk dus toch iets sneller gaat dan wat ze nu zeggen. Ik ben benieuwd!
4 maanden geleden
Ik kreeg met 40+6 ‘‘s ochtends bij mijn eerste een ballon vanwege geen vruchtwater meer en ‘‘s nachts om 2:30 viel die eruit en om 5:51 is ze toen met 41 weken precies geboren. Dus die ballon heeft er niet lang in gezeten
4 maanden geleden
Ik kreeg 9:30 uur een ballon geplaatst, hele dag geen krampen oid gehad, zou de volgende dag terug komen om 07:00 voor het vervolg van de inleiding.
Savonds rond half 11 begon het bloedverlies wat meer te worden met lichte krampjes,
Toen maar gebeld en waren we rond 00:10 in het ziekenhuis voor controle.
Ctg was goed was wel wat activiteit te zien maar nog niks spannends, ballon lag wel los dus mocht eruit, zou de volgende ochtend moeten komen voor vliezen breken en medicatie evt maar moest nog even op de verloskundige wachten die in een bevalling zat.
Nadat de ballon eruit was gehaald rond 1:00 snachts begon de activiteit wat toe te nemen dus besloten nog even te wachten met naar huis gaan,
Om 3:00 vollop weeen die om de 2/3 minuten kwamen met 5 cm ontsluiting.
Uiteindelijk ben ik niet meer naar huis gegaan en om 5:50 bevallen ☺️